Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn

Pohonná jednotka z roku 1998 doznala značné modernizace, která jí přisoudila i výkon 500 koní. S ním dorazí také interiér obložený teakovým dřevem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn

25.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pohonná jednotka z roku 1998 doznala značné modernizace, která jí přisoudila i výkon 500 koní. S ním dorazí také interiér obložený teakovým dřevem.

Zatáčka La Rascasse, která se nachází na monackém okruhu, proslula hlavně v roce 2006, kdy si z ní parkoviště udělal Michael Schumacher. Dá se ovšem počítat s tím, že zrovna tuto příhodu neměl Fulvio Maria Ballabio na mysli, když své nejnovější dílko pojmenovával právě Rascasse. Mnohem spíše má jít o poctu městečku na pobřeží Středozemního moře, ostatně, i proto dal Ballabio značce název Monte Carlo Automobile (MCA). V monackém knížectví byla vůbec první svého druhu, i když dnes poněkud bledne vedle slávy firmy Venturi, která zde rovněž působí.

Supersport Rascasse přitom vzniknul jako oslava třicetiletého výročí značky, přičemž do prodeje má jít v patnácti exemplářích za cenu 500 000 Eur (cca 13 milionů korun). To rozhodně není malá částka, zvláště na supersport bez pořádného renomé, který si navíc mechaniku propůjčuje od jiných. O pohon se totiž stará 5,5litrový motor V12 z Rolls-Royce Silver Seraph z roku 1998, jehož výkon vlivem modifikací stoupnul na 500 koní, přičemž spalovat dokáže jak benzin, tak vodíkem sycené LPG.

Originální je tak alespoň interiér, který se zhlédnul v luxusních jachtách. Většinu obložení přitom tvoří teakové dřevo, kterému společnost dělá jemná kůže. Samotná výbava je ovšem minimální (zavazadlový prostor pro změnu neexistuje vůbec) a dokonce nezahrnuje ani audio systém nebo klimatizaci - větrání má tak na Azurovém pobřeží očividně na starosti jen odnímatelný střešní panel nebo elektricky ovládaná okna.

Je tedy zřejmé, že navzdory prémiovému obložení a čalounění sází Monte Carlo Automobile zejména na čistokrevné zážitky za volantem, které souvisí s jeho nasazením v amerických závodech IMSA, kde se profiluje s kupé poháněným šestilitrem V12 od Audi. Ten ovšem do silniční verze nedorazí, přestože firma další novinku plánuje, a to dokonce s pohonem všech kol. Výkon na ně ale bude vysílat hybridní turbínová jednotka...


Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn - 1 - Monte Carlo Rascasse 01Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn - 2 - Monte Carlo Rascasse 02Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn - 3 - Monte Carlo Rascasse 03Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn - 4 - Monte Carlo Rascasse 04Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn - 5 - Monte Carlo Rascasse 05Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn - 6 - Monte Carlo Rascasse 06Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn - 7 - Monte Carlo Rascasse 07Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn - 8 - Monte Carlo Rascasse 08
Monte Carlo Rascasse poněkud kuriózně kombinuje minimální výbavu s teakovým obložením a výkonem 500 koní, které produkuje motor V12 z produkce Rolls-Royce/BMW

Zdroj: MCA, Carscoops

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.