Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan AR Plus 4 je nejsilnější dvoulitrový Morgan, má 228 koní na 900 kg
25.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Stroj slavící 65 let modelu Plus 4 dostal poprvé v historii značky pod kapotou motor od Cosworthu. Slibuje zajímavou dynamiku i patřičný komfort.
Morgan je jedna z těch značek, které jsou přesvědčeny, že nejlepší možný automobil vznikne skloubením retrospektivního vzhledu a moderní techniky. To není nezajímavý recept a i když se můžeme přít o tom, jak moc starý vzhled je ten správný, u Morganu mají za to, že co nejvíce. A tak dělají auta jako z dob první Československé republiky s vnitřnostmi, které si nezadají s nejnovějšími sporťáky.
Předchozí takovou novinkou byl v březnu představený Aero 8 s atmosféricky plněným motorem V8, což je v dnešní době zajímavá věc tak nějak z podstaty. Tou poslední je ale zdánlivě skromnější, ve skutečnosti ovšem též výjimečný stroj nazvaný AR Plus 4, který byl včera představen na britském setkání příznivců automobilového závodění jménem Silverstone Classic.
Než se pustíme do samotného auta, rozklíčujme si jeho jméno. Morgan je snad jasná část a Plus 4 doufejme též není nutné vysvětlovat. Písmena AR mezi oběma částmi jména by ale každému jasná být nemusela. Nejde o odkaz na... vestavěný antiradar, ale firmu AR Motorsport. Takže jde o nějaký tuning? Ne tak docela, AR je u Morganu něco jako (dříve) M u BMW, zkrátka sportovní či spíše závodní divize. A právě na kořeny v automobilovém sportu se nejnovější Plus 4 snaží odkazovat.
Nečekejte ale okruhový speciál, AR Plus 4 je silniční auto, které kombinuje veškerý luxus (Morgan hovoří o maximální možné výbavě) s ostrou sportovní technikou. Tou hlavní je nový čtyřválcový motor 2,0 s výkonem až 168 kW (225 koní), který nevyvinul nikdo menší než Cosworth. A budete se divit, tohle je vůbec poprvé v historii, kdy obě značky spolupracují a hned je z toho jeden zápis do análů - silnější Morgan se čtyřválcem nikdy nevznikl.
Automobilka nezveřejnila dynamické parametry vozu, zmiňuje ale pouze 900kilovou hmotnost AR Plus 4. Čekejme tedy velmi slušné jízdní parametry, stovku by auto mohlo pokořit v čase okolo šesti sekund. S dalším pokračování v důstojném jízdním představení mu pak bude pomáhat zcela nově naladěný podvozek s nastavitelnými tlumiči a také brzdy nově připravené pro tento model.
Nechybí ani 16" černě lakovaná kola, partička odkazů na AR Motorsport a LED-světla vpředu i vzadu. Pár novinek najdeme rovněž v interiéru, hlavně lehce přepracovanou palubní desku. Spoustu kůže, dřeva a hliníku můžeme u Morganu považovat takřka za standard.
Automobilka má v plánu vyrobit je 50 takových strojů a část už je údajně rozebraná. Máte-li zájem o některé z těch zbylých, připravte si 54 995 liber (asi 2,1 milionu Kč), na které každý z vyrobených kousků přijde.













AR Plus 4 chce být jakýmsi závodně-luxusním Morganem. Nakonec proč ne...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 9 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 11 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva