Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové ukázali další nový Moskvič. Silný obr pro 7 je větší než Kodiaq, jeho základ stojí jen 327 tisíc Kč
12.4.2024 | Petr Prokopec
Návrat ruské klasiky se zatím na trhu setkává s proměnlivými reakcemi, nový vrchol by mohl pozici značky utužit. Vypadá mohutně, je mohutný, pod kapotou má nejméně 174 koní a v interiéru 7 míst pro pasažéry.
Návrat Moskviče na scénu zatím neprobíhá podle původních představ automobilky. Ty počítaly s tím, že se už loni dostane mezi lidi 50 tisíc nových aut, letos měla tato cifra vzrůst na dvojnásobek. Nicméně v roce 2023 si Moskvič připsal pouze 16 tisíc registrací. Trend ovšem byl a je pozitivní, takže přinejmenším správným směrem věci míří, třebaže 100 tisíc prodejů bychom letos značce opravdu nehádali.
Svým způsobem je překvapivé, že Rusové nekupují těchto aut víc. Pokud dáme stranou vedoucí Ladu, pak téměř všechna prodaná auta v zemi tvoří čínský export. Přesně takové vozy prodává i Moskvič, jen v upravené podobě a se svým logem. Měla by to tedy být obecně přijatelná, ne-li rovnou žádaná auta mající alespoň nějaký vztah k Rusku, přesto je jejich přijetí na trhu poněkud vlažné.
Rozšiřování nabídky by ale pochopitelně mělo pomoci. Vedle Moskviče 3, který je přepracovaným JAC JS4, dosud automobilka nabízela také model 6, který je upraveným liftbackem JAC Sehol A5 Plus, čínskou obdobou Škody Octavia. Nyní se do ní přidává nový Moskvič 8 coby obdoba Seholu X8 Plus, který je pro změnu obdobou Kodiaqu a stejně jako šestka pracuje s přeplňovaným motorem 1,5 naladěným na 174 koní, takže jde znovu o nejsilnější auto historie značky. Je také tím největším a nejluxusnějším, ale k tomu se ještě dostaneme.
Kořeny výchozího X8 sahají do roku 2020, kdy došlo na premiéru na autosalonu v Čcheng-tu. Ruský Moskvič nicméně vychází z modernizovaného provedení X8 Plus, které dorazilo před dvěma lety s pozměněnými čelními a zadními partiemi. Ty moskevská automobilka nechala beze změn a stejně jako dosud se zaměřila hlavně na výměnu loga na přední kapotě, víku zavazadelníku, středových krytkách kol, na volantu apod.
Na jeden posun ve výrobě by nicméně mělo dojít. Rusové nedávno oznámili, že Moskvič 3 se již nebude montovat z 50 seskládaných modulů a komponentů jako doposud, nýbrž z 900. Do Moskvy se tak stěhuje mnohem větší část montážního procesu, a to včetně svařování karoserií a jejich lakování. To značce umožní, aby lidem nabídla dvoubarevný exteriér s kontrastní střechou. Zároveň pak má jít nahoru i kvalita.
Protože s montáží Moskviče 8 má značka začít až na sklonku letošního roku, lze předpokládat, že také u většího SUV bude najeto na nové schéma. Zda to ovšem povede k nakopnutí prodejů, je ve hvězdách. Ostatně neznámá je zatím rovněž cena, základ Moskviče 8 v Číně ale startuje na pouhých 99 800 CNY, což je v přepočtu jen 327 tisíc Kč. A i absolutní vrchol nabídky se prodává za za 139 800 CNY, tedy asi 458 tisíc korun. Za to u nás koupíte sotva lepší Fabii, když už jsme u těch srovnání se škodovkami.
Ruské ceny budou jistě vyšší, na konkrétní cifry si ale musíme počkat. Pověšeny na každý pád budou na velké auto - na délku má 4 815 milimetrů, na šířku 1 870 mm, na výšku 1 758 mm a rozvor činí 2 830 mm. Moskvič 8 je tak dokonce větší než Kodiaq a stejně jako české SUV nabídne tři řady sedadel. Přičemž zákazníci budou moci volit mezi sedmi sedadly a luxusnější variantou se šesti, která uprostřed počítá se dvěma nezávislými křesly. Bohatá bude i výbava, detaily ale též budou chvíli neznámé - jistá je jen ta digitální s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem či funkcemi Apple CarPlay a Android Auto.








Moskvič se pochlubil novým velkým SUV, jehož výrobu odstartuje v závěru letošního roku. Pod kapotou lze počítat se 174 koňmi, v interiéru pak se šesti či sedmi sedadly a spoustou výbavy. Ceny základu tohoto vozu v Číně jsou velmi příznivé, ceny Moskviče 8 v Rusku odhalí až čas. Foto: Moskvič
Zdroj: Moskvič
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
dnes
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Líbánky skončily. Řidiči elektromobilů mají brzy začít platit za každý ujetý km poté, co se ukázalo, že ideologie silnice neopraví
před 5 hodinami
Jeremy Clarkson a James May jsou v slzách, o víkendu zemřel jejich bývalý kolega z Top Gearu
před 6 hodinami
Než se u Jaguaru zbláznili, tohle byl jejich plán. Měli hotové jiné auto připravené na kdeco, prozradil tehdejší šéfdesignér
před 8 hodinami
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před 9 hodinami
Ford začal předělávat své showroomy na něco, co vypadá spíš jako jídelny Ikey, lidé tak asi mají zapomenout na mizérii jeho aut
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
