Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2012: detaily k faceliftu nesmrtelného Němce
18.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už od loňska víme, že ultraklasickou třídu G od Mercedesu čeká další facelift. Nyní máme jasněji i v tom, co přinese po technické stránce.
Už se chvíli zdálo, že vůz, který má přežít i nukleární apokalypsu, nemusí přežít apokalypsu úřednickou. Především bruselské regulace velkým, těžkým a objemnými motory poháněným vozům rozhodně nepřejí, a tak se loňské avízo ukončení výroby krátké verze Mercedesu třídy G zdálo být pověstným začátkem konce.
Později ale byla přistižena faceliftovaná Géčka v provedení AMG a bylo jasné, že tento model na trhu ještě nějaký čas vydrží. To ostatně následně nejen kvůli „vyplašeným” příznivcům třídy G potvrdil i sám Mercedes, když oznámil, že vůz ve výrobě udrží alespoň do roku 2020. Bylo ale jasné, že to nebude v dosavadním provedení, ale v další evoluci vozu, která přispěchá s tehdy neznámými technickými i designovými novinkami. Nyní konečně víme více i na toto téma.
Platí to tedy alespoň pokud můžeme věřit informacím od kolegů z holandského Telegraafu, ti ale nakonec netvrdí nic až tak převratného. Nejasné totiž byly zejména informace kolem základních provedení, kterých se ale prý facelift technicky nedotkne. V nabídce by si tak měly ponechat naftový motor G350 BlueTec s výkonem nejvýše 155 kW (211 koní) a benzinový G500 s 285 kW (388 koní), oba ve spojení se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic.
Jak již vyplývá z výše zmíněného, žádná z těchto verzí již nebude nabízena v třídvéřovém provedení s krátkým rozvorem, designově by se zbylé verze měly dočkat především nových nárazníků a upraveného interiéru. Očekávat lze i typické „faceliftové novinky” - nové laky, čalounění, designy litých kol a podobné drobnosti.
Zajímavějším se ale zdá být potvrzení spekulací, které přinesly již odkazované loňské špionážní fotky. Z nabídky tak skutečně zmizí dosavadní špička v podobě G55 AMG s motorem o objemu 5,4 litru, kompresorem, výkonem 370 kW (507 koní) a pětistupňovým automatem. Ovšem ne bez náhrady.
Novinkou se tak stanou verze G63 AMG a G65 AMG. První nabídne motor 5,5 V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly a 397 kW (544 koní), druhý pak šest litrů, dvanáct válců, dvě turba a 447 kW (612 koní). Oba motory by měly být spojeny opět s automatem 7G-Tronic, dynamické či jiné parametry zatím nejsou známy.
Po stránce vzhledu má vše odpovídat loňské špionáži - upravené nárazníky nebo vnější zrcátka a části interiéru převzaté z třídy M 2012, to vše má zůstat zachováno i pro sériovou výrobu.
Nové informace jsou tak především potvrzením či upřesněním dosud známého. Telegraaf navíc dodává, že inovované Géčko se dostane na trh letos v červnu, a to rovnou v základních i špičkových verzích. Ta nejlepší a vlastně jediná úplně nová (G63 lze považovat za náhradu G55), tedy G65 AMG, má stát tučných 222 000 Eur, tedy přes 5,5 milionu Kč. Aby bylo limitům normované spotřeby učiněno zadost, má se později v nabídce objevit i hybridní provedení, podrobnější informace ale zatím chybějí.






















Loňské fotky testovacích Mercedesů G63 a G65 AMG řekly k facelifu většinu podstatného, zbylé verze se zásadně nezmění
Pro srovnání současné provedení Géčka, zde v loňské Edition Select
Zdroj: Telegraaf, Foto: 3rabcars.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem včera 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě včera 10:00
- Začalo i MS MotoE 12.5.2025
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury 12.5.2025
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejnovější články
Nissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
před hodinouMax Verstappen měl při tajném testu s Ferrari pod falešným jménem stanovit nový rekord okruhu. S nikým se pak nebavil a odjel
před 3 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 4 hodinamiAudi zkouší napravit svůj největší moderní propadák novou „levnou” verzí, čekejme jen další fiasko
před 6 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 10:13 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Detektory policejních radarů 05.13. 17:22 - GENEVO Guru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan