Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové

Navzdory obrovské poptávce po autech s ručním řazením mezi zámožnými sběrateli Ferrari takové auto nenabízí a ani o tom neuvažuje. To ale neznamená, že nemůže vzniknout, dokazuje firma z Texasu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové

4.6.2019 | Mirek Mazal

Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Navzdory obrovské poptávce po autech s ručním řazením mezi zámožnými sběrateli Ferrari takové auto nenabízí a ani o tom neuvažuje. To ale neznamená, že nemůže vzniknout, dokazuje firma z Texasu.

Když bylo Ferrari 458 Italia poprvé odhaleno v roce 2009, setkalo se okamžitě s pozitivním přijetím. Novinka výrazně posunula hranice jízdních vlastností a potlesk patřil i motorářům za atmosféricky plněný osmiválec o objemu 4,5 litru. Dnes už ekologicky neprůchodný agregát produkuje 419 kW (570 koní) na vrcholu fantastických devíti tisíc otáček za minutu, točivý moment 540 Nm graduje po dosažení šesti tisíc otáček na středovém otáčkoměru umístěným přímo za sportovním volantem.

Italia s tímto výkonem dokáže akcelerovat na stovku za 3,4 sekundy a maximální rychlost sahá až po cifru 325 km/h. Pohon zadních kol se samosvorem je velké plus pro ovládání vozu v zatáčkách, zklamáním pro srdcaře ale byla možnost jediné volby u převodovky. Nástupce F430 mohlo vždy být objednáno z továrny pouze se dvěma pedály, u 458 se situace změnila. A od té doby už Ferrari s manuálem nenabídlo nikdy nic.

Tehdy to byl od Italů nový přístup, který vzbudil dost nevole. Ferrari argumentovalo tím, že chce kráčet vždy na špici vývoje, a to s ručním řazením prostě už nejde. Od té doby ale uplynulo hodně vody a manuální převodovky přestaly být jen zdrojem radosti pro nadšené řidiče ze staré školy. Stal se z nich skoro vyhynulý druh lákají zámožné sběratele a třeba Porsche udělalo z „manuálních specialita” skvělý byznys. Ferrari ale trvá na svém a ručně řazené převodovky dál odmítá.

Tuto podle nás chybu chce odčinit firma European Auto Group (EAG) z Texasu. Tato společnost v minulosti provedla podobnou věc u Ferrari 430 Scuderia, kde to bylo nahrazení automatu manuálem přece jen snazší. Teď ale klasické řazení podle písmena H čeká i 458 Italia.

Majitel EAG Art Bartosik potvrzuje výše zmíně - celou operací reaguje v prvé řadě na vyvstalou poptávku po tradiční kulise mezi majiteli Ferrari, kterou automobilka odmítá uspokojit. Sběratelé jsou prý ochotni za takovou možnost dát skoro cokoli, a tak jim to hodlá umožnit - jen pro vlastní potěchu by to prý nedělal. Bartosik dále říká, že převodovka v modelu 458 může být vyměněna za šestistupňovou manuální skříň, jen to je trochu složitější než u zmíněné 430 Scuderia - tam to prý šlo bez problémů, pozdější nástupce bude potřebovat nový stálý převod.

Bartosik nespecifikoval přesněji použitou techniku, ale slíbil postavit 10 nebo 11 jednotek s ručním řazením. „Bude to exkluzivní,“ láká autor projektu a nabádá zájemce, aby se začali pomalu připravovat na tučnou investici. Již existuje prototyp a zákazníci by se mohli dočkat zahájení prvních předělávek do ledna příštího roku. V budoucnu stejný zákrok pravděpodobně nemine Lamborghini Huracán.


Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 1 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 01Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 2 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 02Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 3 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 03Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 4 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 04Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 5 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 05Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 6 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 06
European Auto Group staví Ferrari s manuálním řazením

Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 7 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 07Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 8 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 08Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 9 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 09Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 10 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 10Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 11 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 11Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 12 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 12Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 13 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 13Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 14 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 14Moderní Ferrari s manuálním řazením už není jen sen, první je skoro hotové - 15 - Ferrari 458 Italia s manualni prevodovkou foto 15
Kromě 430 Scuderia vznikne i 458 se třemi pedály a krásnou leštěnou kulisou

Zdroj: European Auto Group

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše