Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem
23.4.2011 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Downsizing se světem aut šíří jako mor a nevyhýbá se ani silným Mercedesům AMG. Nejnověji dostane menší motor ostré Éčko.
Není to nic nového v obecné rovině, ani u Mercedesu. Prakticky všechny automobilky dnes snižují objemy svých motorů - ne snad proto, že by to o někdo stál, ale proto, že od příštího roku začnou platit vysoké pokuty za překračování limitu 130 gramů emisí CO2 na kilometr pro všechny výrobce aut bez rozdílu. A vzhledem k tomu, že emise CO2 rovná se spotřeba paliva a ta se určuje dle norem, které jsou šité na míru co nejmenším motorům, máme tu další éru malých turbomotorů. Ne každý zatím vsadil na menší turba, ale je to z hlediska vyhovění normám nejefektivnější cesta. A tak po ní kráčí většina automobilek.
Tématu mnohdy až zvrácené honby za karbonovým grálem jsme se věnovali již několikrát a pro další informace vás odkážeme třeba na náš článek o překvapivém vítězi současné honby za snižováním emisí CO2, kde je popsán i samotný způsob penalizace automobilek. A také je z něj lépe patrné, proč se firmám vyplatí ignorovat preference zákazníků a investovat do vývoje nové, mnohdy zbytné techniky, když z uživatelského hlediska nepřináší jakýkoli posun vpřed.



Obáváme se, že to samé bude platit i o novém motoru Mercedesu, pětiapůllitrovém osmiválcovém biturbu, který již nějaký čas v nabídce nahrazuje starší motor 6,2 V8 s atmosférickým plněním. Kdo měl možnost tento agregát poznat, musí uznat, že jde o fantastický kousek techniky. Má nejen vysoký špičkový výkon, disponuje i vynikajícím charakterem, bleskovými odezvami a především - při zátěži neobtěžuje vysokou spotřebou ani ve velkých a těžkých vozech jako je Mercedes S63 AMG. I proto byl opakovaně zvolen nejlepším motorem svého druhu v anketě Engine of the Year (Motor roku) a to naposledy loni, kdy už mu zvonila hrana. Vyřazuje se z nabídky něco tak úspěšného a respektovaného? V Evropě a pomalu a ale jistě i v USA ano, protože emise CO2 jsou emise CO2 a výkonné atmosféricky plněné motory jich při nízké zátěži (tedy při eurotestu) produkují příliš. Další otázky už se nekladou.
Krátce po větších Mercedesech tak o tento motor přišel i model E63 AMG, který jsme pro vás kdysi krátce otestovali. Podobně jako u BMW Z4 sDrive 28i automobilka nepřipustí změnu názvu odhalujícího celou pravdu, a tak název motoru zůstane zachován, i když objem toho nového bude mít jen 5,5 litru a dvě turba.
Výkon novince chybět určitě nebude, motor s označením M 157 v základu nabídne až 386 kW (525 koní) a s paketem AMG Performance až 410 kW (557 koní). O jeho odezvách a zejména spotřebě při vysoké zátěži si ovšem dovolíme předem pochybovat. Na realitu už se ale dávno nehraje, důležitá je norma a té jde nový motor na ruku - je podle eurotestu o 22 procent úspornější než odcházející 6,2 V8 a chlubí se tak spotřebou 9,8 litru benzinu na 100 km v případě sedanu a rovných 10 litrů v případě kombi. Emise CO2 pak činí 230 resp. 234 gramů na kilometr jízdy. A abychom nezapomněli, normovanou s spotřebu a emise oxidu uhličitého dále snižuje systém start-stop, kterému jsme už věnovali i celý článek.
Převodovka zůstane vozu stejná, tedy AMG Speedshift MCT 7, o jejímž fungování se můžete více dočíst v už odkazovaném stručném testu. Inovované provedení zvládne akceleraci na stovku za 4,3 sekundy (kombi 4,4 s) a maximální rychlost činí obligátních 250 km/h. Paket AMG Performance navíc zlepší akceleraci z 0 na 100 km/h o další 0,1 sekundy.
Pokud byste si chtěli pořídit dosavadní provedení, máte ještě chvíli čas, ta nová se dostane na trh až v září, tedy s příchodem nového modelového roku. Ceny v Německu budou začínat na 105 971 Eur (cca 2 550 000 Kč) pro sedan a 108 409 Eur (cca 2 600 000 Kč) pro kombi. Za AMG paket si připlatíte dalších 8 306,20 Eur (cca 200 000 Kč).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 44 minutamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 8 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 10 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 11 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva