Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes začal vyrábět elektrickou třídu B, hovoří o dojezdu 200 km
14.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ujet 200 km na 28 kWh by odpovídalo spotřebě4,1 l nafty na 100 km, což nezvládne ani obyčejné, lehčí Béčko. Prodeje se rozběhnou nejprve v USA.
Mercedes-Benz nepatří k těm automobilkám, které by elektromobilům příliš holdovaly. V současnosti se však rozbíhá produkce třídy B Electric Drive, kterou jsme si představili na vícekrát.
Zvenčí je od sebe prakticky nerozeznáte, snad až na absenci výfuku elektrické verze. Rozdíly se však ukážou na váze - se 1 750 kg hmotnosti je elektrické Béčko pořádný cvalík, oproti B 180 CDI to je čtvrt tuny navíc. Elektromotor pod kapotou má 177 koní a 338 Nm, což má stačit k rozjezdu na stovku za 7,9 vteřiny. Maximální rychlost je omezena na 160 km/h.
Energii dodává elektromotoru baterie od Tesla Motors, která má kapacitu 28 kWh. Proklamovaný dojezd činí 200 km, což by znamenalo spotřebu 14 kWh/100 km, neboli v řeči tekutého paliva ekvivalent 4,1 litru nafty na 100 km; kapacita baterie tedy odpovídá 8,2 litrům. Jak moc reálný tedy bude dvousetkilometrový dojezd, si jistě dokážete představit - tlačit 1 750 kilogramů v už ne zcela malém voze už vyžaduje nějakou energii. Dojezd je jistě faktorem i u aut se spalovacími motory, přesto se obvykle udává jen spotřeba v litrech na 100 km, u elektromobilů je až na nepatrné výjimky předkládán dojezd. Jistě je to srozumitelnější údaj, pro srovnání použitelnosti obou typů aut to ale nedělá dobrotu, a tak pro jednou překládané hodnoty sjednotíme.
Jak stojí výše, dojezd elektrické třídy B teoreticky činí 200 km, což odpovídá 8,2 litrům nafty v nádrži. Mercedes B 180 CDI s automatickým sedmikvaltem, tedy ona o čtvrt tuny lehčí varianta tohoto vozu, má v katalogu kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km. I u těchto hodnot víme, jak na tom jsou s pravdivostí; ujet 200 km na 28 kWh tedy bude nadlidský úkol, počítejme spíš s číslem okolo 130 - 150 kilometrů. Zmiňme také, že s 50litrovou nádrží ujede B 180 CDI teoreticky 1 111 km, dojezd elektrické verze je tedy i na papíře méně než pětinový, doba doplnění kýženého paliva (u elektromobilu spíše „paliva“) je pak trvá ještě více rozdílnou dobu. Konvenční Béčko natankujete během přibližně pěti minut, 28 kWh budete z obvyklé zásuvky „tankovat” asi 8,5 hodiny.
Hlavní konkurent Mercedesu B Electric Drive je BMW i3, které by mělo zvládnout až 160 km na jedno nabití, bavíme-li se tedy o verzi bez REX, tedy spalovacího generátoru. Marketing Mercedesu jistě bude na větším dojezdu elektrické třídy B zčásti stavět, reálná vzdálenost, kterou s Béčkem urazíte, však o tolik jiná nebude.
Jako první se elektrický Mercedes B podívá do Spojených států. Koncem tohoto roku jej začne Mercedes prodávat v Německu a na vybraných evropských trzích, verze s volantem vpravo pro Velkou Británii a podobné země by měla přijít zkraje roku 2015. Nemáme zatím informace o cenách, avšak počítejte s nemalým příplatkem k šestisettisícové základní ceně obyčejné třídy B.


Mercedes začíná vyrábět třídu B Electric Drive, první kusy poputují do USA


























Elektrický Mercedes třídy B se ve větší fotosadě ukázal již před delší dobou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 4 hodinami
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před hodinou
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
před 2 hodinami
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 4 hodinami
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
včera
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 06:39 - řidičBOB
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
