Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes varuje před dalšími špatnými zprávami, z nabídky vyřadí řadu modelů
24.2.2021 | Petr Prokopec
Mercedes by si přál, abychom jej dále vnímali jako výjimečnou značku, bude to ale těžké, pokud bude pokračovat ve vyřazování výjimečných aut z nabídky. Po velkých motorech dostane padáka i řádka kupé a kabrioletů.
Jaká je budoucnost automobilové branže? To je otázka, na kterou je v tuto chvíli obtížné dát jasnou odpověď, v Evropě ale vše míří směrem k elektrifikaci aut všeho druhu. Tlak Evropské unie vyústil v to, že výrobci jsou stále méně schopni lidem nabízet to, po čem touží a do nabídek tlačí spíše vozy, jejichž prodej nedoprovází vysoké pokuty za nadlimitní emise CO2. Jinými slovy, elektromobily jsou dotované i jinak zvýhodňované na všech frontách, zatímco u aut se spalovacím ústrojím dochází k na stále větší umělé zvyšování jejich cen. A pokud se nestane nic zásadního, takové vozy jednoho dne nebudou vůbec k mání, protože se je prostě nevyplatí vyrábět - Fabie za milion prodejní hit jistě nebude.
Posun tímto směrem nově potvrzuje i Mercedes, který nové Céčko zbavil všech šesti- a osmiválcových motorů, a to i v případě verzí AMG. Právě po premiéře tohoto modelu se o další budoucnosti rozpovídal provozní ředitel značky Markus Schäfer a z jeho slov je jasné, že se špatnými zprávami není konec. U omezení nabídky motorů nezůstane, z kola půjdou i celé modely.
Schäfer říká, že Mercedes má v nabídce příliš mnoho kupé a kabrioletů. To jsou karosářské styly, o kterých sice sní davy, ovšem nakonec si je koupí jen okrajové skupiny náročnějších zákazníků. Takové by si automobilky jako Mercedes měly hýčkat, v honbě za maximální efektivitou ale budou tím prvním, co automobilka odstřelí. Proč? Protože firma musí šetřit, aby měla na investice do elektrické mobility, jejichž výsledek je v tuto chvíli velkou neznámou.
Ostatně i Schäfer potvrzuje, že nic jiného za snahami o reorganizaci nabídky - prioritou jsou nyní pro Mercedes elektrická auta a s nimi spojené nulové papírové emise. Aby se jim ovšem mohla věnovat více než dosavadní měrou, musí dojít na jisté oběti. „Loni se naše portfolio rozrostlo na takřka padesát vozů, nicméně v rámci nabídky modelů EQ toho dorazí ještě více. Máme nicméně jistá omezení, co se týče vývoje a výzkumu. Některá z našich aut se pohybují v docela malém segmentu trhu. (...) Děláme proto značné změny v nabídce i tvaru vozidel,“ uvedl Markus Schäfer.
Kupé a kabrioletů nezmizí z nabídky řada, o všechny ale nepůjde. Vzhledem k tomu, že zmíněné zaznělo v souvislosti s premiérou nového Céčka, které se představilo zatím jen jako sedan a kombík, lze vyřčené vnímat jednoduše - žádná nové kupátka a kabriolety, která jsou nabízena v rámci dosavadní iterace třídy C, už neuvidíme. Dalšími kandidáty na odstřel jsou pak tytéž modely třídy E, ostatně kupé i kabriolet třídy S to mají spočítané. To by bylo hned šest ukončených modelů v relativně rychlém sledu.
Mercedes by si pak tyto styly nechal jen pro zvláštní modely, jako jsou třídy SL či sportovní AMG GT, u nich je naopak obvyklé prodávat je jen jako douvdvířka. To už si ale domýšlíme - konkrétní informace o tom, jaké modely skončí, Schäfer nesdělil a budeme si musel počkat na další vývoj.






Mercedes třídy C se dosud prodává i jako kupé a kabrio, dokonce ve verzích AMG s osmiválcovými motory. Zřejmě jen s nimi utrum, když provozní ředitel na premiéře nové třídy hovoří o omezení nabídky takových modelů. Foto: Mercedes-Benz
Dalšími kandidát se zdají být kupé a kabriolet třídy E, které byly nedávno modernizovány. Značka přiznává, že dvoudvířek má příliš a bude je redukovat ve prospěch elektrických modelů. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 21 minutamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před hodinouPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva