Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi AR, GC-PHEV a XR-PHEV se mají rozprchnout do celého světa
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tři japonské novinky pod svou kapotou hostí benzinové agregáty s elektromotory. Jejich objem i výkon byl přitom uzpůsoben různým požadavkům.
Během naší toulky po tokijském autosalonu jsme vás již mohli seznámit s novinkami od Lexusu, Subaru, Nissanu či Hondy. Sami tak dozajista přijdete na to, která značka v dosavadním výčtu chybí - tipnout automobilku se třemi diamanty ve znaku nevyžaduje žádnou mimořádnou bystrost. Stánek Mitsubishi přitom hostí hned 17 exponátů, mezi nimiž pozornost poutají především tři nové koncepty. Ve všech případech jde o novinky s mohutnější karoserií, pod kterou se skrývá hybridní pohonné ústrojí.
Tyto koncepty si nyní představíme v abecedním pořádku, díky čemuž začneme s Mitsubishi AR. To má podle automobilky kombinovat „mobilitu SUV s prostorem pro pasažéry, jež odpovídá vozům kategorie MPV“. Proto uvnitř najdeme šest sedadel ve třech řadách, z nichž všechna jsou nadstandardně flexibilní. Ta přední lze tak otáčet proti směru jízdy, prostřední pak můžete posunout a těm zadním sklopit sedáky.
Tato koncepce je uschovaná pod prosklenou střechou, jež doplňuje karoserii o délce 4 350 mm, šířce 1 780 mm a výšce 1 690 mm. V motorovém prostoru pak japonská novinka skrývá 1,1litrový tříválec s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, jež doplňuje elektromotor. O výkonu se již značka nezmiňuje, s ohledem na to, že jde tzv. mild hybrid však absentuje dojezd čistě na elektřinu.
Dalším na řadě je koncept GC-PHEV, který již pár kilometrů „bezemisního“ pohonu zvládne, bohužel ani v tomto případě nejsou k dispozici konkrétnější technické parametry. Jisté je tedy pouze tolik, že elektromotor je spřažen s třílitrovým benzinovým šestiválcem a osmistupňovým automatem. Výkon pak míří na všechna čtyři kola a baterie vozu lze dobíjet i ze zásuvky.
S konceptem XR-PHEV již míříme do finiše, přičemž v rámci pohonného ústrojí se budeme částečně opakovat. I zde totiž svou práci odvádí 1,1litrový tříválec. Spřažen je však s větším elektromotorem o výkonu 10 kW. Výkon celé soustavy pak vrcholí hodnotou 136 koní, zatímco průměrná spotřeba byla vyčíslena na 4,1 l/100 km a elektrodojezd na 85 km.
Tento model by měl konkurovat Range Roveru Evoque, což jen stvrzují venkovní rozměry (4 370 mm x 1 870 mm x 1 570 mm). Mimo hybridní ústrojí přitom pod svou karoserií hostí také novou generaci bezpečnostních technologií, které počítají s detekčním systémem. A to nikoliv v rámci nehod, ale také v případě rozpoznávání nutnosti oprav a návštěvy servisů.
To je ale vše, co Mitsubishi o svých chystaných novinkách prozradilo, jisté tak ani u jednoho modelu není datum zahájení výroby a prodeje. K obojímu by však mělo dojít, neboť značka dodává, že jednotlivá pohonná ústrojí byla navržena s ohledem na různé potřeby zákazníků z celého světa.
Koncepty Mitsubishi pro tokijský autosalon 2013

Mitsubishi AR Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi XR-PHEV Concept
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 včera 10:28
- O víkendu se koná Suzuka Eight Hours včera 08:36
Nejnovější články
Šéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před hodinouMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 3 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 4 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 6 hodinamiNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom