Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem
23.4.2011 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Downsizing se světem aut šíří jako mor a nevyhýbá se ani silným Mercedesům AMG. Nejnověji dostane menší motor ostré Éčko.
Není to nic nového v obecné rovině, ani u Mercedesu. Prakticky všechny automobilky dnes snižují objemy svých motorů - ne snad proto, že by to o někdo stál, ale proto, že od příštího roku začnou platit vysoké pokuty za překračování limitu 130 gramů emisí CO2 na kilometr pro všechny výrobce aut bez rozdílu. A vzhledem k tomu, že emise CO2 rovná se spotřeba paliva a ta se určuje dle norem, které jsou šité na míru co nejmenším motorům, máme tu další éru malých turbomotorů. Ne každý zatím vsadil na menší turba, ale je to z hlediska vyhovění normám nejefektivnější cesta. A tak po ní kráčí většina automobilek.
Tématu mnohdy až zvrácené honby za karbonovým grálem jsme se věnovali již několikrát a pro další informace vás odkážeme třeba na náš článek o překvapivém vítězi současné honby za snižováním emisí CO2, kde je popsán i samotný způsob penalizace automobilek. A také je z něj lépe patrné, proč se firmám vyplatí ignorovat preference zákazníků a investovat do vývoje nové, mnohdy zbytné techniky, když z uživatelského hlediska nepřináší jakýkoli posun vpřed.
![Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 1 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 2 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 3 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Obáváme se, že to samé bude platit i o novém motoru Mercedesu, pětiapůllitrovém osmiválcovém biturbu, který již nějaký čas v nabídce nahrazuje starší motor 6,2 V8 s atmosférickým plněním. Kdo měl možnost tento agregát poznat, musí uznat, že jde o fantastický kousek techniky. Má nejen vysoký špičkový výkon, disponuje i vynikajícím charakterem, bleskovými odezvami a především - při zátěži neobtěžuje vysokou spotřebou ani ve velkých a těžkých vozech jako je Mercedes S63 AMG. I proto byl opakovaně zvolen nejlepším motorem svého druhu v anketě Engine of the Year (Motor roku) a to naposledy loni, kdy už mu zvonila hrana. Vyřazuje se z nabídky něco tak úspěšného a respektovaného? V Evropě a pomalu a ale jistě i v USA ano, protože emise CO2 jsou emise CO2 a výkonné atmosféricky plněné motory jich při nízké zátěži (tedy při eurotestu) produkují příliš. Další otázky už se nekladou.
Krátce po větších Mercedesech tak o tento motor přišel i model E63 AMG, který jsme pro vás kdysi krátce otestovali. Podobně jako u BMW Z4 sDrive 28i automobilka nepřipustí změnu názvu odhalujícího celou pravdu, a tak název motoru zůstane zachován, i když objem toho nového bude mít jen 5,5 litru a dvě turba.
Výkon novince chybět určitě nebude, motor s označením M 157 v základu nabídne až 386 kW (525 koní) a s paketem AMG Performance až 410 kW (557 koní). O jeho odezvách a zejména spotřebě při vysoké zátěži si ovšem dovolíme předem pochybovat. Na realitu už se ale dávno nehraje, důležitá je norma a té jde nový motor na ruku - je podle eurotestu o 22 procent úspornější než odcházející 6,2 V8 a chlubí se tak spotřebou 9,8 litru benzinu na 100 km v případě sedanu a rovných 10 litrů v případě kombi. Emise CO2 pak činí 230 resp. 234 gramů na kilometr jízdy. A abychom nezapomněli, normovanou s spotřebu a emise oxidu uhličitého dále snižuje systém start-stop, kterému jsme už věnovali i celý článek.
Převodovka zůstane vozu stejná, tedy AMG Speedshift MCT 7, o jejímž fungování se můžete více dočíst v už odkazovaném stručném testu. Inovované provedení zvládne akceleraci na stovku za 4,3 sekundy (kombi 4,4 s) a maximální rychlost činí obligátních 250 km/h. Paket AMG Performance navíc zlepší akceleraci z 0 na 100 km/h o další 0,1 sekundy.
Pokud byste si chtěli pořídit dosavadní provedení, máte ještě chvíli čas, ta nová se dostane na trh až v září, tedy s příchodem nového modelového roku. Ceny v Německu budou začínat na 105 971 Eur (cca 2 550 000 Kč) pro sedan a 108 409 Eur (cca 2 600 000 Kč) pro kombi. Za AMG paket si připlatíte dalších 8 306,20 Eur (cca 200 000 Kč).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
dnesNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
16.5.2024Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
16.5.2024Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
16.5.2024Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
17.5.2024Pod cenou vyprodávané Tesly z flotily Hertzu jsou v praxi přesně takové křápy, jak byste čekali
17.5.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 20:05 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 19:16 - jerry
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- Vozidlo do 200k 06.15. 11:58 - mattonecz
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.13. 10:29 - pavproch