BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3

Auta na elektřinu s Mnichovem v rodném listě slaví úspěchy. Nevýhod elektromobilů se zbavují hybridními systémy a cena u BMW nehraje až takovou roli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3

26.11.2013 | Marek Bednář | 1 příspěvek

BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Auta na elektřinu s Mnichovem v rodném listě slaví úspěchy. Nevýhod elektromobilů se zbavují hybridními systémy a cena u BMW nehraje až takovou roli.

Elektromobily Renaultu moc na odbyt nejdou, v půjčovnách není zájem ani o jiné, ale BMW svým způsobem slaví. Jejich hybridní sportovní vůz i8, který však vůbec hybridní být nemusel, je u zákazníků populární - sotva se začal prodávat a už nyní podle informací agentury Reuters má BMW dostatek objednávek na rok výroby. Přesné číslo však výrobce nesdělil.

Čistě elektrické BMW i3 jde též na odbyt relativně dobře, zejména ve srovnání s jinými elektromobily - těsně po startu produkce má bavorská automobilka na deset tisíc objednávek. Neřekla však, jestli tolik vozů vyrobí za měsíc, či za rok. Nevíme ani, kolik z nich je vybaveno hybridním systémem REX (Range Extender), který do vozu přidává spalovací dvouválec jako generátor elektřiny.

Nabízí se otázka, proč takovýchto modelů BMW nevyrábí víc, když to vypadá, že jsou skvělé a že je každý chce. i3 bez REX je pořád elektromobil se všemi neduhy, které se k tomu váží, tedy zejména mizerný dojezd, dlouhá doba nabíjení a nevalná životnost akumulátorů. Stále také platí, že auta na elektřinu nejsou zrovna levné - i3 začíná na 900 tisících vč. DPH - ale to je u BMW až druhořadým problémem, jde o prémiovou značku a někteří lidé budou její produkty kupovat bez ohledu na cenu.

Ve prospěch i8 však zcela jistě hovoří fakt, že jeho kombinovaný výkon činí 362 koní, z čehož 231 benzínového motoru roztáčí zadní kola a 131 elektromotoru ta přední a má rozložení hmotnosti ve vynikajícím poměru 50:50. i3 se ničím takovým pochlubit nemůže, jeho elektromotor má 170 koní a případný spalovací dvouválec je jen a pouze generátor, jeho sílu na kola nedostanete.

Je ale také potřeba říci, proč si Renault zoufá, zatímco BMW slaví, když čísla vypadají stejně. Renault si totiž stanovil cíl, který deseti tisíci prodanými Zoe naplní jen z pětiny, kdežto BMW odmítá sdělit, kolik „íček” chce prodat. Jaká je roční kapacita výroby modelu i3, nemáme tušení; deset tisíc vozů je asi 27,4 auta denně. Nakolik Němci sdílí názor Fiatu, Hondy a Toyoty, že elektromobily jsou na světě jen kvůli regulacím, také nevíme, ale něco na tom jistě bude, jinak by Mnichov elektroauta chrlil již dávno.


BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 1 - BMW i8 prvni oficialni sada 01BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 2 - BMW i8 prvni oficialni sada 02BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 3 - BMW i8 prvni oficialni sada 03BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 4 - BMW i8 prvni oficialni sada 04BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 5 - BMW i8 prvni oficialni sada 05BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 6 - BMW i8 prvni oficialni sada 06BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 7 - BMW i8 prvni oficialni sada 07BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 8 - BMW i8 prvni oficialni sada 08BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 9 - BMW i8 prvni oficialni sada 09BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 10 - BMW i8 prvni oficialni sada 10BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 11 - BMW i8 prvni oficialni sada 11BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 12 - BMW i8 prvni oficialni sada 12BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 13 - BMW i8 prvni oficialni sada 13BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 14 - BMW i8 prvni oficialni sada 14BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 15 - BMW i8 prvni oficialni sada 15BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 16 - BMW i8 prvni oficialni sada 16BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 17 - BMW i8 prvni oficialni sada 17BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 18 - BMW i8 prvni oficialni sada 18BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 19 - BMW i8 prvni oficialni sada 19BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 20 - BMW i8 prvni oficialni sada 20BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 21 - BMW i8 prvni oficialni sada 21BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 22 - BMW i8 prvni oficialni sada 22BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 23 - BMW i8 prvni oficialni sada 23BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 24 - BMW i8 prvni oficialni sada 24BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 25 - BMW i8 prvni oficialni sada 38BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 26 - BMW i8 prvni oficialni sada 39BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 27 - BMW i8 prvni oficialni sada 40BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 28 - BMW i8 prvni oficialni sada 41BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 29 - BMW i8 prvni oficialni sada 42BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 30 - BMW i8 prvni oficialni sada 43BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 31 - BMW i8 prvni oficialni sada 44BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 32 - BMW i8 prvni oficialni sada 45BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 33 - BMW i8 prvni oficialni sada 46BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 34 - BMW i8 prvni oficialni sada 47BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 35 - BMW i8 prvni oficialni sada 48
BMW má dost objednávek na roční výrobu modelu i8.

BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 36 - BMW i3 oficialni sada 007BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 37 - BMW i3 oficialni sada 008BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 38 - BMW i3 oficialni sada 009BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 39 - BMW i3 oficialni sada 010BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 40 - BMW i3 oficialni sada 011BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 41 - BMW i3 oficialni sada 012BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 42 - BMW i3 oficialni sada 013BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 43 - BMW i3 oficialni sada 014BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 44 - BMW i3 oficialni sada 016BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 45 - BMW i3 oficialni sada 017BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 46 - BMW i3 oficialni sada 035BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 47 - BMW i3 oficialni sada 036BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 48 - BMW i3 oficialni sada 038BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 49 - BMW i3 oficialni sada 042BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 50 - BMW i3 oficialni sada 079BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 51 - BMW i3 oficialni sada 080BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 52 - BMW i3 oficialni sada 082BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3 - 53 - BMW i3 oficialni sada 085
O model i3 prý projevilo zájem přes 10 tisíc zákazníků, jak dlouho bude BMW tolik kusů vyrábět, však nevíme

Zdroj: Reuters přes Autoblog

Marek Bednář

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše