Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG Icon: čínsko-britská variace na Nissan Juke
18.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínský SAIC, vlastník původně britského MG, představil náčrtky nového konceptu crossoveru s názvem Icon, připraveného pro autosalon v Pekingu.
Můžete Číňanům vytknout nedostatek úcty k cizímu duševnímu vlastnictví a zálibu v brutálním plagiátorství, ale pokud je z něčeho rozhodně nelze vinit, je stagnace. Pár let dozadu by člověk o jejich první ženevské koncepty nebo sériové vozy s páchnoucími a rozpadajícími se interiéry neopřel ani kolo a dnes jsou schopni navrhnout i něco, co nenajdete nikde jinde a přitom to rozhodně nepůsobí směšně. Předvedla to před pár dny značka Chery a stvrzuje to také koncern Shanghai Automotive Industry Corporation, známý spíše pod zkratkou SAIC.
Čínský vlastník značky MG se skrze svá britská vývojová centra a zachovalou prodejní sít už pár let pokouší vybudovat stabilní základnu pro vedení vpádu na starý kontinent. O předvoj se měly postarat modelové řady 3, 5 a 6, dosud se tak ale nestalo. Přitom o takovém MG5 můžeme bez špetky ironie napsat, že opravdu nevypadá špatně a třeba levným francouzským vozů by podobně nastaveným ceníkem mohl klidně začít vypalovat rybník. Kdy se automobilka k něčemu odhodlá, můžeme jen hádat, aktuálně se zde ale rýsuje další produkt, který by mohl lákat klientelu nejen příznivou cenovkou a také svými tvary.
Designéři automobilky se při své práci dosud za minulostí značky neohlíželi, koncept s příznačným jménem Icon ale tohle pravidlo mění a potvrzuje, že mateřská firma zřejmě chápe potenciální sílu historického odkazu. Kompaktní crossover vyvíjený pod kódovým jménem AS21 se poprvé představí už příští týden na pekingském autosalonu a podle britského Autocaru se tento automobil objeví na čínském trhu v produkční podobě v roce 2014.
Koncept Icon se viditelně nechal inspirovat sportovním kupé MGB GT vyráběným v letech 1965 až 1980, ačkoli z profilu (i velikostí) připomíná Nissan Juke a příď může z některých úhlů evokovat Mini. Plagiátem jej ale rozhodně nazvat nelze, je to prostě jen podobně koncipované auto a to není nic neobvyklého. Technicky Icon spočívá na platformě MG5 a jeho sesterského modelu Roewe 350. Ač to zněkterých obrázků není patrné, karoserie crossoveru je pětidveřová, přičemž menší zadní pár se po vzoru Mazdy RX-8 otevírá proti směru jízdy.
Kabina Iconu má čtyři samostatná sedadla a víko zavazadlového prostoru bude dělené - spodní polovina prodlouží ložnou plochu, sklo půjde nahoru. Pohon studie MG Icon zajistí podle Autocaru přeplňovaná patnáctistovka čínské konstrukce s maximálním výkonem 137 koní a nejvyšším točivým momentem 200 newtonmetrů, montované rovněž pod kapoty MG5 a Roewe 350.
Více informací přineseme začátkem příštího týdne.



























Čínské MG se vzhlédlo v téměř padesát let starém sportovním MGB GT
Zdroje: autocar.co.uk, auto.sohu.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva