Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo
25.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní stroj vznikne u příležitosti 50. narozenin AMG. O jeho pohon se kromě dvou elektromotorů postará hlavně přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.
Příští rok se dočkáme 50. výročí existence AMG. Podle německého magazínu Auto Bild sportovní divize z Affalterbachu chystá pro tuto příležitost něco vskutku výjimečného, a sice nový vrcholný supersport s prozatímním označením R50. Ten by se měl zařadit i nad nedávno odhalené AMG GT R, přičemž pokořit hodlá vše, co dostalo čtyři kola. I přesto však počítá s registračními značkami.
Na rozdíl od Astonu Martin AM-RB 001 ale tato novinka nedostane atmosférický dvanáctiválec. A co možná hůře, ze hry je i přeplňovaný osmiválec. Místo toho by se o pohon měl starat řádně oturbený a uprostřed uložený dvoulitrový čtyřválec, který bude produkovat enormních 1 000 koní. Tedy nemalý litrový výkon srovnatelný snad jen s motory současné Formule 1, jenž dává prostor k pochybnostem o spolehlivosti techniky i pravdivosti těchto informací.
Je tedy otázkou, nakolik lze všemu věřit, nicméně ani ona tisícovka není konečnou. Zatímco spalovací jednotka dostane na starosti zadní nápravu, tu přední bude roztáčet dvojice elektromotorů. Každý přitom bude produkovat 150 koní, což nám dává kombinovaných 1 300 koní. AMG se navíc snaží, aby hmotnost supersportu nepřesáhla 1 300 kg.
Aby bylo poměru 1:1 dosaženo, dostane novinka do vínku karbonový monokok. Z uhlíkových vláken má ovšem být také karoserie, řada prvků v interiéru či některé komponenty motoru a podvozku. Ten zároveň počítá s adaptivním zavěšením, kdy každé kolo bude ovládáno individuálně. Zadní náprava pak bude natáčecí, stejně jako u Mercedesu-AMG GT R.
Vzhled bude inspirován závodními speciály z Le Mans, přičemž reflektovat má i legendární CLK GTR. Dost možná se tak dočkáme zhmotnění virtuálního konceptu, který německá automobilka před pár lety stvořila pro hru Gran Turismo. Tomu by koneckonců odpovídaly také zmínky o maximalizaci aerodynamiky a úzkém kokpitu.
Jelikož řidič i spolujezdec budou sedět velmi blízko u sebe, dočká se první z nich takřka centrální pozice. Nápomocna mu pak má být celá řada asistenčních systémů, jenž mají na jedné straně zvyšovat bezpečnost a na té druhé zlepšovat časy na okruhu. Cena se pak má pohybovat v rozmezí 2 až 3 milionů Eur (cca 54 až 81 mil. Kč).






Virtuální koncept Vision Gran Turismo se dost možná dočká reálného provedení, u příležitosti 50. výročí vzniku divize AMG
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 2 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nejnovější články
Mercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před hodinouIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 2 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
před 3 hodinamiFord chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
před 4 hodinamiLéta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 12:00 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 11:10 - abgx1
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 07:51 - Vrooom
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha