Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Monstrózní Lada Niva s korbou není žádné tuningové dílo, ale nová tovární verze
22.3.2020 | Petr Prokopec
Marně přemýšlíme, zda existuje jiná automobilka, která by byla schopna nabídnout zákazníkům auto tak dalece se už od pohledu vymykající běžné produkci. Lada to na každý pád zvládá.
Lada Niva je jednou z posledních off-roadových legend, které do dnešního dne přežívají ve výrobě v prakticky nezměněné podobě. A není těžké uhodnout, proč tomu tak je. Standardem je u ní nejen stálý pohon všech kol či vysoká světlá výška, ale rovněž uzávěrky diferenciálu a redukce. V podstatě tak neexistuje cesta, s jakou by se ruská ikona nevypořádala, a tak po léta neexistoval důvod ji ve výrobě nahrazovat něčím jiným. Nicméně na druhou stranu i ona má jistá omezení, jež poznáte ve chvíli, kdy vám v jízdě brání třeba spadlý strom, větší kameny nebo třeba močál.
Pokud chcete jezdit právě v takovém terénu, můžete se obrátit na VIS-Auto, což je firma patřící AvtoVAZu, tedy automobilce vyrábějící Lady. Můžeme ji tak považovat za jakousi tovární divizi, která ještě pod hlavičkou značky PSA Bronto představila na autosalonu v Moskvě v roce 1995 opravdu drsný speciál zvaný Marsh 1. Ten vycházel z běžné Lady Niva, ovšem vůči ní se lišil zejména obrovskými pneumatikami s nízkým tlakem. Překonat tak dokázal nejen pouštní duny či sněhové pláně, ale rovněž potoky, jezera či močály.
V roce 2012 bylo PSA Bronto sloučeno právě s divizí VIS-Auto, která pro AvtoVAZ připravuje různé konverze Lady Niva. Jednou z nich je i pick-up, který se vyrábí v řadě variant v závislosti na velikosti korby. A právě u nejmenšího, který se skrývá pod interním kódem VIS-23461, došlo k finálnímu a úplnému propojení obou společností i jejich know-how. Představit si tedy můžeme dosud nepojmenovaný speciál, který disponuje jak nafouklými pneumatikami, tak i korbou na zádi.
O novince se toho zatím oficiálně mnoho neví, tedy až na skutečnost, že vycházet bude z faceliftované Lady Niva. Uvnitř lze tedy očekávat modernizovanou palubní desku, vylepšenou klimatizaci či komfortnější sedadla. Pod kapotu pak pro změnu zamíří stejně jako u běžných verzí 1,7litrový benzinový motor naladěný na 83 koní, jejichž přenos dostane na starosti pětistupňový manuál. Ten však již bude muset projít lehčí revizí.
Dáno je to skutečností, že vůz přebírá od varianty Bronto redukci, uzávěru diferenciálu i obě nápravy, z nichž ta přední používá nezávislé pružiny, zatímco vzadu lze najít listová pera. Světlá výška se pak zvýší nejen díky příchodu většího obutí, ale také s ohledem na úpravy podvozku, jež zahrnují i hlubší zasunutí převodovkové skříně do kabiny. Uvnitř se tedy jistotou stane vyšší středový tunel, další modifikace ale zřejmě již následovat nebudou.
Kdy přesně dojde k oficiální premiéře, není v tuto chvíli jisté. Stejně tak je neznámá i cena. Ve srovnání s minulostí pak nabízí jedno malé omezení - zatímco Bronto Marsh mohlo i plavat, v tomto případě lze počítat jen s přebroděním oněch močálů. Stále je to ovšem mnohem více, než co zvládne již tak neskutečně schopný základ.









VIS-Auto chystá novou extrémní verzi Lady Niva...
...přičemž tak spojuje své zkušenosti s výrobou pick-upů...
...s legendárním modelem Bronto Marsh
Zdroj: Lada4x4.net
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nejnovější články
Další dvě automobilky zavelely k rychlé deelektrifikaci, dokonce u už prodávaných vozů. Jízda na mrtvém koni je přivádí ke krachu
před hodinou
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
před 3 hodinami
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
před 4 hodinami
Také Škoda už odhalila první auto bez zadního okna, takto koncipovaných novinek bude jen přibývat
před 6 hodinami
Číňané odhalili detaily ke svému novému, skoro 300koňovému boxeru. S takovým motorem přichází v roce 2025
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 11.27. 15:09 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.27. 14:24 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.27. 11:00 - pavproch
- dopsání pneu do TP 11.27. 05:02 - pumr
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.26. 15:28 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.26. 15:23 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.26. 15:21 - HondaMan
- BMW Divize 11.26. 13:25 - Vrooom
