Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mluvčí BMW otevřeně řekl, co čeká motory na diesel a benzin v nabídce značky
1.8.2020 | Petr Prokopec
O přechodu na elektrickou mobilitu se v poslední době mluví tak často, že není těžké nabýt přesvědčení, že brzy nebude nic jiného v nabídce. Realita ale bude o poznání pestřejší, alespoň v případě BMW.
Pokud by vás zajímalo, proč jsou akcie Tesly tak vysoko, pak za tím stojí neochvějná víra investorů v elektrickou budoucnost. Někteří analytici zastávají názor, že v roce 2030 bude mít 75 procent všech nově vyrobených aut pouze alternativní pohon. A co více, značka z Fremontu bude ovládat 25 procent trhu. To se však v obou případech zdá být utopií, která v tak krátkém časovém horizontu rozhodně nenastane. A myslí si to i BMW, které tak hodlá v ohni hřát veškerá možná želízka.
Mnichovští sice zastávají názor, že zájem auta s alternativním pohonem půjde v příštích letech výrazně nahoru, ovšem stále ne na takovou úroveň, jakou by naznačoval optimismus okolo budoucnosti Tesly. „Nikdy nenastane chvíle, kdy budou chtít všichni elektromobil,“ uvedl k tématu mluvčí divize BMW i Wieland Bruch. Přitom dodal, že zejména pro zákazníky, kteří jezdí často a na dlouhé vzdálenosti, budou i v této dekádě přijatelnější benzinové či dieselové vozy, případně pak plug-in hybridy.
BMW tedy na rozdíl od Volkswagenu a mnoha jiných automobilek nebere kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru za dočasné řešení, ale spíše za jedno z trvalých. Stát za tím bude i ta skutečnost, že se díky konstantnímu vývoji bude dále navyšovat schopnost jízdy čistě na elektřinu, což zároveň přinese i snížení emisí CO2. Mnichovská automobilka tak lidem nabídne bezemisní pohyb ve městech a zároveň zažehná obavy z dálkových cest. Navíc splní i přísnější limity.
Je nicméně třeba dodat, že BMW vidí budoucnost pouze v benzin-elektrických ústrojích, nikoliv v těch diesel-elektrických, neboť odbytištěm pro takové vozy je pouze Evropa. Tedy ve svém důsledku příliš malý trh na rozmělnění enormních nákladů. Benzin oproti tomu voní celému světu, pročež začíná být jisté, že pokud lze v následujících letech vyhlížet nějaký konec, pak je to ten spojený s motorovou naftou. Tedy alespoň v rámci osobních aut, ty nákladní kráčí trochu jinou cestou.
BMW nicméně nehodlá oproti konkurenci prosazovat pouze plug-in hybridy, ale také koncepci palivových článků. Mnichovští totiž zastávají ten názor, že auta jako SUV X7 jsou příliš velká a těžká na to, aby se ještě dočkala baterií. Vodíkové technologii se proto hodlají věnovat i nadále, přestože třeba General Motors, Mercedes či Volvo závody ve zbrojení v této oblasti zastavily. Na druhou stranu je tu firma Nikola, na jejíž chystané tahače s palivovými články Wall Street taktéž sází.
Mnichovští jsou tedy evidentně pro veškeré druhy pohonu, snad s výjimkou onoho dieselu. Ten sice ještě donedávna poháněl tři ze čtyř BMW prodaných v Evropě, nicméně skandál Volkswagenu a hlavně následné tažení Němců proti kdysi oblíbenému pohonu udělaly své. Kdysi dominantní diesel tak má nyní na celkových registracích jen zhruba 30procentní podíl, který se navíc stále více snižuje.
Tím se dostáváme do finále, a to k poslednímu rozdílu vůči ostatním automobilkám. BMW totiž nepočítá s rodinou elektrifikovaných modelů, které by byly postaveny na unikátní platformě. Tímto směrem má jít pouze produkční verze konceptu i-Next, která bude elektrickou vlajkovou lodí. Zbytek portfolia jako nedávno odhalené BMW iX3 však bude vycházet z již existujících modelů, jejichž platforma byla ale alternativnímu pohonu uzpůsobena.
BMW rozhodně nepočítá s tím, že by benzinové motory v nejbližších letech zmizely v propadlišti dějin. Foto: BMW
Značka zároveň oproti konkurenci nechce vyrábět separovanou rodinu elektroaut, místo toho budou alternativní verze založené na již existujících modelech, jako je tomu v případě iX3. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva