Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s
15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze používá stejně jako GLE 450 AMG Coupe přeplňovaný šestiválec, který produkuje 367 koní. Mimo to se pyšní agresivnějším vzhledem.
Pokud jste při pohledu na Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic zauvažovali, co je na něm nového, pak jste na tom obdobně jako my. Standardní provedení i varianta GLE 63 již dávno mají po premiéře a tato varianta vůči nim v prvé chvíli nic nového nepřináší. Nicméně na druhý pohled si můžeme povšimnout daného označení, díky kterému je zřejmé, že po modelech C 450 AMG a GLE 450 AMG Coupe tu máme třetího do party „mezistupňů“.
Tak jako dva předchozí vozy třícípé hvězdy se i ten nový pyšní přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který produkuje 367 koní a 520 Nm točivého momentu. Tato síla je spárována s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol, který standardně upřednostňuje zadní nápravu. Stovku přitom s tímto kombem GLE 450 AMG 4Matic zdolá za 5,7 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Spotřeba pak činí 8,6 l/100 km.
Vyjma specifického motoru dostala nová verze do vínku také unikátně naladěný podvozek AMG a rovněž i sportovní řízení. Majitelé přitom mohou počítat s pěti jízdními režimy (Individual, Comfort, Slippery, Sport a Sport Plus), kdy upravována je celá řada parametrů od odezvy plynového pedálu přes rychlost řazení převodovky a nastavení šasí či řízení až po zvuk motoru. Liší se také grafika přístrojového štítu.
Zmiňovaný pohon všech kol 4Matic dokáže díky upřednostňované zadní nápravě navýšit boční přetížení na míru přesahující průměr, konkrétní data však Mercedes neuvedl. Značka v tomto ohledu pouze dodává, že pomocnou ruku v takové chvíli podávají systémy ASR, ESP či řízení všech čtyř kol 4ETS. Vyzdvihnout pak ještě můžeme u zadní nápravy uloženou převodovku s kratším finálním převodem 3,47:1.
V rámci designu se novinka může pochlubit celou řadou sportovních detailů, mezi něž patří dvojice duálních koncovek výfuku nebo 20palcová litá kola osazená pneumatikami o rozměru 265/45 ve všech rozích. Uvnitř pak nechybí kůží nappa čalouněný volant, hliníkové dekory, sada pedálů z nerez oceli nebo nové ciferníky, z nichž tachometr končí hodnotou 280 km/h.











Nový Mercedes GLE 450 AMG 4Matic je mezistupněm mezi standardem a pravověrným modelelm z Affalterbachu z řady verzí AMG Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Zbude jedno místo pro Salače? 15:04
- Update Noah Dettwiler 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 7 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 9 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 10 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
dnes
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
