Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan 3 Wheeler 2014: modernizace přinesla větší stabilitu i lepší chlazení
22.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tříkolka s pohonnou jednotkou motocyklu dostala nové chlazení, tužší šasí a širší nabídku barev a polepů. Výkon 115 koní se ovšem nezměnil.
Zprávy týkající se britské automobilky nebyly v poslední době vždy pozitivní, a to především kvůli osudu Charlese Morgana, jehož děd v roce 1910 značku zakládal. Ještě v březnu se vše zdálo být v pořádku, v říjnu ovšem bývalý šéf dostal od správní rady padáka. Nutno dodat, že správní rada je tvořena také dalšími členy jeho vlastní rodiny, důvodem neshod pak měly být rozdílné názory na možnou expanzi firmy na čínský trh. Toho se ovšem stávající vedení bojí a místo toho chce raději upevňovat svou dosavadní pozici a stávající nabídku vyrábět prakticky stejně jako před sto lety.
Otázkou je, zda se automobilce tento přístup i vztah vůči Charlesi Morganovi vyplatí, zvláště, když je vnuk zakladatele nadále hlavním akcionářem. Tomu ale nebudeme předjímat a místo toho se podíváme na modernizaci jednoho z nejúspěšnějších soudobých počinů. Jde o model 3 Wheeler, kterému ještě v roce 2011, kdy byl poprvé představen, každý prorokoval ne zrovna dlouhou budoucnost. Nedávno však firma vyrobila již tisící exemplář.
Dá se přitom počítat s tím, že produkce bude nadále jen růst. Morgan totiž přepracoval šasí, které nyní nabízí větší torzní tuhost a lepší ovladatelnost. Upraveno bylo i řízení, které má navyšovat stabilitu ve vyšších rychlostech. A mimo to nechybí ani nové chlazení, které zabraňuje přehřívání dvoulitrového motoru S&S o výkonu 115 koní.
Po stránce vizuální již prakticky žádnou změnu nenajdeme, snad s výjimkou nových chladicích otvorů. Kromě toho se pak rozšířila nabídka barev a možných grafických polepů, to je ale v rámci modernizace úplně vše. Měnit by se proto neměla ani cena, která v případě základního modelu činí 26 tisíc liber (cca 780 tisíc korun). Jestli jde o zajímavou nabídku či zda ji aktuální inovace činí zajímavější, už musíte posoudit sami.


Morgan 3 Wheeler se podrobil lehké modernizaci. Ta se však nedotkla ani výkonu, ani ceny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před hodinouNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 3 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva