Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedesu unikly fotky hned dvou novinek s nejsilnějším sériovým motorem historie
1.7.2019 | Petr Prokopec
Samotný motor už jsme viděli, ale vozy, kterým je Mercedes osadí, zatím nikoli. Oficiálně se to zatím změnit nemělo, únik se ale postaral o předčasné odhalení.
Na počátku června Mercedes pustil do světa první informace týkající se nové generace hatchbacku A45 AMG. Pod kapotu této novinky se stejně jako v předchozím případě nastěhuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, na rozdíl od dosluhující jednotky však bude k dispozici ve dvou variantách. Ta první nabídne 388 koní, což je jen o sedm koní více než u předchůdce. Proto dorazí i provedení S, které bylo naladěno na 422 koní. 211 koní z něj podle Mercedesu dělá litrově nejsilnější sériově vyráběný motor v historii a není to přehnané tvrzení.
Stejnými parametry bude charakterizován rovněž Mercedes-AMG CLA45. Oba modely čeká premiéra ještě letos, pravděpodobný je Frankfurt. Dokazuje to i současný únik několika snímků obou karosářských verzí. V obou případech jde nejspíše o ono provedení S, velmi pravděpodobně navíc s výbavou Edition 1, jak naznačuje použití matného šedého laku.
Ze snímků je jasně patrné rovněž užití čelní masky inspirované závodními stříbrnými šípy, s nimiž jsou spárované černě lakované detaily jako boční stabilizační křidélka. Opomenut nebyl u hatchbacku ani výrazný zadní spoiler, který lze mít i u Mercedesu-AMG A35. V případě této verze, která disponuje 306 koňmi, je daný doplněk za příplatek - zda tomu ovšem bude i u výše položeného modelu, je ve hvězdách. Provedení S by jej ale standardně nabídnout mohlo.
Přesunout se můžeme k 19palcovým kolům, které taktéž budou u vyšší úrovně výbavy již v základním balení. Méně výkonné provedení ale nejspíše bude mít k dispozici jen osmnáctky a černě lakované brzdové třmeny, zatímco u výkonnějšího modelu jsou červené. Povšimnout si lze taktéž poměrně masivních kotoučů, které jsou v podstatě nezbytností - A35 váží 1 555 kg a A45 nejspíše zamíří nad tuto laťku, bez silných brzd by tedy na okruhu šlo znovu o vůz s drobnou vadou na kráse.
Sprint základního modelu na stovku by měl u provedení S klesnout pod čtyři sekundy. Kromě vysokého výkonu za tím bude stát standardní pohon všech kol a osmistupňový dvouspojkový automat, kromě toho se Mercedes bude moci pochlubit i „Driftovacím režimem“. Za jeho volantem bychom tak měli čekat nemalou porci zábavy, za kterou stojí i červené pole otáček posunuté na 7 200 ot./min., čímž agregát připomíná spíše atmosféry než turbomotory.
Jak jsme pak již naznačili, živý debut proběhne ve Frankfurtu, ten virtuální pak oficiálně čekejme v následujících týdnech či možná dokonce dnech. Na první exempláře si ovšem zájemci budou muset počkat až do závěru letošního roku. V případě CLA45 přitom mohou očekávat zvýrazněnou odtrhovou hranu víka zavazadelníku namísto onoho masivního střešního spoileru, čímž vizuální dopad této verze není takový jako u hatchbacku.

Mercedesu unikly jak snímky nové generace A45...














































































Oba modely dostanou až 422koňový dvoulitr M139, litrově nejsilnější sériově vyráběný motor historie
Zdroj: Wilco Blok přes Car Advice
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 47 minutami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
