Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025 | Petr Prokopec
Nazvat jeho vzhled odvážným je snad už i slabé slovo, tohle je velmi extravagantní auto. Ale to nutně nemusí vadit, pokud nabízí spoustu praktického použití za peníze, za než podobně koncipované vozy obvykle nekoupíte.
Svého času byla MPV v Evropě nadmíru populární. Za tím nestál ani tak jejich design nebo technik, ale množství vnitřního prostoru za peníze. Toho SUV později nabídla o něco méně, ovšem v jejich případě došlo na lepší sladění vzhledu, využitelnosti a často i jízdního projevu. Jakkoli tedy u toho byly vyšší ceny, klientela začala brát „esúvéčka” útokem. Dokonce natolik hromadným, že kategorie MPV na starém kontinentu prakticky vymřela.
Ve světě, zejména pak v Asii, je tomu trochu jinak. MPV proto nechybí ani v nabídce Mitsubishi, které již v roce 2017 představilo první generaci modelu Xpander. Ten pak značka nadále vyrábí, dokonce se stále větším úspěchem. V letech 2018 a 2019 šlo o její čtvrtý největší světový bestseller, v roce 2021 pak dokonce třetí. Tou dobou přitom již byla na světě i verze Xpander Cross, která přihodila pár „drsnějších“ plastů, a také facelift, který vozu dopřál vzhled filmového Predátora.
Osm let po debutu a dva roky po onom faceliftu se Japonci rozhodli, že zkusí zájem o Xpander trhu trochu nakopnout novou limitovanou edicí HEV Play, která vypadá jako Predátor ještě víc. Po stránce vizuální tedy přichází s novým předním nárazníkem, který se dočkal větších vzduchových otvorů a integrovaného splitteru. Kromě toho pak lze zmínit i zatmavenou masku a světlomety, stejně jako sadu černých litých kol. Dozadu se pak nastěhoval difuzor a střešní spoiler.
V této úpravě jsou k dispozici jak výchozí Xpander, tak i varianta Cross. Tu lze objednávat v barvách White Diamond, Graphite Gray a Green Bronze, zatímco základ je k mání jen v prvních dvou zmíněných odstínech. Uvnitř pak oba vozy zůstávají u standardní výbavy, přičemž na rozdíly nedošlo ani pod kapotou. Hybridní ústrojí složené z jedna-šestky a elektromotoru tak dále zásobuje přední kola 116 koňmi.
Tato motorizace je k dispozici teprve od loňského roku, přičemž kromě převodovky CVT je s ní spojeno více úprav vůči čistě benzinové verzi, kde jedna-pětka produkuje 105 koní. Dorazily totiž i zadní kotoučové brzdy, překalibrovaný podvozek či volič sedmi jízdních režimů. Čistě spalovací Xpander tak na mnoha trzích působí již poněkud archaicky, neboť značka u něj stále používá čtyřstupňový automat.
Nižší výkon či postarší technika však zcela blednou vedle skutečnosti, že Xpander dokáže přes délku 4 595 milimetrů a rozvor 2 775 mm pohostit až sedm cestujících. Navíc poměrně levně, neboť limitovaná edice HEV Play vychází na 981 tisíc bahtů, tedy na 670 tisíc korun. Za to je možné počítat s „plnou polní“, tedy kromě již zmíněného také s digitálním přístrojovým štítem a multimédii. Jak jste ale nejspíš pochopili už z ceny, k dispozici je pouze v Thajsku. Zda je to škoda, posuďte sami...
















Xpander a Xpander Cross jsou nově v Thajsku k mání ve verzi HEV Play, která páruje hybridní ústrojí s divokými plasty a plně vybaveným a prostorným interiérem. Vypadají všelijak, ale jinak jde o rozumný kus auta za dobré peníze. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Mitsubishi
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Porsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 2 hodinamiNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 3 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 5 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 6 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 11:25 - Eda
- Rychlodotazy 07.08. 10:26 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan