Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG3 Trophy Championship: splašený Číňan s britským pasem hostí 207 koní
28.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Oheň života znovuzrozeného MG hoří jasným plamenem už nějakou chvíli. V záplavě novinek značky vlastněně Číňany se ale MG3 Trophy poněkud vymyká.
V našich končinách o britské MG zavadíte jen velmi zřídka, poslední dobou o něm ale píšeme docela často. Už nejde jen o „tu britskou značku, kterou koupili Číňané a neví co s ní”, automobilka je - byť zatím v omezené míře - znovu aktivní i v Evropě. Prodává tu model MG3, především ale chystá řadu dalších novinek, však jen v posledních týdnech jsme vám ukázali sedan GT i SUV CS. Nezůstane ale jen u těchto, připusťme vcelku tuctových aut- MG se minulý týden vytasilo také s konceptem MG3 Trophy Championship, který naznačuje nejen možné závodní, ale i zajímavé silniční náčiní.
Už vzhled vozu s řadou aerodynamických úprav, zejména pak výrazným zadním přítlačným křídlem, je nepřehlédnutelný. Funkční úpravy z hlediska obtékání vzduchu pak doplňuje řada dalších technických modifikací směřujících k jedinému cíli - co nejlepšímu fungování při ostré jízdě. Řeč je v tomto případě hlavně sníženém a přitvrzeném podvozku s možností dodatečného nastavení, odlehčených 17" kolech, výkonnějších brzdách a přilnavějších pneumatikách blíže neupřesněné specifikace.
Jako správný závoďák se i MG3 Trophy Championship dočkalo znovu blíže nespecifikovaného odlehčení hlavně odstraněním odhlučňovacích materiálů. Nějaké to kilo navíc naopak přidal ochranný rám, který se ale stará o bezpečnost posádky, nový volant, sedadla, pásy, hasící systém a další nezbytnosti pak dozajista též dělají to, co se od vozu podobného ražení očekává.
Nejzajímavější novinku ale najdeme pod kapotou, kde si svůj díl práce odvádí čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru s proměnným časováním ventilů a přeplňováním turbodmychadlem. Oproti verzi, kterou si mohou zákazníci MG pořídit do silničních aut, dostal odolnější mechaniku (kované písty, jiné vačky) i elektroniku (přeprogramované řízení). Výsledkem je výkon až 152 kW (207 koní) a točivý moment až 260 Nm, hodnoty o 101 koní a 124 Nm vyšší než u atmosféricky plněné sériové verze.
Výsledný vůz zatím nenaznačuje nic konkrétního, prý jen schopnost firmy vyhovět požadavkům na závodní auto s logem MG. My bychom se nezlobili, kdyby z toho vzešel i nějaký ten silniční sporťáček - zajímavých hot hatchů všech velikostí totiž není nikdy dost...
MG3 Trophy Championship je zatím jen konceptem závodního auta. Za ostré silniční MG3 s podobným vzhledem i technikou bychom se ale nezlobili...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před hodinou - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 2 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 5 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz