Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce
9.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nakonec jen a pouze hybridní sporťák BMW i8 mohl být docela jiným autem. Kdyby se ovšem v Mnichově před třemi léty nerozhodli vsadit na elektřinu.
Z dnešního pohledu se zdá, že v sériové podobě nedávno představené BMW i8 bylo od začátku vyvíjeno jako hybridní zázrak s minimální papírovou spotřebou. Však jeho koncept byl už před dvěma roky odhalen s cílem stát se něčím takovým a když jsou dnes lidé z BMW tázáni, zda přece jen nedopřejí tomuto provedení poněkud konvenčnější pohon, třeba i s laděním divize M, říkají jasné ne. Nyní se ovšem ukazuje, že osud sportovně střiženého kupé předem zdaleka tak jasně nalajnovaný nebyl.
Informuje o tom obvykle nefabulující holandský Telegraaf s odvoláním na nejmenovaného inženýra z vývojového oddělení automobilky. Podle něj automobilka rychle shodila ze stolu pouze možnost pohánět sportovní kupé dvanáctiválcem, o desetiválci ale chvíli uvažovala. S osmiválcovým a šestiválcovým motorem byly dokonce postaveny prototypy, jejichž světlé zítřky dostaly černý nádech až po rozhodnutí, že i8 bude hybridní.
Technik prý zmínil problémy s chlazením a hmotností, ale nic z toho se nezdá být neřešitelné nebo skutečné (třívalec + elektromotor + akumulátory + spousta věcí okolo bude dozajista vážit více než šestiválcový motor) a pravděpodobně se tak jednalo pouze o politické rozhodnutí. Jsme si prakticky jisti, že jednodušší, lehčí, rychlejší a levnější verze s konvenčním pohonem by z hybridního provedení udělala totéž, čím jsou hybridy v rámci jiných řad - popelkami. Proto nemohla vzniknout.
Ostatně značně pateticky zní i další komentář technika: „Kdokoli může postavit sporťák se spotřebou 20 litrů na 100 kilometrů, ale hybridní pohon s se spotřebou 2 litry? To už je jiný příběh, proto podpora elektřině,” konstatoval zdroj Telegraafu něco, čemu snad ani sám nevěří, pokud to tedy nemyslí jako vtip.
Rozhodnutí zavrhnout spalovací motor se prý odehrálo už před třemi léty, proto jsme o i8 slýchali už jen v hybridních souvislostech. Pokud jde o jeho spalovací pohon, kterým je nový tříválec 1,5 TwinPower Turbo, ujišťuje technik, že jde o zcela jedinečnou, výkonnou verzi, které se dočkáme pouze v i8 - v Mini 2014 a posléze i dalších modelech BMW prý uvidíme vždy o něco slabší provedení.
Tohle mohl být jakýsi nástupce modelu M1, nakonec je z něj... hybrid
Zdroj: Telegraaf - Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva