Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta

Mířila velmi vysoko a dotáhla až do Formule 1, po sedmi letech existence ale přišel pád. Jak se však nyní ukazuje, konec Marussie nemusel být definitivní, její auta znovu přichází na svět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta

6.5.2019 | Petr Prokopec

Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mířila velmi vysoko a dotáhla až do Formule 1, po sedmi letech existence ale přišel pád. Jak se však nyní ukazuje, konec Marussie nemusel být definitivní, její auta znovu přichází na svět.

Ruské automobilové dění v poslední době sledujeme hlavně v souvislosti s automobilkou Aurus, která se i přes krátkou existenci chlubí velmi slušným záběrem. Produkovat bude sedan i v prodloužené verzi, luxusní SUV a dokonce i MPV. Kromě toho pošle na trh také elektrické motorky a dokonce luxusní vrtulník. Jen u toho se však nezastaví, jak se budete moci zakrátko přesvědčit na startu slavného závodu 24 hodin Le Mans. Rusové se pustili do spolupráce s firmou Oreca a vyrukují také s prototypem LMP2. V tomto případě sice budou mít na svědomí hlavně polep karoserie, světu o sobě dají jaksepatří vědět.

Aurus přitom není první ruskou automobilkou, která zaútočila hned na několika frontách a dočkala se i světového věhlasu. Již v roce 2007 byla založena Marussia, která to posléze dotáhla dokonce do Formule 1. Přestože měl jeden ze spoluzakladatelů Jefim Ostrovskij vazby na politiky, samotná automobilka jimi na rozdíl od nové firmy přímo podporována nebyla. I kvůli tomu sedm let po svém založení stála na pokraji bankrotu. Z toho se již nezmátořila, místo toho došlo na rozprodej jejích aktiv.

Právě v tomto bodě se začal psát nový příběh, který by nakonec mohl pro Marussii vyústit ve šťastný konec. Šest firemních prototypů bylo odkoupeno společností VIP-Service z Novosibirsku. Mezi ně patří vždy po jednom exempláři modely B1 a B2, stejně jako nedokončené otevření provedení Marussie B1 Speedster. Dále byl zakoupen jeden kus supersportovního vozu B3 a koncept SUV F2 z roku 2010. Společnost VIP-Service pak koupila ještě jedno kupé B1, ovšem ve velmi zbědovaném stavu.

Firma již předloni, kdy k nákupu došlo, mluvila o vcelku odvážných budoucích plánech. Ty neměly spojitost jen s renovací odkoupených prototypů a jejich uvedením na silnice, ale i se zmrtvýchvstáním samotné automobilky. Jak se nyní zdá, jen u řečí nezůstalo, neboť v závěru dubna se uskutečnila schůzka mezi šéfem VIP-Service Alexandrem Serdčevem, investorem Adrejem Bratenkovem a ministrem průmyslu a obchodu pro novosibiřský region Andrejem Gončarovem. A jednalo se právě o Marussi.

Výsledkem by skutečně mělo být oživení slavného jména, byť detaily prozatím nejsou k dispozici. Firma VIP-Service však alespoň u příležitosti jednání vyrukovala s již plně dokončeným kupé B1. Stran toho oznámila, že otevřené provedení je hotové již na 90 procent. Pod jeho kapotou pracuje stejná pohonná jednotka jako u již zkompletovaného vozu, tedy přeplňovaný šestiválec od Cosworthu, jenž byl naladěn na 420 koní. Stovku s ním obě verze zvládnou za 3,2 sekundy.

Kdy dojde na dokončení dalších vozů, zatím není jisté. Nicméně jak je patrné, firma VIP-Service své sliby plní. Zdá se tedy, že zakrátko se bude o Marussii znovu mluvit jako o aktivní automobilce. Tentokráte by přitom její osud mohl být daleko pozitivnější, koneckonců zjevná je politická podpora. A jak je patrné na v úvodu zmíněné značce Aurus, právě ta v Rusku může rozhodovat o úspěchu a neúspěchu.


Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta - 1 - Marussia a VIP-Service 2019 prvni foto 01Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta - 2 - Marussia a VIP-Service 2019 prvni foto 02Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta - 3 - Marussia a VIP-Service 2019 prvni foto 03Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta - 4 - Marussia a VIP-Service 2019 prvni foto 04
VIP-Service již zrenovoval jeden kus Marussie B1...

Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta - 5 - Marussia a VIP-Service 2019 prvni foto 05Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta - 6 - Marussia a VIP-Service 2019 prvni foto 06Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta - 7 - Marussia a VIP-Service 2019 prvni foto 07Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta - 8 - Marussia a VIP-Service 2019 prvni foto 08
...otevřený Speedster však na dokončení ještě čeká

Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta - 9 - Marussia a VIP-Service 2019 prvni foto 09
Se supersportovním modelem B3 bude ještě hodně práce...

Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta - 10 - Marussia a VIP-Service 2019 prvni foto 10
...stejně jako s převedením koncepčního SUV F2 do produkční verze

Zdroj: Drom

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.