Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Vision Next 100: Britové vás nechají řídit, ale jen občas a na elektřinu
16.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí z oslavných konceptů BMW Group se zaměřuje na byznys se sdílením aut. Má přitom zvládat reagovat na nálady a chutě jednotlivých majitelů.
Skupina BMW se rozhodla vstoupit do stejné řeky i potřetí. Po mnichovské studii Vision Next 100 a britském konceptu 103EX zde totiž máme pojetí budoucnosti od značky Mini. Ve srovnání se stávajícími modely této automobilky došlo k radikální změně designu, kdy zcela opomenut byl retrospektivní nádech. Místo toho se zde hraje na vlnu futurismu, přičemž výsledný produkt nám spíše než příští Mini ukazuje, jak by asi mohl vypadat automobil od Applu.
Tento dojem je ovšem čistě subjektivní, přičemž každý může v prosklené kukani vidět něco jiného. Podstatná je samotná koncepce vozu, který vznikl na bázi myšlenky „Každé Mini je moje Mini“. Tím je naznačeno, že britská automobilka se hodlá výrazněji zapojit do byznysu se sdílením jednoho auta několika majiteli. Vůz by přitom měl vyhovět všem jejich individuálním požadavkům, bez ohledu na lokaci nebo denní dobu.
Mini budoucnosti se proto oháklo do „diskrétní stříbrné kůže“, kterou její autoři berou jako list nepopsaného papíru. Ten pak reaguje na náladu svého uživatele, čemuž zvládá přizpůsobit nejen podsvícení interiéru, ale také třeba provedení střechy. Stejně jako v případě BMW a Rolls-Royce pak i zde je přítomno autonomní řízení, po jehož aktivaci se volant i pedály posunou do středu vozu a nabídnou posádce více místa pro nohy.
Šéfdesignér BMW Group Adrian van Hooydonk ovšem dodává, že majitelé Mini „preferují, když mohou řídit sami - a to tak často, jak jen je to možné“. Z toho důvodu vůz dostal do vínku i režim John Cooper Works, který má umocnit potenciál vozu a jeho pohonné jednotky. O té se Mini příliš nezmiňuje, pouze dodává, že při aktivaci tohoto módu se změní konfigurace sedadel, jenž za pomoci aktivních prvků zlepší boční oporu.
Dalším zajímavým prvkem vozu je tzv. Cooperizer - tedy uprostřed usazené centrální ovládání multimediálního systému, komunikací a autonomního řízení. To přitom řidič, který si může vybrat, zda chce volant na levé či pravé straně, ovládá pomocí řetězce otočných prstenců. K dispozici pak má i tlačítko „Inspire Me“, které aktivuje stažená uživatelská data a může kupříkladu navrhnout sklon sedadel či třeba cestu po klikatých okreskách.
Dodat pak již jen můžeme, že ve chvíli, kdy vystoupíte a vůz nebudete potřebovat, zamíří Mini samovolně k dobíjecí stanici, což odkazuje na elektrické či alespoň plug-in hybridní ústrojí pod kapotou. Zároveň pak novinka budoucnosti může sama vyhledat myčku nebo kupříkladu dalšího z majitelů, který bude vyžadovat jeho služeb.


























































Mini budoucnosti by již nemělo mít jen jednoho majitele. Vyhovět chce přitom všem individuálním choutkám, stejně jako ochraně životního prostředí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 25 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 3 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
