Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S600 2014: nová špička třídy S dostala 530 koní a delší rozvor
13.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vrcholná S600 dostala nový motor i rozsáhlou výbavu včetně systému, který umí sám brzdit do 200 km/h. Novinkou je též touchpad a head-up displej.
Poslední generaci třídy S označenou W222 jsme detailně probrali již v květnu loňského roku a verzi S 63 AMG jsme v mezičase i testovali. Nyní Mercedes-Benz do Detroit přivezl další ze špiček nabídky tohoto modelu, pomineme-li varianty od AMG, pak špičku samotnou - typ S600 s vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou.
Pod kapotou nové třídy S se přitom dvanáctiválec již objevil, a to ve verzi S 65 AMG, která přijde na 6,1 milionu korun. Její dvakrát přeplňovaná 5,5litrová V12 dává 630 koní a 1 000 Nm. Motor v modelu S600 je však věrný číselnému označení - jeho objem je rovných šest litrů a dvě turba mu pomáhají k výkonu 530 koní a 830 Nm. Nejvyšší točivý moment je k dispozici od 1 900 otáček za minutu.
Motor je spojen s automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus a je také vybaven systémem stop-start, který má prý tomuto stroji pomoci ke spotřebě 11,1 litru benzínu na 100 km. To je oproti minulé generaci třicetiprocentní zlepšení. Motor má kromě jiného kované písty a klikovou hřídel, řetězový rozvod a novou řídící jednotku. Využívá tříventilovou techniku - dva sací a jeden výfukový ventil.
Mercedes S600 se bude nabízet pouze s dlouhým rozvorem a ve standardu budou věci jako inteligentní LED osvětlení, systém Magic Body Control se stereo kamerami skenujícími povrch silnice před vozem, aktivní hlídání jízdních pruhů, aktivní monitoring slepých úhlů a adaptivní tempomat se systémem automatického rozjíždění a zastavování v zácpách.
Výbava také obsahuje touchpad k ovládání infotainmentového systému a head-up displej, který umí zobrazit např. aktuální rychlost, místní maximální dovolenou rychlost a instrukce navigace. Tyto dvě věci budou od března dostupné v rámci příplatkové výbavy i pro ostatní modely třídy S.
Novinkou je systém Collision Prevention Assist Plus, který, pokud zjistí překážku, zvládne sám brzdit v rychlostech do 200 km/h a tak se snažit zmírnit následky nehody. V rychlostech do 40 km/h má tento systém být schopen úplně předejít nárazu do vozu stojícího před vámi. Podobně jako head-up displej a touchpad bude k mání i do ostatních verzí Mercedesu S.
„Třída S vždy byla ztělesněním naší snahy nabídnout to nejlepší jak v oblasti technologií, tak v designu,” říká Ola Källenius, viceprezident prodeje a marketingu osobních aut Mercedes-Benz. „S600 shrnuje náš vývoj způsobem, jakým to nedokáže žádný jiný model. Zejména naši zákazníci v Severní Americe a Asii tento špičkový stroj se vzrušujícím dvanáctiválcovým motorem velmi ocení,” dodal.
Vlajkovou loď třídy S, model S600, si budou zájemci moci objednat již v březnu tohoto roku. Informace o cenách zatím nemáme; S 65 AMG jistě zůstane nejdražší, ale S600 i tak pravděpodobně přihodí nemalou částku navrch k více než 2,9 milionům korun, které si Mercedes účtuje za S500 L 4Matic, v současnosti nejdražší standardní verzi třídy S.











Mercedes-Benz S600 bude k mání jen s dlouhým rozvorem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 8 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 4 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha