Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo Final Edition: poslední Evo v prodeji, výkonem neohromí
14.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední edice legendárního sedanu se bohužel nepyšní 480 koňmi, zcela sériový motor ovšem také nemá. K mání je zatím pouze v Japonsku.
Mitsubishi již v roce 2011 ohlásilo, že desátá generace Lanceru Evolution bude tou úplně poslední. Od té doby tak čas od času přinášíme informace o nepřímém nástupci i skutečně posledním kousku. Ani v jednom případě nejde o příjemné čtení, koneckonců se loučíme s legendárním sedanem, za který má zaskočit hybridní SUV. Tedy pro prodejní oddělení mnohem zajímavější kousek, jenž ovšem u skalních fanoušků sklidí spíše posměch a opovržení než ovace. Taková je ovšem doba a my proti danému kroku již nic nezmůžeme.
Aktuálně navíc můžeme představit „poslední hřebíček do rakve“, tedy úplně poslední verzi, která jde do prodeje. Lancer Evolution Final Edition vychází z prosincového konceptu Final Concept, přičemž k dispozici bude v počtu jednoho tisíce kusů. Nabízen je navíc zatím pouze na japonském trhu, kde si jej již můžete objednat za 4 298 400 yenů (cca 932 000 Kč). To rozhodně není enormní suma, přeci jen na českém trhu se běžné modely prodávaly za více než milion korun a tohle Evo je úplně poslední.
Oproti konceptu se však produkční verze v jednom zásadním ohledu liší. Pod kapotou totiž nemáme očekávat 480 koní, ale mnohem menší výkon. Zároveň však nepůjde o standardních 300 koní, neboť dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec Mivec byl řádně přepracován a dostal kupříkladu sodíkem plněné výfukové ventily. Tento krok by měl napomoci práci pohonné jednotky ve středních a vysokých otáčkách, konkrétní čísla ovšem japonská automobilka do placu nedala.
Více informací máme o dalších modifikacích, kterých se verze Final Edition dočkala. Zvenčí tu tedy máme karoserii, která může být nalakována v červeném, bílém, šedém, černém nebo modrém odstínu. K tomu je možné objednat kontrastní černou nebo bílou střechu, standardem jsou pak vždy 18palcová litá kola BBS, za nimiž se skrývají brzdy Brembo. Nechybí ani čelní maska vyvedená v tmavém chromu nebo černě lakované doplňky.
Za dalšími změnami musíme do kabiny, kde najdeme sedadla Recaro čalouněná černou kůží a dekorovaná červenými švy. Stejné péče se pak dočkal také volant, řadicí páka pětistupňového manuálu či madlo ruční brzdy. Tím nám ale změny končí, zmínit již můžeme pouze modifikovaný podvozek, na kterém se podepsaly společnosti Bilstein a Eibach, nebo plaketku s pořadovým číslem finální edice.
První reálné kusy mají dorazit k zákazníkům v srpnu, v mezičase by ovšem Mitsubishi mělo představit ještě Lancer Final Edition pro americký trh. Ten bude nejspíše stejně vybavený a obdobně limitovaný, přičemž po jeho rozprodání se výrobní linky navždy uzavřou. Nastane tedy čas, kdy budeme moci vytáhnout kapesníky.










Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition je aktuálně možné objednávat pouze na japonském trhu, dorazit má ovšem i americká rozlučková edice. Poté se výrobní linky navždy uzavřou
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 9 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 10 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub