MG3 Trophy Championship: splašený Číňan s britským pasem hostí 207 koní

Oheň života znovuzrozeného MG hoří jasným plamenem už nějakou chvíli. V záplavě novinek značky vlastněně Číňany se ale MG3 Trophy poněkud vymyká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

MG3 Trophy Championship: splašený Číňan s britským pasem hostí 207 koní

28.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

MG3 Trophy Championship: splašený Číňan s britským pasem hostí 207 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Oheň života znovuzrozeného MG hoří jasným plamenem už nějakou chvíli. V záplavě novinek značky vlastněně Číňany se ale MG3 Trophy poněkud vymyká.

V našich končinách o britské MG zavadíte jen velmi zřídka, poslední dobou o něm ale píšeme docela často. Už nejde jen o „tu britskou značku, kterou koupili Číňané a neví co s ní”, automobilka je - byť zatím v omezené míře - znovu aktivní i v Evropě. Prodává tu model MG3, především ale chystá řadu dalších novinek, však jen v posledních týdnech jsme vám ukázali sedan GT i SUV CS. Nezůstane ale jen u těchto, připusťme vcelku tuctových aut- MG se minulý týden vytasilo také s konceptem MG3 Trophy Championship, který naznačuje nejen možné závodní, ale i zajímavé silniční náčiní.

Už vzhled vozu s řadou aerodynamických úprav, zejména pak výrazným zadním přítlačným křídlem, je nepřehlédnutelný. Funkční úpravy z hlediska obtékání vzduchu pak doplňuje řada dalších technických modifikací směřujících k jedinému cíli - co nejlepšímu fungování při ostré jízdě. Řeč je v tomto případě hlavně sníženém a přitvrzeném podvozku s možností dodatečného nastavení, odlehčených 17" kolech, výkonnějších brzdách a přilnavějších pneumatikách blíže neupřesněné specifikace.

Jako správný závoďák se i MG3 Trophy Championship dočkalo znovu blíže nespecifikovaného odlehčení hlavně odstraněním odhlučňovacích materiálů. Nějaké to kilo navíc naopak přidal ochranný rám, který se ale stará o bezpečnost posádky, nový volant, sedadla, pásy, hasící systém a další nezbytnosti pak dozajista též dělají to, co se od vozu podobného ražení očekává.

Nejzajímavější novinku ale najdeme pod kapotou, kde si svůj díl práce odvádí čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru s proměnným časováním ventilů a přeplňováním turbodmychadlem. Oproti verzi, kterou si mohou zákazníci MG pořídit do silničních aut, dostal odolnější mechaniku (kované písty, jiné vačky) i elektroniku (přeprogramované řízení). Výsledkem je výkon až 152 kW (207 koní) a točivý moment až 260 Nm, hodnoty o 101 koní a 124 Nm vyšší než u atmosféricky plněné sériové verze.

Výsledný vůz zatím nenaznačuje nic konkrétního, prý jen schopnost firmy vyhovět požadavkům na závodní auto s logem MG. My bychom se nezlobili, kdyby z toho vzešel i nějaký ten silniční sporťáček - zajímavých hot hatchů všech velikostí totiž není nikdy dost...


MG3 Trophy Championship: splašený Číňan s britským pasem hostí 207 koní - 1 - MG3 Trophy Championship concept 2014 01MG3 Trophy Championship: splašený Číňan s britským pasem hostí 207 koní - 2 - MG3 Trophy Championship concept 2014 02MG3 Trophy Championship: splašený Číňan s britským pasem hostí 207 koní - 3 - MG3 Trophy Championship concept 2014 03MG3 Trophy Championship: splašený Číňan s britským pasem hostí 207 koní - 4 - MG3 Trophy Championship concept 2014 04
MG3 Trophy Championship je zatím jen konceptem závodního auta. Za ostré silniční MG3 s podobným vzhledem i technikou bychom se ale nezlobili...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše