Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na koupi skutečného Volkswagenu máte posledních pár let, pak už přijde jen extrémní drahota
4.4.2023 | Petr Prokopec
Za pár let začne automobilová branže začít připomínat byznys s realitami. Tedy tak si to alespoň maluje Volkswagen, skutečnost může být snadno úplně jiná.
Během několika málo posledních let ceny nemovitostí vzrostly na opravdu neskutečnou úroveň, a to nejen v Praze. Tuzemská metropole nicméně nadále hraje prim, za běžnou 3+1 v paneláku dnes snadno dáte 8 milionů korun, a ještě jste rádi. V případě hypotéky to ovšem znamená, že splátka se snadno může rovnat průměrné české měsíční mzdě, tedy zhruba 49 tisícům korun. Když k tomu ještě následně připočteme náklady na živobytí, ať se již jedná o energie či potraviny, rázem je jasné, že v takové chvíli se bez alespoň 80 000 Kč čistého měsíčně neobejdete.
Nemovitosti si tedy kupují hlavně investoři, obyčejní lidé mají pouze na pronájem. A stejným směrem dle všeho začíná kráčet automobilová branže. Šéf Volkswagenu Thomas Schäfer se totiž nerozpovídal pouze o deváté generaci modelu Golf, ale rovněž o budoucnosti celé značky. Ta chce v Evropě nabízet výlučně elektrické vozy již od roku 2033, tedy dokonce dříve, než to Evropská unie vlastně ani nehodlá nařídit, minimálně pro syntetická paliva zůstane otevřená cesta i po roce 2035. Na taková auta ovšem budou mít převážně jen firmy, v případě soukromníků, zvláště těch splácejících vlastní nemovitost, VW ostrouhá.
Schäfer totiž potvrdil, o čem se již delší dobu spekuluje. Tedy že malé Polo se spalovacím ústrojím již v nové generaci nedorazí. Místo něj máme očekávat produkční verzi nedávno představeného konceptu ID.2all. S tou by Němci měli přijít v příštím roce, kdy by zároveň měl dorazit také zcela nový Tiguan. V roce 2025 pak automobilka hodlá představit T-Roc druhé generace, který bude jejím úplně posledním novým modelem sázejícím na spalovací pohon. Poté ovšem již budou debutovat jen elektromobily, T-Roc se tedy má stát posledním skutečným Volkswagenem, rozumějte alespoň relativně „lidovým vozem”.
„T-Roc je posledním novým spalovacím modelem v Evropě, který je ve výhledu. Ostatní vozy ale samozřejmě projdou výraznou modernizací. Nicméně zcela nová auta po tomto již nejsou v plánu, alespoň ne prozatím,“ uvedl Schäfer zjevně nechávajíc otevřený prostor i pro jiné scénáře. A dodal, že Polo zabila chystaná emisní norma Euro 7. Ta sice ještě nemá definitivní podobu, ovšem VW zjevně nehodlá čekat na konec příštího roku, kvůli pravidlům EU by se tak jako tak musel dočkat aspoň hybridní techniky.
V takovém případě by nicméně jeho cena vystoupala na úroveň produkčního ID.2all, tedy nad 600 tisíc korun. „Musíte se sami sebe ptát, jaký to dává smysl,“ řekl také Schäfer. Dále pak zmínil, že VW se hodlá vrátit k čistým liniím a kvalitním interiérům, jimiž dříve proslul. Pokud je to pravda, pak je více než jisté, že značka přestane v mnoha ohledech šetřit na materiálech, jako jsou třeba tvrdší plasty. V takové chvíli ovšem ceny budou zjevně šplhat ještě výrazněji nad oněch 600 000 Kč.
Když si nicméně nástupce Pola pořídíte na splátky, můžete za jeho bateriový pohon, jenž nejspíše u základní verze nabídne dojezd zhruba 300 km, platit i 20 tisíc korun měsíčně. Připočtěte to k oněm splátkám za hypotéku a životním nákladům, a jste na dvojnásobku tuzemského průměru. Na to lze zareagovat podobně jako zareagoval před šestnácti lety tehdejší český premiér Jiří Paroubek: „Dámy a pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?“














T-Roc se za dva roky dočká mezigenerační obměny. Pro německou automobilku bude jeho debut významný, má totiž jít o vůbec poslední zcela nový model VW osazený spalovacím ústrojím. Poté již lze očekávat jen ryze elektrickou budoucnost. Foto: Volkswagen
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
včera
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
včera
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
