Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes varuje před dalšími špatnými zprávami, z nabídky vyřadí řadu modelů
24.2.2021 | Petr Prokopec
Mercedes by si přál, abychom jej dále vnímali jako výjimečnou značku, bude to ale těžké, pokud bude pokračovat ve vyřazování výjimečných aut z nabídky. Po velkých motorech dostane padáka i řádka kupé a kabrioletů.
Jaká je budoucnost automobilové branže? To je otázka, na kterou je v tuto chvíli obtížné dát jasnou odpověď, v Evropě ale vše míří směrem k elektrifikaci aut všeho druhu. Tlak Evropské unie vyústil v to, že výrobci jsou stále méně schopni lidem nabízet to, po čem touží a do nabídek tlačí spíše vozy, jejichž prodej nedoprovází vysoké pokuty za nadlimitní emise CO2. Jinými slovy, elektromobily jsou dotované i jinak zvýhodňované na všech frontách, zatímco u aut se spalovacím ústrojím dochází k na stále větší umělé zvyšování jejich cen. A pokud se nestane nic zásadního, takové vozy jednoho dne nebudou vůbec k mání, protože se je prostě nevyplatí vyrábět - Fabie za milion prodejní hit jistě nebude.
Posun tímto směrem nově potvrzuje i Mercedes, který nové Céčko zbavil všech šesti- a osmiválcových motorů, a to i v případě verzí AMG. Právě po premiéře tohoto modelu se o další budoucnosti rozpovídal provozní ředitel značky Markus Schäfer a z jeho slov je jasné, že se špatnými zprávami není konec. U omezení nabídky motorů nezůstane, z kola půjdou i celé modely.
Schäfer říká, že Mercedes má v nabídce příliš mnoho kupé a kabrioletů. To jsou karosářské styly, o kterých sice sní davy, ovšem nakonec si je koupí jen okrajové skupiny náročnějších zákazníků. Takové by si automobilky jako Mercedes měly hýčkat, v honbě za maximální efektivitou ale budou tím prvním, co automobilka odstřelí. Proč? Protože firma musí šetřit, aby měla na investice do elektrické mobility, jejichž výsledek je v tuto chvíli velkou neznámou.
Ostatně i Schäfer potvrzuje, že nic jiného za snahami o reorganizaci nabídky - prioritou jsou nyní pro Mercedes elektrická auta a s nimi spojené nulové papírové emise. Aby se jim ovšem mohla věnovat více než dosavadní měrou, musí dojít na jisté oběti. „Loni se naše portfolio rozrostlo na takřka padesát vozů, nicméně v rámci nabídky modelů EQ toho dorazí ještě více. Máme nicméně jistá omezení, co se týče vývoje a výzkumu. Některá z našich aut se pohybují v docela malém segmentu trhu. (...) Děláme proto značné změny v nabídce i tvaru vozidel,“ uvedl Markus Schäfer.
Kupé a kabrioletů nezmizí z nabídky řada, o všechny ale nepůjde. Vzhledem k tomu, že zmíněné zaznělo v souvislosti s premiérou nového Céčka, které se představilo zatím jen jako sedan a kombík, lze vyřčené vnímat jednoduše - žádná nové kupátka a kabriolety, která jsou nabízena v rámci dosavadní iterace třídy C, už neuvidíme. Dalšími kandidáty na odstřel jsou pak tytéž modely třídy E, ostatně kupé i kabriolet třídy S to mají spočítané. To by bylo hned šest ukončených modelů v relativně rychlém sledu.
Mercedes by si pak tyto styly nechal jen pro zvláštní modely, jako jsou třídy SL či sportovní AMG GT, u nich je naopak obvyklé prodávat je jen jako douvdvířka. To už si ale domýšlíme - konkrétní informace o tom, jaké modely skončí, Schäfer nesdělil a budeme si musel počkat na další vývoj.
Mercedes třídy C se dosud prodává i jako kupé a kabrio, dokonce ve verzích AMG s osmiválcovými motory. Zřejmě jen s nimi utrum, když provozní ředitel na premiéře nové třídy hovoří o omezení nabídky takových modelů. Foto: Mercedes-Benz
Dalšími kandidát se zdají být kupé a kabriolet třídy E, které byly nedávno modernizovány. Značka přiznává, že dvoudvířek má příliš a bude je redukovat ve prospěch elektrických modelů. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před hodinou - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 3 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 4 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 6 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis