Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S600 2014: nová špička třídy S dostala 530 koní a delší rozvor
13.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vrcholná S600 dostala nový motor i rozsáhlou výbavu včetně systému, který umí sám brzdit do 200 km/h. Novinkou je též touchpad a head-up displej.
Poslední generaci třídy S označenou W222 jsme detailně probrali již v květnu loňského roku a verzi S 63 AMG jsme v mezičase i testovali. Nyní Mercedes-Benz do Detroit přivezl další ze špiček nabídky tohoto modelu, pomineme-li varianty od AMG, pak špičku samotnou - typ S600 s vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou.
Pod kapotou nové třídy S se přitom dvanáctiválec již objevil, a to ve verzi S 65 AMG, která přijde na 6,1 milionu korun. Její dvakrát přeplňovaná 5,5litrová V12 dává 630 koní a 1 000 Nm. Motor v modelu S600 je však věrný číselnému označení - jeho objem je rovných šest litrů a dvě turba mu pomáhají k výkonu 530 koní a 830 Nm. Nejvyšší točivý moment je k dispozici od 1 900 otáček za minutu.
Motor je spojen s automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus a je také vybaven systémem stop-start, který má prý tomuto stroji pomoci ke spotřebě 11,1 litru benzínu na 100 km. To je oproti minulé generaci třicetiprocentní zlepšení. Motor má kromě jiného kované písty a klikovou hřídel, řetězový rozvod a novou řídící jednotku. Využívá tříventilovou techniku - dva sací a jeden výfukový ventil.
Mercedes S600 se bude nabízet pouze s dlouhým rozvorem a ve standardu budou věci jako inteligentní LED osvětlení, systém Magic Body Control se stereo kamerami skenujícími povrch silnice před vozem, aktivní hlídání jízdních pruhů, aktivní monitoring slepých úhlů a adaptivní tempomat se systémem automatického rozjíždění a zastavování v zácpách.
Výbava také obsahuje touchpad k ovládání infotainmentového systému a head-up displej, který umí zobrazit např. aktuální rychlost, místní maximální dovolenou rychlost a instrukce navigace. Tyto dvě věci budou od března dostupné v rámci příplatkové výbavy i pro ostatní modely třídy S.
Novinkou je systém Collision Prevention Assist Plus, který, pokud zjistí překážku, zvládne sám brzdit v rychlostech do 200 km/h a tak se snažit zmírnit následky nehody. V rychlostech do 40 km/h má tento systém být schopen úplně předejít nárazu do vozu stojícího před vámi. Podobně jako head-up displej a touchpad bude k mání i do ostatních verzí Mercedesu S.
„Třída S vždy byla ztělesněním naší snahy nabídnout to nejlepší jak v oblasti technologií, tak v designu,” říká Ola Källenius, viceprezident prodeje a marketingu osobních aut Mercedes-Benz. „S600 shrnuje náš vývoj způsobem, jakým to nedokáže žádný jiný model. Zejména naši zákazníci v Severní Americe a Asii tento špičkový stroj se vzrušujícím dvanáctiválcovým motorem velmi ocení,” dodal.
Vlajkovou loď třídy S, model S600, si budou zájemci moci objednat již v březnu tohoto roku. Informace o cenách zatím nemáme; S 65 AMG jistě zůstane nejdražší, ale S600 i tak pravděpodobně přihodí nemalou částku navrch k více než 2,9 milionům korun, které si Mercedes účtuje za S500 L 4Matic, v současnosti nejdražší standardní verzi třídy S.











Mercedes-Benz S600 bude k mání jen s dlouhým rozvorem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 4 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 2 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 3 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 4 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 5 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva