Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes M 2012: nová generace v detailech
8.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po včerejším úniku katalogových snímků bylo jasné, že odhalení nového Mercedesu třídy M je už jen otázkou chvíle. Dlouho jsme opravdu čekat nemuseli.
Dnešní oficiální představení nového Mercedesu třídy M není překvapením hned ze tří důvodů. Jednak jsme jej už včera mohli vidět ze všech stran na uniklém scanu katalogu, pak ani vzhled samotného vozu není nikterak šokující a do třetice bylo jasné, že krátce po takovém úniku bude muset oficiální představení chtě nechtě přijít. Tak nechoďme dlouho kolem horké kaše a podívejme se na to, co zajímavého si pro nás u Mercedesu přichystali.
Nový vůz je po všech stránkách větší než dosavadní provedení, když s délkou 4,8 metru, šířkou 1,93 metru a výškou 1,8 metru přibral 24 mm na délku, 16 mm na šířku a 19 mm na výšku. Rozvoru náprav zůstává hodnota 2,92 metru. Design novinky jsme komentovali už včera, a tak na tomto místě můžeme jen stručně připomenout, že je spíše očekávanou evolucí v duchu posledních novinek značky než jakoukoli revolucí. Na první pohled je jasné, že před sebou máme třídu M, neboť základní tvary se opravdu nezměnily, detaily ale postihly výraznější novinky.



Výrazně inovované je prakticky celé řešení přídě s poněkud dynamičtěji vyhlížejícím nárazníkem a maskou chladiče, v podobném duchu prošla proměnou i přední světla. Profil vozu se změnil jen minimálně (ano, přítomen je stále i typický C-sloupek, který má třída M od první generace) a svou mohutností ani nenechává příliš vyniknout nové, až 21" disky kol. Pohled na záď ale odhalí opět více novinek. Zejména nové zadní svítilny jsou nižší a protáhlejší a spolu s jinak pojatým nárazníkem činí pohled na záď vozu vcelku nezaměnitelným s dosavadní generací „eMka”.
O něco výrazněji se změnil interiér, který se zjevně inspiroval u poslední generace sedanu třídy S. Všimněte si v této souvislosti hlavně širší středové konzole, která nabrala vskutku velkorysé rozměry. Automobilka pochopitelně slibuje kvalitnější materiály a zpracování, spolehnout se můžete na široké možnosti individualizace ať už z hlediska vzhledového, tak funkčního. V tomto směru automobilka upozorňuje zejména na systémy s anglickými názvy Night View Assist Plus (noční vidění s detekcí chodců), Speed Limit Assist (rozeznávání dopravních značek), Lane Keeping Assist (udržování jízdního pruhu), Blind Spot Assist (upozorňování na vozy jedoucí ve vedlejším pruhu v momentě, kdy nemusejí být viditelné vnějším zpětným zrcátkem), Active Park Assist (parkovací asistent schopný samostatně zaparkovat) a Distronic Plus (adaptivní tempomat). Nabídka příplatkových prvků bude ale pochopitelně mnohem širší.
Pod kapotou zpočátku najdeme jen trojici motorů, které uspokojí spíše méně náročné zákazníky. Zcela nové základní provedení ML 250 Bluetec s čtyřválcovým dieselem o objemu 2,1 litru a výkonem 150 kW (204 koní) zřejmě nezazáří ani na silnici, ani v terénu, a tak automobilka jeho dynamické parametry zatím raději nezveřejnila. Oslnit ale má u čerpací stanice, neboť jeho kombinovaná spotřeba činí jen 6 litrů nafty na 100 km jízdy. To při třiadevadesátilitrové nádrži vozu znamená teoretický dojezd 1 550 kilometrů na jedno natankování.
Výše v nabídce najde místo verze ML 350 Bluetec s inovovaným naftovým šestiválcem o objemu rovné tři litry. Její výkon 190 kW (258 koní) zní už zajímavěji a také dynamické parametry se jeví být dostačujícími - zrychlení na 100 km/h za 7,5 sekundy a maximální rychlost 224 km/h neurazí. Kombinovanou spotřeba paliva v tomto případě zatím neznáme.
Na vrcholu bude dočasně stát provedení ML 350 BlueEfficiency s banzinovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu nejvýše 225 kW (306 koní). Maximální rychlost činí v tomto případě 240 km/h, sprint na stovku zabere 7,6 sekundy a kombinovaná spotřeba má podobu 8,5 litru benzinu na 100 km. Později se v nabídce objeví i skutečně vrcholné provedení ML 63 AMG a hybridní ML 300 Hybrid kombinující čtyřválcový diesel modelu ML 250 Bluetec s elektromotorem o výkonu 20 koní.
Není překvapením, že všechny motory jsou bez ohledu na vaši preferenci spojeny se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus a systémem start-stop, samozřejmostí je také pohon všech kol 4Matic. Standardem bude adaptivní podvozek, za příplatek bude k mání i vzduchové odpružení Airmatic a aktivní stabilizátory. K těmto systémům si budete moci pořídit i vylepšený On & Offroad paket s šesti různými módy fungování podvozku (Automatic, Offroad 1, Offroad 2, Winter, Sport a Trailer), které zřejmě není třeba překládat. Snad jen ten poslední může znít záhadně -dodejme tedy, že upravuje nastavení podvozku tak, aby bylo možné s vozem co nejsnáze táhnout přívěs.
Nový Mercedes třídy M bude oficiálně představen ještě letos v létě, místem evropské premiéry se stane zářijový autosalon ve Frankfurtu. Do prodejů by se novinka měla dostat ještě letos, její ceny jsou ale zatím neznámou.
Zcela nový Mercedes třídy M pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Volvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 2 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 3 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 5 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 6 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha