Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan 3 Wheeler 2014: modernizace přinesla větší stabilitu i lepší chlazení
22.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tříkolka s pohonnou jednotkou motocyklu dostala nové chlazení, tužší šasí a širší nabídku barev a polepů. Výkon 115 koní se ovšem nezměnil.
Zprávy týkající se britské automobilky nebyly v poslední době vždy pozitivní, a to především kvůli osudu Charlese Morgana, jehož děd v roce 1910 značku zakládal. Ještě v březnu se vše zdálo být v pořádku, v říjnu ovšem bývalý šéf dostal od správní rady padáka. Nutno dodat, že správní rada je tvořena také dalšími členy jeho vlastní rodiny, důvodem neshod pak měly být rozdílné názory na možnou expanzi firmy na čínský trh. Toho se ovšem stávající vedení bojí a místo toho chce raději upevňovat svou dosavadní pozici a stávající nabídku vyrábět prakticky stejně jako před sto lety.
Otázkou je, zda se automobilce tento přístup i vztah vůči Charlesi Morganovi vyplatí, zvláště, když je vnuk zakladatele nadále hlavním akcionářem. Tomu ale nebudeme předjímat a místo toho se podíváme na modernizaci jednoho z nejúspěšnějších soudobých počinů. Jde o model 3 Wheeler, kterému ještě v roce 2011, kdy byl poprvé představen, každý prorokoval ne zrovna dlouhou budoucnost. Nedávno však firma vyrobila již tisící exemplář.
Dá se přitom počítat s tím, že produkce bude nadále jen růst. Morgan totiž přepracoval šasí, které nyní nabízí větší torzní tuhost a lepší ovladatelnost. Upraveno bylo i řízení, které má navyšovat stabilitu ve vyšších rychlostech. A mimo to nechybí ani nové chlazení, které zabraňuje přehřívání dvoulitrového motoru S&S o výkonu 115 koní.
Po stránce vizuální již prakticky žádnou změnu nenajdeme, snad s výjimkou nových chladicích otvorů. Kromě toho se pak rozšířila nabídka barev a možných grafických polepů, to je ale v rámci modernizace úplně vše. Měnit by se proto neměla ani cena, která v případě základního modelu činí 26 tisíc liber (cca 780 tisíc korun). Jestli jde o zajímavou nabídku či zda ji aktuální inovace činí zajímavější, už musíte posoudit sami.


Morgan 3 Wheeler se podrobil lehké modernizaci. Ta se však nedotkla ani výkonu, ani ceny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
