Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLS odhalen. Je to prý třída S mezi SUV, má až 585 koní
4.11.2015 | Petr Prokopec | 1 příspěvek
(+ videa) Největší SUV třícípé hvězdy se dočkalo pouze lehké vizuální modernizace, místo GL si ale říká GLS. A novinky nabízí především v nitru.
Příchod faceliftovaného Mercedesu GL, který se nově honosí názvem GLS a představovat má „třídu S mezi SUV“, předznamenávala řada uniknuvších fotek. Nyní tu máme největší model značky oficiálně, přičemž venkovní vzhled samozřejmě již nikoho nepřekvapí. Ostatně, ve srovnání s dosluhující verzí se toho až tak moc nezměnilo, neboť nová je v podstatě jen čelní maska s větším emblémem třícípé hvězdy a světlomety, které se nyní pyšní LEDkami pro denní svícení.
Vyjma toho můžeme zmínit ještě lehce modifikované nárazníky na obou koncích vozu a pozměněnou grafiku zadních lamp. Změn se dočkala i paleta barev karoserie a na výběr máte také jiný design litých kol. Tím nám ale venkovní proměna končí, pročež asi nebude překvapením, když řada lidí jednoduše ani nepozná, že váš Mercedes GLS je „zcela nový”. Uvnitř ale nejspíše již zareagují jinak, zejména při pohledu na osmipalcový volně stojící displej.
Mimo to dorazil také nový touchpad usazený mezi předními sedadly či přepracovaný tříramenný multifunkční volant potažený kůží Nappa. Dále můžete počítat s vylepšeným přístrojovým štítem nebo odlišným čalouněním, které vrcholí příplatkovou selekcí designo Exclusive. Dokoupit ovšem můžete i klimatizaci s ionizací vzduchu, které výrazně zlepšuje vzduch v kabině v porovnání se standardní automatickou klimatizací.
Tím jsme se dostali na konec změn také v kabině, zamířit tedy můžeme do motorového prostoru, kde nic jiného než šestiválce či osmiválce nenajdete. Diesely jsou zastoupeny pouze jednou verzí GLS 350d 4Matic, v jejímž případě třílitrová jednotka produkuje 258 koní a 620 Nm točivého momentu. Spřažena je s devítistupňovým automatem, který lze doplnit redukční převodovkou a uzávěrou středového diferenciálu.
Tytéž možnosti jsou spojeny s benzinovými jednotkami, v jejichž případě americká klientela dostane místo dieselu základní provedení GLS 450 poháněné šestiválcem naladěným na 367 koní a 500 Nm. Evropané budou moci vybírat pouze mezi variantami GLS 500 a GLS 63 AMG, z nichž první dostane do vínku osmiválec twin-turbo, jež posílil o 20 koní na 456 koní a 700 Nm.
Vrchol nabídky okupuje model z Affalterbachu, který stejně jako dříve pohání 5,5litrový přeplňovaný motor V8. Ve srovnání s dosavadním provedením však i on posílil, a to o 27 koní. Počítat tedy nyní můžete s 585 koňmi a 760 Nm točivého momentu, což ve výsledku znamená, že námi spekulovaná verze S skutečně dorazila, jen si tak neříká a je nabízena jako základní varianta.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že vrcholný model dorazí se zrevidovaným sedmistupňovým automatem AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. A jako zbytek nabídky bude standardně profitovat také z rozšířené bezpečnostní výbavy, jež zahrnuje přednárazový systém, detekci únavy řidiče, tempomat, stabilizaci, brzdný asistent nebo systém regulující náklony karoserie při silném bočním větru.
V příplatkové výbavě pak figuruje kupříkladu systém nočního vidění, vyhřívané adaptivní čelní stěrače, detekce vozů ve slepém úhlu, aktivní udržování vozu v jízdním pruhu, varování před kolizemi se vzadu jedoucími vozy nebo detekce chodců. Výstavní premiéra Mercedesu GLS proběhne na autosalonu v Los Angeles, přičemž objednávky odstartují ještě letos v prosinci.


























Mercedes GLS se díky faceliftu dočkal nejen nového názvu, ale také upravené přídě a posílených benzinových motorů
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
před 2 hodinami - Snahy Němců prodávat auta formou předplatného končí jako totální propadák
před 4 hodinami - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 5 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 7 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 8 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 10 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 11 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
dnes - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
dnes - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
dnes
Živá témata na fóru
- Zabavne kabrio kolem 300tis 22:14 - Jenyk
- Chlubítko univerzální 21:55 - Snowman000
- BMW Divize 19:46 - Brus
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss