Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Coupe John Cooper Works Endurance: stvořen pro Nordschleife
23.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mini se snaží dokázat, že Mini Coupe opravdu nebude autem pro přerostlé Barbie. I proto připravilo jeho závodní provedení pro 24 hodin na Nürburgringu.
Co den, to zpráva o Mini. Nebo ještě lépe dvě. Tak nějak to vypadá tento týden na Autoforum.cz, ale nebojte se, nestali jsme se odnoží Mini Clubu, to jen Mini jako jedna z mála automobilek v tomto parném týdnu vypouští zajímavé novinky. V předchozích dnech jste se tak u nás mohli dočíst o zbrusu novém Mini Coupe, později si jej také prohlédnout na pořádném videu a aby toho nebylo málo, přinesli jsme vám i informace o odvozeném Mini Roadster. Co ještě lze z Mini Coupe udělat? Třeba pořádný závoďák a právě o tom bude řeč dnes.
Vzhledem k tomu, že sériové provedení Mini Coupe se představilo teprve před pár dny, do toho automobilka pořádně šlápla. Ale nač otálet. Již pro nadcházející víkend, kdy se uskuteční věhlasný vytrvalostní závod na celém Nürburgringu (tedy na F1 okruhu i jeho Severní smyčce), si tak připravilo vůz s poměrně složitým názvem Mini Coupe John Cooper Works Endurance. Automobilka nezastírá, že tento vůz s příznačným názvem stvořila primárně pro tzv. Zelené peklo, kde může nejlépe ukázat, co v něm vězí. A to nejen „sobě” a automobilce, ale i 250 tisícům diváků, kteří jsou o víkendu v okolí Nürburgu očekáváni.
Vůz bude soutěžit v třídě SP 3T, což předurčuje jeho technická řešení. Jde tedy jen o mírně vylepšené sériové provedení JCW s motorem 1,6 turbo (N14), jehož výkon byl v tomto případě vyšponován až k 250 koním, maximální točivý moment pak činí 330 Nm. Nastavitelný závodní podvozek pochází z hatchbacku připraveného pro seriál Mini Challenge a spolu se závodním nastavením kontroly trakce a protiblokovacího systému se má postarat o jízdní vlastnosti adekvátní již dosti vysokém výkonu motoru.
Dále byl vůz zbaven všech civilních „zbytečností”, což je ostatně patrné i z přiložených snímků. Zatímco zvenku tato změna až tak patrná není (jakkoli třeba pevné a opravdu velké přítlačné křídlo spolu s výrazným difuzorem na zádi vypadají dosti hrozivě), uvnitř nezůstalo ze sériového modelu skoro nic. Dojme snad jen pohled na zbytky původní palubní desky, jinak šlo ven zkrátka vše to včetně sedadel. Ta nahradila jediná skořepinová sedačka Recaro, přibylo též plnohodnotné „vyrámování”. Smyslem této změny pochopitelně nebylo navodit dojem skvělého soutěžáku, ale vůz maximálně odlehčit. A dobrá věc se podařila - podle automobilky váží méně než tunu, což je o několik set kilogramů méně než silniční verze.
Přesné dynamické parametry vozu zveřejněny nebyly, s tunou hmotnosti, 250 koňmi a sníženou stavbou (to je standard u verze Coupe, nikoli specifikum této verze) půjde jistě o pekelně rychlý stroj. Mini uvádí pouze tolik, že vůz snadno překoná rychlost 240 km/h a nabídne motokárový charakter, čemuž není těžké uvěřit.
Jak moc se mu s touto výbavou podaří zatočit s konkurencí můžete sledovat již tento víkend. Pokud se závodnímu Mini Coupe podaří výrazněji uspět, určitě vás o tom rádi spravíme.











Mini Coupe John Cooper Works Endurance pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 8 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 4 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva