Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Monte Carlo Rascasse: supersport z Monaka pohání motor Rolls-Royce na plyn
25.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonná jednotka z roku 1998 doznala značné modernizace, která jí přisoudila i výkon 500 koní. S ním dorazí také interiér obložený teakovým dřevem.
Zatáčka La Rascasse, která se nachází na monackém okruhu, proslula hlavně v roce 2006, kdy si z ní parkoviště udělal Michael Schumacher. Dá se ovšem počítat s tím, že zrovna tuto příhodu neměl Fulvio Maria Ballabio na mysli, když své nejnovější dílko pojmenovával právě Rascasse. Mnohem spíše má jít o poctu městečku na pobřeží Středozemního moře, ostatně, i proto dal Ballabio značce název Monte Carlo Automobile (MCA). V monackém knížectví byla vůbec první svého druhu, i když dnes poněkud bledne vedle slávy firmy Venturi, která zde rovněž působí.
Supersport Rascasse přitom vzniknul jako oslava třicetiletého výročí značky, přičemž do prodeje má jít v patnácti exemplářích za cenu 500 000 Eur (cca 13 milionů korun). To rozhodně není malá částka, zvláště na supersport bez pořádného renomé, který si navíc mechaniku propůjčuje od jiných. O pohon se totiž stará 5,5litrový motor V12 z Rolls-Royce Silver Seraph z roku 1998, jehož výkon vlivem modifikací stoupnul na 500 koní, přičemž spalovat dokáže jak benzin, tak vodíkem sycené LPG.
Originální je tak alespoň interiér, který se zhlédnul v luxusních jachtách. Většinu obložení přitom tvoří teakové dřevo, kterému společnost dělá jemná kůže. Samotná výbava je ovšem minimální (zavazadlový prostor pro změnu neexistuje vůbec) a dokonce nezahrnuje ani audio systém nebo klimatizaci - větrání má tak na Azurovém pobřeží očividně na starosti jen odnímatelný střešní panel nebo elektricky ovládaná okna.
Je tedy zřejmé, že navzdory prémiovému obložení a čalounění sází Monte Carlo Automobile zejména na čistokrevné zážitky za volantem, které souvisí s jeho nasazením v amerických závodech IMSA, kde se profiluje s kupé poháněným šestilitrem V12 od Audi. Ten ovšem do silniční verze nedorazí, přestože firma další novinku plánuje, a to dokonce s pohonem všech kol. Výkon na ně ale bude vysílat hybridní turbínová jednotka...








Monte Carlo Rascasse poněkud kuriózně kombinuje minimální výbavu s teakovým obložením a výkonem 500 koní, které produkuje motor V12 z produkce Rolls-Royce/BMW
Zdroj: MCA, Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nejnovější články
Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
před 58 minutamiRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraMohutný požár v parkovacím domě na letišti JAX pohřbil přes 50 aut, způsobil kolaps budovy
včeraKrásně modrá, dodnes skoro nejetá Škoda Octavia RS TFSI za míň jak 300 tisíc Kč je přehlíženou perlou mezi ojetinami
včeraMajitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to docela směšné peníze
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva