Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubvan: s nákladem s úsměvem
19.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Mini odhalilo koncept dodávky, kterou prý bude radost řídit. Zvláštní kombinace? Jistě, ale překvapuje vás to u Mini?
Přinejmenším do učebnic marketingu a komunikace s médii je příběh odhalení Clubvanu zajímavý. Mohl by vydat na kapitolu „jak si dva pláty plastu získaly svět”, neboť právě to se automobilce ve výsledku podařilo.
Nejprve Britové v pátek oficiálně potvrdili, že do Ženevy přivezou koncept dodávky postavené na základech modelu Clubman, kterému budou říkat Clubvan. To se o této novince psalo poprvé. O den později se pak do éteru dostaly první uniklé fotky tohoto vozu a Clubvanu se psalo podruhé. Dnes tu máme oficiální představení a sen stylových floristů plní stránky internetových automagazínů potřetí (samozřejmě nemyslíme ty české, které si za celou dobu tohoto Mini ještě nestačily všimnout).
Na jednu stranu je to celkem obvyklý příběh, na vůz je ale třeba se pořádně podívat - ve výsledku nejde o nic většího než roky známé auto se dvěma kusy plastu namísto zadních bočních oken. Dopřát něčemu podobnému tolik pozornosti, to už chce kumšt, i když automobilce v tomto případě hrál do karet také fakt, že se nic zajímavějšího od pátku nestalo. Ale nechme už být PR oddělení Mini a podívejme se podrobněji na to, s čím vyrukovalo.
Bohužel je třeba říci, že jsme se toho s oficiálním odhlením mnoho nového nedozvěděli. K již dříve známým informacím nyní víme, že výplň bočních oken je vyrobena z polykarbonátu, vozu opravdu zůstaly všechny čtyři (nebo pět, chcete-li) dveře bez jakékoli modifikace a jednolitý zavazadlový prostor oddělený od toho pro přední cestující vcelku tradiční mříží dostal krom viditelných také 12V zásuvku a šest ok pro uchycení nákladu. Zadní křídlové dveře si ponechaly původní, i když zatmavené prosklení.
Technické specifikace vozu nebyly upřesněny ani v nejmenším, a tak musíme zůstat u spekulací. Co do objemu prostoru pro náklad lze očekávat o něco více místa než u Clubmanu (ten nabízí 920 litrů, Clubvan by se mohl dostat někam hodnotě 1 100 litrů). Označení Cooper na zádi více než naznačuje použití klasické benzinové šestnáctistovky s atmosférickým plněním, pohled do interiéru pak vůz usvědčuje z použití přímo řazené převodovky, pravděpodobně se šesti stupni.
Ani pravděpodobnost budoucí výroby Clubvanu nebyla s oficiálním odhalením naznačena, britská média ovšem spekulují o tom, že sériová produkce čeká vůz ještě letos. A zřejmě se nemýlí, neboť výrobce předem živě vykresluje možné zákazníky tohoto modelu, kteří by měli ocenit „spojení radosti z řízení, kterou je Mini vyhlášené, se zvětšeným prostorem pro převoz nákladu”.
Další podrobnosti vám přineseme ze Ženevy, která si znovu poněkud svérázného Mini užije naživo jako první. Jestli vůz opravdu osloví firmy a jedince toužící po převážení menších nákladů v něčem trochu stylovějším než třeba ve Fordu Transit Connect, to se teprve uvidí.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012











Clubvan živě na autosalonu v Ženevě
Mini Clubvan má oslovit ty, kteří touží převážet náklad s úsměvem na rtech...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 4 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 6 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 7 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 9 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva