Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Model Ferrari nezvykle končí bez nástupce, automobilka dělá místo novému superhitu
1.9.2020 | Petr Prokopec
Skutečně není obvyklé, aby některé z Ferrari prostě opustilo scénu a nic nepřišlo na jeho místo. Přesto se právě to stalo v případě modelu GTC4 Lusso, asi by jen lezl do zelí chystanému SUV.
Pokud se zadíváte na aktuální nabídku Ferrari, dost možná nebudete věřit vlastním očím. Zatímco v minulosti italská automobilka vyráběla jeden osmiválcový a jeden dvanáctiválcový model, dnes vám de facto umožní zvolit vůz pro každou konkrétní příležitost. Chystáte se vstoupit do tohoto exkluzivního klubu? Pak je tu Portofino. Zájemce o nové technologie pak dokáže bez problémů oslovit SF90 Stradale. A pro milovníky atmosférických jednotek je určeno Ferrari 812 Superfast. K tomu jsou tu modely F8, 488 Pista, Roma a k tomu i většina z nich nabízí deriváty bez pevné střechy. Pamatováno je tedy opravdu na každého. Tedy skoro na každého.
Mluvčí značky totiž potvrdil, že ukončena byla produkce modelu GTC4 Lusso včetně varianty T, a to přesto, že se ještě nedávno mluvilo o jeho pokračování. Italové však evidentně rozhodli zcela jinak. „V souladu s naší pětiletou modelovou strategií, jíž jsme avizovali v roce 2017 a v souladu se standardními životními cykly Ferrari ukončilo výrobu typů GTC4 Lusso a GTC4 Lusso T,“ zmiňuje v oficiálním prohlášení značka, která i přes ono značně rozvětvené portfolio rázem bude mít jednu skulinu prázdnou.
Model GTC4 Lusso disponoval čtyřmi plnohodnotnými sedadly a 450litrovým zavazadlovým prostorem, u značky tedy zastával roli nejpraktičtějšího auta. V tomto ohledu zákazníkům aktuálně zůstává k dispozici pouze již zmíněné Portofino a nová Roma. U obou těchto vozů nicméně jsou zadní sedadla spíše nouzového rázu a poslouží hlavně dětem. Kromě toho je třeba také počítat s tím, že třeba Roma pobere „pouze“ 272 respektive 345 litrů, zavazadel, ovšem v té chvíli je již třeba sklopit opěradla zadních sedadel.
Proč tedy takový náhlý konec? Ačkoli to oficiálně nepadlo, Ferrari se zrušením velkých modelů nepochybně připravuje na příští rok, kdy má dorazit první SUV značky, model Purosangue. Ten nabídne ještě větší zavazadelník než GTC4 Lusso, stejně jako lze očekávat také více prostoru pro nohy a hlavně pro hlavu na zadních sedadlech. Již dopředu se počítalo s tím, že zájem o tuto novinku bude vskutku velký a skutečnost, že Ferrari ukončilo výrobu svého jediného opravdu čtyřmístného modelu, ukazuje, že nechce ponechat nic náhodě a veškerý zájem lidí o praktické Ferrari soustředit k novému SUV.
Vlastně bychom se tak vůbec nedivili, kdyby Ferrari již v době premiéry oznámilo, že produkce je vyprodaná nikoliv jen na rok či dva, ale na dlouhá léta dopředu. Koneckonců se stačí podívat, jak úspěšné je Lamborghini Urus. Purosangue přitom má být ještě výkonnější, tedy alespoň v případě vrcholných verzí. Stejně tak by však mohlo být i úspornější, neboť značka počítá také s hybridní jednotkou. Očekávat v tuto chvíli pěticiferný počet předobjednávek zřejmě není nemístné.
Ferrari GTC4 Lusso končí bez přímého nástupce. Automobilka se podle všeho připravuje na příchod SUV, které se má role praktického vozu zhostit ještě lépe. Foto: Ferrari
Zdroj: Ferrari přes Motor1
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz