Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mluvčí BMW otevřeně řekl, co čeká motory na diesel a benzin v nabídce značky
1.8.2020 | Petr Prokopec
O přechodu na elektrickou mobilitu se v poslední době mluví tak často, že není těžké nabýt přesvědčení, že brzy nebude nic jiného v nabídce. Realita ale bude o poznání pestřejší, alespoň v případě BMW.
Pokud by vás zajímalo, proč jsou akcie Tesly tak vysoko, pak za tím stojí neochvějná víra investorů v elektrickou budoucnost. Někteří analytici zastávají názor, že v roce 2030 bude mít 75 procent všech nově vyrobených aut pouze alternativní pohon. A co více, značka z Fremontu bude ovládat 25 procent trhu. To se však v obou případech zdá být utopií, která v tak krátkém časovém horizontu rozhodně nenastane. A myslí si to i BMW, které tak hodlá v ohni hřát veškerá možná želízka.
Mnichovští sice zastávají názor, že zájem auta s alternativním pohonem půjde v příštích letech výrazně nahoru, ovšem stále ne na takovou úroveň, jakou by naznačoval optimismus okolo budoucnosti Tesly. „Nikdy nenastane chvíle, kdy budou chtít všichni elektromobil,“ uvedl k tématu mluvčí divize BMW i Wieland Bruch. Přitom dodal, že zejména pro zákazníky, kteří jezdí často a na dlouhé vzdálenosti, budou i v této dekádě přijatelnější benzinové či dieselové vozy, případně pak plug-in hybridy.
BMW tedy na rozdíl od Volkswagenu a mnoha jiných automobilek nebere kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru za dočasné řešení, ale spíše za jedno z trvalých. Stát za tím bude i ta skutečnost, že se díky konstantnímu vývoji bude dále navyšovat schopnost jízdy čistě na elektřinu, což zároveň přinese i snížení emisí CO2. Mnichovská automobilka tak lidem nabídne bezemisní pohyb ve městech a zároveň zažehná obavy z dálkových cest. Navíc splní i přísnější limity.
Je nicméně třeba dodat, že BMW vidí budoucnost pouze v benzin-elektrických ústrojích, nikoliv v těch diesel-elektrických, neboť odbytištěm pro takové vozy je pouze Evropa. Tedy ve svém důsledku příliš malý trh na rozmělnění enormních nákladů. Benzin oproti tomu voní celému světu, pročež začíná být jisté, že pokud lze v následujících letech vyhlížet nějaký konec, pak je to ten spojený s motorovou naftou. Tedy alespoň v rámci osobních aut, ty nákladní kráčí trochu jinou cestou.
BMW nicméně nehodlá oproti konkurenci prosazovat pouze plug-in hybridy, ale také koncepci palivových článků. Mnichovští totiž zastávají ten názor, že auta jako SUV X7 jsou příliš velká a těžká na to, aby se ještě dočkala baterií. Vodíkové technologii se proto hodlají věnovat i nadále, přestože třeba General Motors, Mercedes či Volvo závody ve zbrojení v této oblasti zastavily. Na druhou stranu je tu firma Nikola, na jejíž chystané tahače s palivovými články Wall Street taktéž sází.
Mnichovští jsou tedy evidentně pro veškeré druhy pohonu, snad s výjimkou onoho dieselu. Ten sice ještě donedávna poháněl tři ze čtyř BMW prodaných v Evropě, nicméně skandál Volkswagenu a hlavně následné tažení Němců proti kdysi oblíbenému pohonu udělaly své. Kdysi dominantní diesel tak má nyní na celkových registracích jen zhruba 30procentní podíl, který se navíc stále více snižuje.
Tím se dostáváme do finále, a to k poslednímu rozdílu vůči ostatním automobilkám. BMW totiž nepočítá s rodinou elektrifikovaných modelů, které by byly postaveny na unikátní platformě. Tímto směrem má jít pouze produkční verze konceptu i-Next, která bude elektrickou vlajkovou lodí. Zbytek portfolia jako nedávno odhalené BMW iX3 však bude vycházet z již existujících modelů, jejichž platforma byla ale alternativnímu pohonu uzpůsobena.



BMW rozhodně nepočítá s tím, že by benzinové motory v nejbližších letech zmizely v propadlišti dějin. Foto: BMW
Značka zároveň oproti konkurenci nechce vyrábět separovanou rodinu elektroaut, místo toho budou alternativní verze založené na již existujících modelech, jako je tomu v případě iX3. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva