Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E Coupe 2017 plně odhalen, víc jak 333 koní zatím nenabízí
14.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové E Coupe je delší, širší i vyšší a nabízí více místa v kabině pro cestující vpředu i vzadu. Nejsilnějším motorem je zatím dobře známý šestiválec.
Je středa 14. prosince, což znamená jediné - Mercedes-Benz oficiálně odhalil nové kupé třídy E. To jsme si samozřejmě mohli prohlédnout již s předstihem, neboť stejně jako v jiných případech došlo k úniku oficiální brožury. A to ani nezmiňujeme, že automobilka sama v předchozí oficiální upoutávce odhalila takovou řadu detailů, že bylo téměř nemožné neudělat si kompletní obrázek. Nyní se ale na nové kupé můžeme podívat přímo a ve všech souvislostech.
Co se vzhledu týče, designéři na jednu stranu odvedli dobrou práci, neboť kupé se od sedanu a kombíku výrazně liší zejména díky svažující střešní linii. Na druhou stranu ale můžeme vozu vytknout až přílišné podobenství s C Coupe a S Coupe. O tom jsme ostatně mluvili již při onom úniku brožury.
Vůz je 4 826 milimetrů dlouhý, 1 860 mm široký a 1 430 mm vysoký. Ve srovnání s předchůdcem je nové E Coupe o 123 mm delší, o 74 mm širší a o 32 mm vyšší. Zároveň jej překonává i rozvorem 2 873 milimetrů, který narostl o 113 mm. Očekávat tedy můžeme více prostoru pro cestující na předních i zadních sedadlech.
Než se ovšem podíváme do kabiny, zamíříme pod kapotu. Zde se skutečně prozatím dočkáme maximálně šestiválce, jak ostatně naznačil zmíněný únik brožury. Ten bude pohánět verzi E 400 4Matic, kde nabídne 333 koní a 480 Nm točivého momentu. Stovku zvládne za 5,3 sekundy, rozlet pak zabrzdí omezovač na obligátních 250 km/h.
Kromě tohoto provedení budou k dispozici modely E 200 a E 300, které dostanou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. V prvním případě je naladěn na 184 koní, sprint na 100 km/h umí za 7,8 sekundy, ve druhém pak na 245 koní a čas na 100 je 6,4 s. U této varianty se nejvyšší rychlost nemění, u té méně výkonné je o 10 kilometrů v hodině nižší.
Ve finále tu pak máme ještě dieselové provedení E 220d, o jehož pohon se stará dvoulitrová pohonná jednotka naladěná na 194 koní. Normovaná spotřeba má v tomto případě činit 4 l/100 km, realita ale bude bezesporu vyšší. Dodáme tak jen, že tato varianta stejně jako tři ostatní počítá standardně s devítistupňovým automatem.
Do budoucna se nabídka má rozšířit o sportovní modely z Affalterbachu, přičemž první s názvem E 50 AMG dostane zcela nový řadový šestiválec naladěným nejspíše na více než 400 koní. Vrcholem portfolia pak bude provedení E 63 osazené čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo, jenž by mělo dávat k dobru až 571 koní.
U podvozku bude v nabídce výběr ze tří variant, přičemž ta základní osazená klasickými pružinami a systémem Direct Control má světlou výšku oproti sedanu o 15 milimetrů nižší. Další je systém Dynamic Body Control a stavitelné tlumiče, vrcholem je pak Air Body Control s vícero vzduchovými měchy.
Zamířit můžeme do kabiny, která ve značné části vychází ze sedanu, se kterým sdílí také dvojici 12,3palcových displejů. Jsou tu ovšem i některé unikátní prvky jako výdechy klimatizace či individuální zadní sedadla. Opravdovou, řekněme, šíleností, je ovšem diodové podsvícení, které počítá se 64 různými odstíny.
Živou premiéru si nové E Coupe odbude v lednu na autosalonu v Detroitu. Do prodeje pak vůz zamíří v létě příštího roku, přičemž ceny budou nejspíše oznámeny až později.
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu E Coupe 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 34 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva