Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi G4: Mirage sedan odhalen. Bude prý nejlehčí ve třídě, nejhezčí asi nikoli
29.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka příliš informací neprozradila. Víme tak jen, že kromě lehké stavby vsadí na převodovku CVT a zřejmě i tříválcový motor 1,2 Mivec.
Tento týden by se mohlo zdát, že kromě autosalonu v New Yorku prakticky nic neexistuje. Opak je ovšem pravdou. Vyjma motor show v „Big Apple“ se totiž koná i autosalon v Soulu, a aby toho nebylo málo, další otevřel včera v Bangkoku. A zatímco třeba v Koreji bylo tou nejzajímavější novinkou čtyřdveřové kupé Kia Cub, v rámci Thajska si posvítíme na avizované Mitsubishi G4. Tedy „nový kompaktní ekologický sedan“, který by měl představovat ideální mix hmotnostní diety a aerodynamické stylizace. Zároveň by mohl pro japonskou automobilku představovat výdělečný produkt, neboť náklady na vývoj a výrobu má více než vyvážit takřka celosvětový prodej.
Kdy se ovšem přikročí k sériové výrobě a kolik bude nový sedan stát, to bohužel automobilka neoznámila, G4 je (zjevně předprodukčním) konceptem. Víme tedy jen tolik, že jde o sedan řady Mirage (v Evropě ho poznáme jako Space Star), neboť z hatchbacku konstrukčně vychází. Oproti němu však má novinka profitovat z nové konstrukce RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), která zaručuje výjimečné bezpečnostní vlastnosti (díky crash boxům z vysoce roztažitelné oceli vpředu i vzadu) při nejnižší hmotnosti ve svém segmentu.
Tím ovšem Mitsubishi nekončí. Vyjma odlehčené stavby totiž hodlá pod kapotu budoucího sedanu Mirage zabudovat také odlehčený motor a převodovku CVT. Což sice na jednu stranu znamená, že nedostaneme hybridní nebo elektrickou verzi, na straně druhé se ale díky variátoru příliš zábavy za volantem sedanu dlouhého zhruba čtyři metry nedočkáte.
Více informací japonská značka nesdělila, jakékoliv údaje o spotřebě nebo jízdní dynamice by tak byly čirou spekulací. I když při pohledu na výčet technických parametrů hatchbacku bychom na 1,2litrový tříválec Mivec docela sázeli. Spřažen je totiž s převodovkou CVT, pod kapotu sedanu tak zapadne stejným způsobem jako u stávající karosářské verze.










Nový „globální” sedan vychází z hatchbacku Mitsubishi Space Star/Mirage, pyšní se ovšem zcela novou odlehčenou kostrou
Zdroj: IndianAutosBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 6 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 2 hodinamiToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
před 3 hodinamiFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
před 5 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 6 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva