Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nafocena byla nová dynamická bomba Ferrari, s až 720 koňmi dá stovku za 2,7 s
21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové vrátí do hry legendární jméno GTO, za nímž se bude skrývat stroj schopný postavit se i McLarenu 720S a novému Porsche 911 GT2 RS.
Ač se to nemusí zdát, v únoru uplynou již tři roky od představení Ferrari 488 GTB. Tento model je výrazně faceliftovaným provedením předchozí 458 Italia, vůči níž se neliší jen vzhledem, ale především přeplňovaným motorem. Jeho zvukový projev již není tak působivý jako v případě předchozího atmosférického osmiválce, nicméně rychlostně šlo Ferrari kupředu a o to jde zákazníkům především.
Dnes ponechme spor „atmosféra versus turbo“ stranou a místo toho se zaměřme na další osud přeplňované 488. Ta se dostává do závěrečné fáze svého životního cyklu a dle zvyklostí Ferrari lze někdy v roce 2019 očekávat debut nástupce. Než se tak stane, automobilka rozvíří dnes již nikterak poklidné supersportovní vody verzí GTO, která byla nově přistižena, i když stále ještě částečně maskovaná.
I přes kamufláž si ovšem chystanou novinku můžeme patřičně představit po falktické stránce, informací se nám nashromáždilo již dostatek. Začneme pod kapotou. Mnohé spekulace sice naznačují, že se tam objeví nějaké hybridní ústrojí, ale elektromotor je zatím určen pouze pro dvanáctiválce, osmiválce si musí vystačit s přeplňováním. To u Ferrari 488 GTO má nabídnou vyšší plnicí tlak a tedy vyšší výkon.
Přesná data zatím samozřejmě neznáme, nicméně v zákulisí se mluví o rozmezí 700 až 720 koní. Točivý moment se ale nejspíše nepohne ze stávajících 760 Nm, neboť sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka Getrag zvládá přenést maximálně toto číslo. Je ale samozřejmě možné, že Ferrari sáhne po evoluční a především robustnější skříni, překvapivá by nebyla ani verze s jednou spojkou.
Zda na tento krok dojde či nikoliv, to je zatím ve hvězdách. Logický by ovšem byl, neboť GTO stran navýšení výkonu počítá také s dietou. Hmotnost by měla klesnout o nějakých 30 až 40 kilo, za čímž lze hledat více karbonu, nahrazení standardního skla oken tenčím či příchod kovaných kol a karbon-keramických brzd. Dojde pak i na redukci odhlučnění a komfortu v interiéru.
Tyto modifikace by měly výrazně umocnit jízdní dynamiku vozu, kdy čas potřebný k akceleraci na stovku má poklesnout na 2,7 sekundy, dvoustovku pak GTO zvládne za 7,5 sekundy. To jsou hodnoty, kterým se nemůže rovnat ani McLaren 720S. Stran britského vozu se ovšem Ferrari hodlá postavit i nové generaci Porsche 911 GT2 RS, byť rekord Ringu z toho nejspíše nebude, na to Italy příliš neužije.
Kromě vyššího výkonu dostane vůz i modifikovaný podvozek a agresivnější bodykit. Bez ohledu na kamufláž jsou jisté nejen nové nárazníky, ale také jiná přední kapota, zadní kryt motoru či boční prahy. Ceny pak vzrostou nad 6,2 milionu korun bez daně.




 
Chystané Ferrari 488 GTO bylo nafoceno špionážními fotografy přímo v Maranellu, oficiálně se má ukázat v příštím roce
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 7 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 před 9 hodinami
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 před 10 hodinami
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter