Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem

Morgan představila SP1, svůj nový, zakázkový stroj. Vnější design je diskutabilní, ohýbané dřevo jasanu a červené bubingy uvnitř je úžasné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem

4.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Morgan představila SP1, svůj nový, zakázkový stroj. Vnější design je diskutabilní, ohýbané dřevo jasanu a červené bubingy uvnitř je úžasné.

Britská automobilka Morgan není velká, přesto se jí v poslední době dostává hodně pozornosti díky tříkolce nazvané příhodně 3 Wheeler. Nejen jí je ale Morgan živ. Podobně jako někteří větší výrobci luxusních a sportovních aut, i tato britská firma má oddělení Special Projects Division stavící vozy zákazníkům přesně na míru. Jeh onové dílo se jmenuje SP1, tedy Special Project 1. Představení se konalo včera na londýnském Salonu Privé, přehlídce superaut, jejíž součástí je přehlídka elegance, výstava nových aut a také aukce.

Stejně jako všechny ostatní Morgany, i SP1 je celé vyrobeno ručně a jeho hliníková karoserie je připevněna na rámu z jasanového dřeva. K designu, zejména zvenčí, lze mít tisíc a jednu výhradu, vznikl však přesně podle přání zákazníka, do jehož garáže tento stroj poputuje. A byl inspirován konceptem Life Car, který se ukázal v Ženevě v roce 2008.

Interiér SP1 je vyroben z kovu, jasanového dřeva a z africké červené bubingy - z ní je například věnec volantu. Sedadla nejsou taková, jak je běžně známe, jsou z ohýbaného dřeva a jsou částečně polstrována anilínovou kůží. Moc pohodlné to asi nebude, ve smyslu, že si na cestu z Anglie do jižní Itálie majitel vybere jiný vůz, ale na pohled jsou sedačky skutečně krásné. Informačně-zábavní systém vozu používá iPad jako hlavní jednotku a některé přepínače jsou na stropě.

O tom, co SP1 pohání, nemáme přesné zprávy. Má to být 3,7litrový vidlicový šestiválec Ford se speciální řídící jednotkou, údaje o výkonu však Morgan neposkytl. Stejný objem však má motor Ford Cyclone, který se montuje do některých jiných Morganů. Nabízí v nich 280 koní a 352 Nm a s 950 kg těžkým modelem Roadster je na stovce za 5,5 vteřiny a zvládne až 225 km/h. SP1 bude s největší pravděpodobností těžší, o dynamice si ale lze i tak udělat z těchto čísel alespoň hrubou představu.

Pochopitelně nebyla zveřejněna částka, na kterou zákazníka Morgan SP1 přišel. Nepočítejte ale s žádnou lácí, je to ostatně zcela unikátní vůz. Bude existovat jen v jediném exempláři a doufejme, že nebude odsouzen ke komatu v garáži, že jej majitel také občas vytáhne na projížďku.


Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 1 - morgan sp1 01Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 2 - morgan sp1 02Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 3 - morgan sp1 03Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 4 - morgan sp1 04Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 5 - morgan sp1 05Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 6 - morgan sp1 06Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 7 - morgan sp1 07Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 8 - morgan sp1 08Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 9 - morgan sp1 09Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 10 - morgan sp1 10Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 11 - morgan sp1 11Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 12 - morgan sp1 12
Vnější design Morganu SP1 si nezíská každého, a to ani zdaleka

Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 13 - morgan lifecar concept 01Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 14 - morgan lifecar concept 02Morgan SP1: jedinečný vůz zaujme hlavně „dřevěným” interiérem - 15 - morgan lifecar concept 03
Koncept Morgan Life Car z roku 2008 byl inspirací pro SP1

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše