Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubman 2016: máme kompletní technická data, startuje se na 102 koních
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní verze One počítá s tříválcem, který může být benzinový i dieselový. Na vrcholu pak stojí Cooper S Clubman, který pokoří stovku za 7,1 sekundy.
S novou generací Mini Clubman jsme se mohli poměrně důkladně seznámit již před začátkem letních prázdnin. V té době však automobilka pustila do světa pouze data, jež se týkají motorového prostoru tří variant. Den před zahájením frankfurtského autosalonu byly ovšem zveřejněny parametry celého portfolia. Představit si tak můžeme kompletní nabídku, ovšem ještě před nakouknutím pod kapotu v rychlosti připomeneme, jaký je nový Clubman kus auta.
Vůz měří 4 253 milimetrů na délku, 1 800 mm na šířku a 1 441 mm na šířku, přičemž počítá s rozvorem 2 670 mm. Ve srovnání s již prodávaným pětidveřovým hatchbackem je tak o 27 centimetrů delší a 9 cm širší. Mezi nápravami pak nabízí o 10 cm více prostoru, zatímco nad zadní nápravu se ve standardním stavu vejde 360 l, tedy o 82 litrů více než u standardního pětidvířka. Tuto kapacitu lze pak složením zadních sedadel navýšit na 1 250 l.
Přesunout se můžeme na proklamovaný druhý konec vozu, tedy do motorového prostoru. V rámci „vonnějších výparů“ tvoří základ verze One Clubman, kterou dle tiskové zprávy pohání 1,5litrový tříválec. Tedy nikoliv 1,2litrová jednotka jako u pětidvířka, přestože ovšem výkon 102 koní i točivý moment 180 Nm jsou shodné. V rámci akcelerace pak můžete očekávat čas 11,1 s (manuál), resp. 11,7 s (automat), spotřeba činí 5,3 či 5,1 l/100 km.
Dále na řadě je Cooper Clubman, v jehož případě tříválec dává 136 koní a 220 Nm. S tímto výkonem pak není problémem u obou převodovek stovka za 9,1 sekundy, spotřeba je shodná jako u méně výkonné verze. Zamířit tak můžeme na vrchol k modelu Cooper S Clubman, který již počítá s dvoulitrovým čtyřválcem, 192 koňmi, 280 Nm (300 Nm při overboostu), stovce za 7,2 s (manuál), resp. 7,1 s (automat) a spotřebou 6,3 či 6,2 l/100 km.
Tím jsme s benzinovými motory hotovi, pročež si vezmeme na paškál diesely. Základní One D Clubman je vybaven 1,5litrovým tříválcem, který byl naladěn na 116 koní a 270 Nm. Stovku tak s oběma převodovkami zvládnete za 10,4 sekundy, spotřeba se pohybuje mezi 3,9 a 3,8 litry na sto kilometrů. Dále na řadě jsou pak varianty Cooper D Clubman a Cooper SD Clubman, v jejichž případě již lze počítat s dvoulitrovým čtyřválcem.
V prvním případě turbodiesel produkuje 150 koní a 330 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 8,6 s (manuál) či 8,5 s (automat). V rámci spotřeby si pak tato verze pohonné jednotky řekne o 4,4, resp. 4,1 l/100 km. Výkonnější provedení pak dává 190 koní a 400 Nm, stovky tak pokaždé dosáhnete již za 7,4 sekundy. Přitom můžete počítat se žíznivostí oscilující mezi 4,6 a 4,3 litry na sto kilometrů.
Tím nám ale technické parametry končí, pročež jen dodáme, že ve všech případech je standardem šestistupňový manuál. U modelů osazených tříválcem je pak možné sáhnout po automatu se stejným počtem převodových stupňů, zatímco čtyřválcové varianty Cooper S Clubman, Cooper D Clubman a Cooper SD Clubman mají k dispozici osmirychlostní samočinnou skříň.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.











































































Nové Mini Clubman jsme již mohli okouknout naživo před prázdninami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
