Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Vision: koncept předznamenává budoucí Mini, od hatchbacku až po sedan
26.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Třetí generace Mini má objevovat nová zákoutí. Nabídne tak interiér hrající všemi barvami, čelní LEDky nebo dosud nevídané karosářské verze.
Třetí generace Mini již nějaký ten pátek není tajemstvím. Nový koncept britsko-německé značky bychom tak mohli považovat za naprosto zbytečný., zvláště, když představen nebyl jako reálný vůz, nýbrž jako počítačová retuše promítnutá na obří plátno. Jenže Vision nemá vést pouze k novému hatchbacku, ale bude částečným předobrazem budoucích modelů. LEDkový prstenec okolo hlavních světlometů je u nich prý jistotou, jen lehkých úprav pak má doznat čelní nárazník.
Zmizí ovšem šedivé lemy, které tak trochu maskují nárůst obou převisů. „Máme je rádi, ale nejsem si jist, v jaké formě nakonec skončí na produkčním voze,“ říká ke kontrastním prvkům šéfdesignér koncernu BMW Adrian Van Hooydonk. Zcela určitě se pak nedočkáme ani obřích zadních diodových světel nebo futuristického interiéru, který vsadil na hodně odlehčenou architekturu a digitální displeje.
Maska nového konceptu pro změnu vrací Mini k originálu vytvořenému Sirem Alecem Issigonisem. Dostala totiž lichoběžníkový tvar se zasazenými světly. Kapota motoru je ale o poznání svalnatější než dříve. I nadále ovšem disponuje vstupem vzduchu, který zůstane vyhrazen silnějším modelům Cooper S a JCW. Slabší verze by pak měly dostat jen hladký plech kvůli nízkému odporu vzduchu.
Koncept přitom v rámci karoserie nepoužívá klasickou ocel či plast, ale nový materiál zvaný „organický kov“. Ten by podle tvůrců měl být extrémně pevný a tvárný, zároveň však disponuje nižší hmotností než konvenční provedení. Formován je přitom stlačením různých vláken do kompozitní vrstvy, díky čemuž nakonec vzniká povrch podobný látce.
Při samotném návrhu siluety, za kterou stojí hlava designu Mini Anders Warming, pak klíčovou roli hrála aerodynamika. Při listopadovém představení produkční verze bychom tak neměli být překvapeni řečmi o nízké spotřebě, k níž dozajista pomůže také implementace tříválců pod kapotu. Nic konkrétního ale Mini v tomto směru nezveřejnilo.
Uvnitř se ovšem třetí generace bude snažit řidiče povzbudit, že absence jednoho válce a pár deci objemu nic neznamená. Nové ovládání Driving Experience Control by totiž mělo umožnit jak volbu jízdního režimu, tak i barvu veškerého podsvícení a možnou grafiku na přístrojích. Pouťový efekt pak dotvoří osvětlená podlaha zvaná Mini Disco.
Ke slavnostnímu představení produkční verze, jak jsme již uvedli, dojde v listopadu, pár dní po Issigonisových narozeninách. Do prodeje se pak třídveřový hatchback dostane na jaře příštího roku, přičemž následovat jej budou nový Clubman, Cabrio, Countryman, Paceman a dokonce i sedan určený pro Čínu. A na ten jsme opravdu zvědavi...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.








Koncepční Mini Vision představuje některé prvky, které uvidíme také u sériových modelů. Třeba diodová světla. Futuristický interiér však do výroby nedorazí stoprocentně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub