Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi ASX Evo je skutečně ve hře, nejdříve ale dorazí nové ASX
22.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Finanční úspěchy posledních měsíců vlil vedení Mitsubishi novou krev do žil. Ke schválení ostrého modelu je však třeba zisky ještě navýšit.
Japonská automobilka se třemi diamanty ve znaku v posledních letech zrovna nemohla být považována za symbol úspěchu. Jak jste si ale mohli povšimnout v našich tradičních zprávách o prodejích nových automobilů, situace je měsíc od měsíce lepší. A jelikož do černých čísel se dostávají i celkové finanční výkazy, začalo vedení Mitsubishi mluvit o sportovním modelu. Nového ostrého sedanu se ovšem nedočkáme, místo toho ozdobí ikonická nálepka Evolution příští generaci modelu ASX.
Standardní provedení s pohonem všech kol se má představit již na počátku příštího roku, pár měsíců poté by ovšem měl dorazit i plug-in hybrid, který zapřáhne pouze jednu nápravu. Šéf britského zastoupení značky Lance Bradley přitom dodává, že od tohoto bodu již „není třeba velkého skoku“, aby mohl vzniknout sportovní model. Zároveň říká, že „daný risk si automobilka může dovolit“, nicméně připouští jeden háček.
Asi není překvapením, že daným zádrhelem jsou finance. Bradley totiž naznačuje, že „jsou věci, které nemůžete dělat, pokud negenerují peníze“. Zároveň ale dodává, že „pokud samotná značka vydělává, může si dovolit vyrábět vozy, jež sice nejsou finančně výhodné, ale poslouží ke zlepšení jejího renomé“. Což jinými slovy znamená, že Evo bude i nadále sloužit jakožto generátor image.
Finální verdikt však stále nepadl, přestože o sportovní verzi vedení značky hodně mluví. Zapotřebí ale nejspíše bude ještě větší navýšení prodejů základních modelů. V tomto ohledu přitom Mitsubishi nespoléhá pouze na novou generaci modelu ASX, ale také na příští Pajero, které má dorazit v roce 2018. Jeho vzhled pak bude i nadále robustní, neboť klientela značky touží po ortodoxním off-roadu.
Změn bychom se ovšem měli dočkat v interiéru, který bude kvalitnější a „prémiovější”. Z toho důvodu ostatně Mitsubishi najalo bývalého designového šéfa Nissanu Tsunehiro Kunimotu, který „chápe, po čem evropská klientela touží“. Ti totiž na rozdíl od japonských zákazníků, pro které je hlavní nezničitelná robustnost, kladou důraz na vzhled a komfort.
Kromě lepšího vzhledu se máme dočkat také příchodu hybridní verze, což asi nepřekvapí. Alternativní pohonné ústrojí je přeci jen pro Mitsubishi aktuálně Alfou i Omegou. Bradley dodává, že velká část úspěchu takto poháněných modelů tkví v dobré ceně. Díky ní totiž dealeři mohou snadno soupeřit s dieselovou konkurencí, která je běžně levnější.
Obdobný přístup musí být aplikován i na hybridní Pajero, pročež tu ve výsledku budeme mít novinku s tradičním vzhledem, kvalitnějším interiérem a alternativní technikou za cenu, která oproti běžným verzím nebude nikterak výrazně vyšší. Taková koncepce by mohla být úspěšná, což by ve výsledku mělo vést ke stvoření ostrého ASX. Jestli je to dobrá vyhlídka nebo špatná, posuďte sami...





















Novou generaci Mitsubishi ASX předznamenává letošní ženevský koncept XR-PHEV II. Ten zároveň ovliní i verzi Evolution
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 3 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 4 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 6 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva