Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu

Firma Mosler Automotive si za dvacet let své existence vybudovala slušnou pověst. Ale až teď si může být jista, že se o ní bude mluvit. Všelijak...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu

19.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Firma Mosler Automotive si za dvacet let své existence vybudovala slušnou pověst. Ale až teď si může být jista, že se o ní bude mluvit. Všelijak...

Závodní Moslery slušně reprezentují malou floridskou značku po celém světě, ale sériový model MT900S se suchou hmotností jen 1 111 kg (a 1 032 kg ve verzi Photon) se taky nemá za co stydět. V karbon-kevlarové karoserii má uprostřed uložený motor LS7 koncernu General Motors, tedy osmiválec OHV s objemem 7,0 litru, výkonem 537 koní při 6 500 otáčkách a nejvyšším točivým momentem 700 newtonmetrů při 5 500 ot./min.

Mosler již nějakou dobu avizoval, že je to některým zákazníkům málo a tak nasadil dvě turbodmychadla Garrett a změnil jméno na Raptor GTR. V základním provedení má takto upravený small block 850 koní a při hmotnosti 1 173 kg to stačí na akceleraci z 0-60 mil/h za 2,6 sekundy a maximální rychlost 386 km/h. Cena takto vyladěného Mosleru se vyšplhala na 700 tisíc dolarů, v přepočtu 13,2 milionu korun.

Za dalších 1,3 milionu ale můžete mít „level” číslo 2. Ten umí při plném zatížení natlačit do motoru takový objem spalovací směsi, že výkon poskočí na 1 229 koní. Tato síla by pak měla donutit kompozitovou skořápku ke zrychlení na 60 mil/h (97 km/h) za 2,3 vteřiny. Pokud se vám to nezdá a tušíte za tím háček, dva by se našly. Překonání jednoho z nich vyřeší rychlost objednávky, protože vznikne pouze limitovaná série dvanácti aut. Ten druhý se dá překousnout s většími obtíži.

Výkonnější verze prý nese jméno Cubey GTR. Na tom by nebylo nic špatného, dokonce ani tehdy, kdy člověk zjistí, že označení vzniklo díky jménu zpěvačky Abby Cubey, která dostala novinku i do svého pár dní starého klipu ke skladbě Feel my fire. Přiznávám, že hudbě vůbec nerozumím, ale mám dojem, že případný zákazník bude o hodně spokojenější, pokud tuto skladbu nezíská jako bonus na novém CD nebo ji někdo iniciativně nenahraje jako uvítací melodii při startování. Jinak se obávám, že by i těch dvanáct strojů bylo možná až moc.

O Mosleru GTR se toho jinak zatím neví až tolik, kolik by nás těšilo a je trochu smutné, že svět nyní nedobývá ani tak kvůli své výjimečnosti, ale hlavně díky zmíněnému klípku. Ten si můžete sami prohlédnout níže. Jinak přejeme dobrou chuť k sobotnímu obědu...


Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 1 - Mosler Raptor GTR 01Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 2 - Mosler Raptor GTR 02Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 3 - Mosler Raptor GTR 03Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 4 - Mosler Raptor GTR 04Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 5 - Mosler Raptor GTR 05Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 6 - Mosler Raptor GTR 06Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 7 - Mosler Raptor GTR 07Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 8 - Mosler Raptor GTR 08Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 9 - Mosler Raptor GTR 09Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 10 - Mosler Raptor GTR 10Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 11 - Mosler Raptor GTR 11Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 12 - Mosler Raptor GTR 12Mosler Raptor GTR: další člen klubu 1 000 koní na tunu - 13 - Mosler Raptor GTR 13
Výkony, hmotnost, vzhled i uváděné parametry jsou v pořádku, pokud ale dbáte o své duševní zdraví a máte rádi renomé Mosleru, na tu vysoce uměleckou práci pod fotogalerií se raději nedívejte

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.