Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Monstrózní Lada Niva s korbou není žádné tuningové dílo, ale nová tovární verze
22.3.2020 | Petr Prokopec
Marně přemýšlíme, zda existuje jiná automobilka, která by byla schopna nabídnout zákazníkům auto tak dalece se už od pohledu vymykající běžné produkci. Lada to na každý pád zvládá.
Lada Niva je jednou z posledních off-roadových legend, které do dnešního dne přežívají ve výrobě v prakticky nezměněné podobě. A není těžké uhodnout, proč tomu tak je. Standardem je u ní nejen stálý pohon všech kol či vysoká světlá výška, ale rovněž uzávěrky diferenciálu a redukce. V podstatě tak neexistuje cesta, s jakou by se ruská ikona nevypořádala, a tak po léta neexistoval důvod ji ve výrobě nahrazovat něčím jiným. Nicméně na druhou stranu i ona má jistá omezení, jež poznáte ve chvíli, kdy vám v jízdě brání třeba spadlý strom, větší kameny nebo třeba močál.
Pokud chcete jezdit právě v takovém terénu, můžete se obrátit na VIS-Auto, což je firma patřící AvtoVAZu, tedy automobilce vyrábějící Lady. Můžeme ji tak považovat za jakousi tovární divizi, která ještě pod hlavičkou značky PSA Bronto představila na autosalonu v Moskvě v roce 1995 opravdu drsný speciál zvaný Marsh 1. Ten vycházel z běžné Lady Niva, ovšem vůči ní se lišil zejména obrovskými pneumatikami s nízkým tlakem. Překonat tak dokázal nejen pouštní duny či sněhové pláně, ale rovněž potoky, jezera či močály.
V roce 2012 bylo PSA Bronto sloučeno právě s divizí VIS-Auto, která pro AvtoVAZ připravuje různé konverze Lady Niva. Jednou z nich je i pick-up, který se vyrábí v řadě variant v závislosti na velikosti korby. A právě u nejmenšího, který se skrývá pod interním kódem VIS-23461, došlo k finálnímu a úplnému propojení obou společností i jejich know-how. Představit si tedy můžeme dosud nepojmenovaný speciál, který disponuje jak nafouklými pneumatikami, tak i korbou na zádi.
O novince se toho zatím oficiálně mnoho neví, tedy až na skutečnost, že vycházet bude z faceliftované Lady Niva. Uvnitř lze tedy očekávat modernizovanou palubní desku, vylepšenou klimatizaci či komfortnější sedadla. Pod kapotu pak pro změnu zamíří stejně jako u běžných verzí 1,7litrový benzinový motor naladěný na 83 koní, jejichž přenos dostane na starosti pětistupňový manuál. Ten však již bude muset projít lehčí revizí.
Dáno je to skutečností, že vůz přebírá od varianty Bronto redukci, uzávěru diferenciálu i obě nápravy, z nichž ta přední používá nezávislé pružiny, zatímco vzadu lze najít listová pera. Světlá výška se pak zvýší nejen díky příchodu většího obutí, ale také s ohledem na úpravy podvozku, jež zahrnují i hlubší zasunutí převodovkové skříně do kabiny. Uvnitř se tedy jistotou stane vyšší středový tunel, další modifikace ale zřejmě již následovat nebudou.
Kdy přesně dojde k oficiální premiéře, není v tuto chvíli jisté. Stejně tak je neznámá i cena. Ve srovnání s minulostí pak nabízí jedno malé omezení - zatímco Bronto Marsh mohlo i plavat, v tomto případě lze počítat jen s přebroděním oněch močálů. Stále je to ovšem mnohem více, než co zvládne již tak neskutečně schopný základ.










VIS-Auto chystá novou extrémní verzi Lady Niva...
...přičemž tak spojuje své zkušenosti s výrobou pick-upů...
...s legendárním modelem Bronto Marsh
Zdroj: Lada4x4.net
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 11 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 5 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 7 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 8 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 10 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus