Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Rocketman: návrat skutečného Mini
23.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mini dnes nabízí celou řadu modelů, opravdu mini z nich ale není žádný. Koncept Rocketman se pokouší situaci zvrátit.
Koncernu BMW, majiteli Mini, je nezřídka vyčítáno, že z britské pocty minimalismu udělal za poslední dekádu značku vyrábějící tuctové luxusní kompakty s tučnou cenovkou. Není to tak docela pravda, neboť i novodobá Mini si přes velký nárůst velikosti udržela výjimečnou mrštnost a mnohá, nejen designová specifika. Kritikům je ovšem třeba přičíst k dobru, že zejména poslední novinky značky jako je Countryman už mají s původním odkazem Mini pramálo společného.



Zdá se, že u BMW jsou si těchto výtek vědomi. Pro ženevský autosalon si totiž připravili koncept s poněkud svérázným názvem Rocketman, který jakoby raketovým tempem kráčel zpět časem. Na rozdíl od předchozích konceptů je totiž velmi malý a snaží se přiblížit původnímu Mini z roku 1959. S délkou 3 419 mm, šířkou 1 907 mm a výškou 1 398 mm se mu to sice až tak nedaří (originál měl 3 050 mm na délku a 1 510 mm na šířku), ale s ohledem na dnešní realitu jde hovořit o ideovém nástupci. Když vezmeme v potaz, jak ohromně se auta všech tříd za posledních 50 let zvětšila, nelze od Mini reálně očekávat, že by dnes mohlo smysluplně nabízet třímetrový vůz.
Na první pohled se přitom Rocketman až tak neliší od dnes prodáváného třídvéřového hatchbacku. Odmyslíme-li si přední a zadní LED světlomety, jinak pojatou záď a vyloženě koncepční libůstky jako průhlednou střechu se svítícími obrysy britské vlajky, pak jde zkrátka o Mini jak jej známe.
To zajímavější se tak, krom vnějších rozměrů, skrývá uvnitř, kde se právě menší karoserie projevuje nejvíce. Vůz má navíc svérázné vnitřní uspořádání 3+1, což značí, že v interiéru nalezneme jen tři pevná sedadla a jedno výklopné za řidičem pro kratší cesty. Všechna pevná sedadla jsou navíc posuvná a spolu s tím řidičovým se posouvá i část palubní desky s přístrojovkou, sloupkem řízení a dalšími nezbytnými ovládacími prvky.
Palubní deska i interiér jako takový je jinak ztvárněn ve stylu Mini posledních let a ač v něm najdeme pár nových nápadů a konceptu poplatných změn, nelze říci, že by to na celkovém dojmu něco zásadního měnilo. Z jasně viditelných specifik je to snad jen osvětlení interiéru v různých barvách a jiný systém otevírání dveří, které se díky komplikovaným (a zvenku viditelným) pantům otevírají spíše posuvem vpřed než klasickým vyklopením do boku. A z drobností za zmínku stojí snad jen trackball použitý pro dálkové ovládání palubního systému z volantu (Mini dnes používají jakousi mutaci ovládání iDrivu).
Z technických záležitostí si pozornost jistě zaslouží fakt, že vůz je postaven na základech monokoku z karbonových vláken podobně jako u Lamborghini Aventador. Na něj navazuje opět karbonový prostorový rám, který dotváří linii zbytku vozu, třeba i střechy ztvárněné z již zníněného průhledného panelu.
Co se nachází pod kapotou konceptu zatím nevíme, BMW ale slibuje extrémně nízkou spotřebu paliva. Proto sázíme na chystaný naftový tříválec, který se v obrysech představil již při příležitosti oznámení budoucí výroby nového BMW i8.
Závěrem se sluší říci, že Mini rovnou s odhalením nového konceptu oznámilo, že tento - na rozdíl od těch předchozích - nepředznamenává brzký příchod sériového modelu. Mezi novináři se však obecně má za to, že se podobného mini Mini do roku 2014 ve výrobě dočkáme.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před hodinou
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejnovější články
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před hodinou
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 2 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 3 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 09:13 - Předseda
- BMW Divize 12.19. 08:46 - Vrooom
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
