Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes varuje před dalšími špatnými zprávami, z nabídky vyřadí řadu modelů
24.2.2021 | Petr Prokopec
Mercedes by si přál, abychom jej dále vnímali jako výjimečnou značku, bude to ale těžké, pokud bude pokračovat ve vyřazování výjimečných aut z nabídky. Po velkých motorech dostane padáka i řádka kupé a kabrioletů.
Jaká je budoucnost automobilové branže? To je otázka, na kterou je v tuto chvíli obtížné dát jasnou odpověď, v Evropě ale vše míří směrem k elektrifikaci aut všeho druhu. Tlak Evropské unie vyústil v to, že výrobci jsou stále méně schopni lidem nabízet to, po čem touží a do nabídek tlačí spíše vozy, jejichž prodej nedoprovází vysoké pokuty za nadlimitní emise CO2. Jinými slovy, elektromobily jsou dotované i jinak zvýhodňované na všech frontách, zatímco u aut se spalovacím ústrojím dochází k na stále větší umělé zvyšování jejich cen. A pokud se nestane nic zásadního, takové vozy jednoho dne nebudou vůbec k mání, protože se je prostě nevyplatí vyrábět - Fabie za milion prodejní hit jistě nebude.
Posun tímto směrem nově potvrzuje i Mercedes, který nové Céčko zbavil všech šesti- a osmiválcových motorů, a to i v případě verzí AMG. Právě po premiéře tohoto modelu se o další budoucnosti rozpovídal provozní ředitel značky Markus Schäfer a z jeho slov je jasné, že se špatnými zprávami není konec. U omezení nabídky motorů nezůstane, z kola půjdou i celé modely.
Schäfer říká, že Mercedes má v nabídce příliš mnoho kupé a kabrioletů. To jsou karosářské styly, o kterých sice sní davy, ovšem nakonec si je koupí jen okrajové skupiny náročnějších zákazníků. Takové by si automobilky jako Mercedes měly hýčkat, v honbě za maximální efektivitou ale budou tím prvním, co automobilka odstřelí. Proč? Protože firma musí šetřit, aby měla na investice do elektrické mobility, jejichž výsledek je v tuto chvíli velkou neznámou.
Ostatně i Schäfer potvrzuje, že nic jiného za snahami o reorganizaci nabídky - prioritou jsou nyní pro Mercedes elektrická auta a s nimi spojené nulové papírové emise. Aby se jim ovšem mohla věnovat více než dosavadní měrou, musí dojít na jisté oběti. „Loni se naše portfolio rozrostlo na takřka padesát vozů, nicméně v rámci nabídky modelů EQ toho dorazí ještě více. Máme nicméně jistá omezení, co se týče vývoje a výzkumu. Některá z našich aut se pohybují v docela malém segmentu trhu. (...) Děláme proto značné změny v nabídce i tvaru vozidel,“ uvedl Markus Schäfer.
Kupé a kabrioletů nezmizí z nabídky řada, o všechny ale nepůjde. Vzhledem k tomu, že zmíněné zaznělo v souvislosti s premiérou nového Céčka, které se představilo zatím jen jako sedan a kombík, lze vyřčené vnímat jednoduše - žádná nové kupátka a kabriolety, která jsou nabízena v rámci dosavadní iterace třídy C, už neuvidíme. Dalšími kandidáty na odstřel jsou pak tytéž modely třídy E, ostatně kupé i kabriolet třídy S to mají spočítané. To by bylo hned šest ukončených modelů v relativně rychlém sledu.
Mercedes by si pak tyto styly nechal jen pro zvláštní modely, jako jsou třídy SL či sportovní AMG GT, u nich je naopak obvyklé prodávat je jen jako douvdvířka. To už si ale domýšlíme - konkrétní informace o tom, jaké modely skončí, Schäfer nesdělil a budeme si musel počkat na další vývoj.
Mercedes třídy C se dosud prodává i jako kupé a kabrio, dokonce ve verzích AMG s osmiválcovými motory. Zřejmě jen s nimi utrum, když provozní ředitel na premiéře nové třídy hovoří o omezení nabídky takových modelů. Foto: Mercedes-Benz
Dalšími kandidát se zdají být kupé a kabriolet třídy E, které byly nedávno modernizovány. Značka přiznává, že dvoudvířek má příliš a bude je redukovat ve prospěch elektrických modelů. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 38 minutami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva