Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLS odhalen. Je to prý třída S mezi SUV, má až 585 koní
4.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Největší SUV třícípé hvězdy se dočkalo pouze lehké vizuální modernizace, místo GL si ale říká GLS. A novinky nabízí především v nitru.
Příchod faceliftovaného Mercedesu GL, který se nově honosí názvem GLS a představovat má „třídu S mezi SUV“, předznamenávala řada uniknuvších fotek. Nyní tu máme největší model značky oficiálně, přičemž venkovní vzhled samozřejmě již nikoho nepřekvapí. Ostatně, ve srovnání s dosluhující verzí se toho až tak moc nezměnilo, neboť nová je v podstatě jen čelní maska s větším emblémem třícípé hvězdy a světlomety, které se nyní pyšní LEDkami pro denní svícení.
Vyjma toho můžeme zmínit ještě lehce modifikované nárazníky na obou koncích vozu a pozměněnou grafiku zadních lamp. Změn se dočkala i paleta barev karoserie a na výběr máte také jiný design litých kol. Tím nám ale venkovní proměna končí, pročež asi nebude překvapením, když řada lidí jednoduše ani nepozná, že váš Mercedes GLS je „zcela nový”. Uvnitř ale nejspíše již zareagují jinak, zejména při pohledu na osmipalcový volně stojící displej.
Mimo to dorazil také nový touchpad usazený mezi předními sedadly či přepracovaný tříramenný multifunkční volant potažený kůží Nappa. Dále můžete počítat s vylepšeným přístrojovým štítem nebo odlišným čalouněním, které vrcholí příplatkovou selekcí designo Exclusive. Dokoupit ovšem můžete i klimatizaci s ionizací vzduchu, které výrazně zlepšuje vzduch v kabině v porovnání se standardní automatickou klimatizací.
Tím jsme se dostali na konec změn také v kabině, zamířit tedy můžeme do motorového prostoru, kde nic jiného než šestiválce či osmiválce nenajdete. Diesely jsou zastoupeny pouze jednou verzí GLS 350d 4Matic, v jejímž případě třílitrová jednotka produkuje 258 koní a 620 Nm točivého momentu. Spřažena je s devítistupňovým automatem, který lze doplnit redukční převodovkou a uzávěrou středového diferenciálu.
Tytéž možnosti jsou spojeny s benzinovými jednotkami, v jejichž případě americká klientela dostane místo dieselu základní provedení GLS 450 poháněné šestiválcem naladěným na 367 koní a 500 Nm. Evropané budou moci vybírat pouze mezi variantami GLS 500 a GLS 63 AMG, z nichž první dostane do vínku osmiválec twin-turbo, jež posílil o 20 koní na 456 koní a 700 Nm.
Vrchol nabídky okupuje model z Affalterbachu, který stejně jako dříve pohání 5,5litrový přeplňovaný motor V8. Ve srovnání s dosavadním provedením však i on posílil, a to o 27 koní. Počítat tedy nyní můžete s 585 koňmi a 760 Nm točivého momentu, což ve výsledku znamená, že námi spekulovaná verze S skutečně dorazila, jen si tak neříká a je nabízena jako základní varianta.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že vrcholný model dorazí se zrevidovaným sedmistupňovým automatem AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. A jako zbytek nabídky bude standardně profitovat také z rozšířené bezpečnostní výbavy, jež zahrnuje přednárazový systém, detekci únavy řidiče, tempomat, stabilizaci, brzdný asistent nebo systém regulující náklony karoserie při silném bočním větru.
V příplatkové výbavě pak figuruje kupříkladu systém nočního vidění, vyhřívané adaptivní čelní stěrače, detekce vozů ve slepém úhlu, aktivní udržování vozu v jízdním pruhu, varování před kolizemi se vzadu jedoucími vozy nebo detekce chodců. Výstavní premiéra Mercedesu GLS proběhne na autosalonu v Los Angeles, přičemž objednávky odstartují ještě letos v prosinci.


























Mercedes GLS se díky faceliftu dočkal nejen nového názvu, ale také upravené přídě a posílených benzinových motorů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis
- IT poradna 04.22. 18:47 - pavproch
- Detektory policejních radarů 04.22. 17:33 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus