Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV

Downsizing může fungovat, pokud si ale s některými auty netyká, pak jsou to velká a těžká SUV. Mercedes to musí dobře vědět, přesto nemá problém do verzí, ve kterých dříve práci odváděly šestiválcové a osmiválcové motory, nacpat hybridizovaný dvoulitr.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV

18.7.2023 | Petr Prokopec

Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV

/

Foto: Mercedes-Benz

Downsizing může fungovat, pokud si ale s některými auty netyká, pak jsou to velká a těžká SUV. Mercedes to musí dobře vědět, přesto nemá problém do verzí, ve kterých dříve práci odváděly šestiválcové a osmiválcové motory, nacpat hybridizovaný dvoulitr.

Evropská unie sice soustavně zmiňuje, kterak metodiku měření spotřeby přibližuje reálnému světu, jenže činy za slovy stejně soustavně zaostávají. Nadržováno je hlavně těm vozům, u kterých došlo alespoň na částečnou, když už ne úplnou elektrifikaci. V důsledku toho třeba BMW XM dle továrních údajů posvěcených bruselskou legislativou má jezdit za pouhých 1,5 až 1,6 litru na sto kilometrů. Něco takového nicméně mnichovskému plug-in hybridu nevěří ani jeho tvůrci, kteří pod kapotu napěchovali 4,4litrový osmiválec, elektromotor a baterie o kapacitě 29,5 kWh.

S tímto ústrojím je obluda s modrobílým logem na přídi neskutečně těžká, se všemi náplněmi a řidičem za volantem již není daleko od tří tun hmotnosti. O tuto těžkou váhu se pak celkově stará 653 koní výkonu a 800 Nm točivého momentu. Spotřeba pochopitelně může být taková, jaká uvádí BMW, ale jen v případě, kdy budeme dodanou elektřinu považovat za vzduch, kterým prostě není a nebude. Je to energie jako každá jiná, jejíž produkcí vznikají emise stejně jako při spalování benzinu a nafty. Hra na cokoli jiného je falešná a prázdná, řečeno slovy „klasika”.

Od BMW se přesuneme k Mercedesu, který na elektrifikaci sází ještě mnohem více pokrytecky. Spojuje s ní i downsizing, kdy se k přetvářce přidává i problematická funkčnost. Přitom stejně jako v případě mnichovské automobilky jsou zákazníci třícípé hvězdy zvyklí na objemné jednotky. Ve Stuttgartu tedy skutečně velmi riskují, že jim klientela dosud favorizující šesti- a osmiválcové motory odejde ke konkurenci. I když totiž BMW ohýbá realitu, jak jen je to možné, stále je u toho alespoň v nějaké míře pamatováno na zákazníky. Mercedes už klientela primárně nezajímá ani trochu.

Ve finále tedy není překvapivé, že u SUV GLC dochází ke stejně kontroverznímu kroku, s jakým byla již před časem spojena třída C. Pryč jsou tedy všechny objemné motory, a to i u variant AMG. Automobilka místo toho pod přední kapotu nasadila pouze dvoulitrový čtyřválec, který u verze GLC43 doplňuje mild-hybridní technika. Spalovací ústrojí produkuje 421 koní, zatímco startér-generátor dodává dalších 14. Stovky tak SUV dosáhne za 4,8 sekundy, o desetinu dříve než šestiválcový předchůdce.

Dvoulitr pak zůstává i verzi GLC63S E Performance, nově však agregát může počítat s elektrickým turbem. A rovněž s elektromotorem usazeným u zadní nápravy. Tato jednotka přidává 204 koní, zatímco základních 476 dodává spalovací jednotka. Celkově pak soustava má na kontě 680 koní, s nimiž stovky dosáhnete za 3,5 sekundy. Oproti osmiválcové předchozí generaci jde o třídesetinové zlepšení, to si však nebudete moci užívat vždy. Oněch 204 elektrických koní je totiž k dispozici vždy jen po 10 sekund. Baterie zkrátka každému hybridu dříve nebo později dojdou a poté už se musí spoléhat jen na výkon spalovacího motoru.

S čím ovšem může počítat neustále, to je vysoká hmotnost vozu s hybridem spojená. Mercedes-AMG GLC63S E Performance tedy váží neskutečných 2 310 kg, ještě o dvě stě kilo víc než obdobné Céčko. Na papíře tak možná budou parametry novinky vypadat působivě, ovšem v reálu ji konkurence, kterou ještě downsizing tolik nezaslepil, roznese na kopytech. Děje se tak ostatně u sedanu i kombíku, v případě zvýšeného podvozku tak situace rozhodně nebude jiná.

Aktuálně tak už jen dodáme, že obě novinky se vůči běžnému GLC liší čelní maskou Panamericana či efektivnějším brzdovým ústrojím. Slabší provedení v tomto ohledu disponuje kotouči o rozměru 370 mm, jenž se skrývají za 19palcovými litými koly, zatímco silnější verze užívá dvacítky, 390milimetrové karbon-keramické kotouče a šestipístkové třmeny. Její majitelé pak mají k dispozici i více kůže a osm jízdních režimů, zatímco v případě GLC43 zůstala značka u pěti.


Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 1 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 01Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 2 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 02Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 3 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 03Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 4 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 04Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 5 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 05Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 6 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 06Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 7 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 07Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 8 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 08Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 9 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 09Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 10 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 10Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 11 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 11Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 12 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 12Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 13 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 13Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 14 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 14Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 15 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 15Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 16 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 16Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 17 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 17Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 18 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 18Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 19 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 19Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 20 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 20Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 21 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 21Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 22 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 22Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 23 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 23Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 24 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 24Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 25 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 25Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 26 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 26Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 27 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 27Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 28 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 28Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 29 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 29Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 30 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 30Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 31 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 31Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 32 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 32Motorová tragédie Mercedesu pokračuje, pouhý dvoulitr nacpal i do vrcholného 2,3tunového SUV - 33 - Mercedes-AMG GLC43 a GLC63 2023 prvni sada 33
Mercedesy GLC43 a GLC63 nově disponují dvoulitrovým čtyřválcem, jenž doplňuje vyšší či nižší míra hybridizace. Nejedná se o ústrojí, které by bylo vyhledáváno tradičními zákazníky značky. Německé SUV navíc kvůli němu nabralo na hmotnosti, maximální výkon má k dispozici jen krátkodobě. Komu je tohle auto ušité na míru? Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše