Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Fordu Mondeo odhalil detaily, oslňuje interiérem i motorem
29.9.2021 | Petr Prokopec
Kdysi veleúspěšný model střední třídy se prodejně propadl až na samé dno a Ford už ani nepočítá s tím, že by se jej pokusil křísit. Nepřímý nástupce ale existuje a nevypadá nezajímavě, jen u nás není k mání.
Pokud se zajímáte o Fordy, nemohli jste nezaznamenat, že modrý ovál se zvláště na starém kontinentu dostal do velkých problémů. Za tím stojí jak sázka na modely, které nejsou zrovna šité na míru starému kontinentu, tak sebevědomí, s nímž automobilka přistupovala k tvorbě cen. Takový Focus je dnes k mání od 533 900 Kč, což je na pětidveřový hatchback s litrovým motorem a šestistupňovým manuálem prostě mnoho. Přičemž situaci již nelepší ani relativně bohatší výbava, ani akční nabídky.
Nejde však pouze o Focus, jehož prodeje za posledních 20 let klesly o dvě třetiny, nýbrž také o Mondeo. Kdysi vlajková loď a pýcha Fordu je na tom ještě hůře, loňské registrace byly totiž 14krát (!) nižší než v roce 2001. Není tedy překvapivé, že automobilka tento model hodlá poslat do důchodu. Co ale již zaskočit může, to je skutečnost, že s náhradou zatím nepočítá, i když nástupce má již hotového a s jeho prodejem odstartuje ještě letos. Ovšem pouze v Číně, kde navíc v nabídce zůstane i starší Mondeo.
Řeč je o Fordu Evos, který se ukázal v dubnu na autosalonu v Šanghaji. Tehdy ovšem značka nedala do placu dostatek informací. Nyní jsme o poznání chytřejší a nutno říci, že i poněkud závistivější. Ač tu totiž máme mix sedanu, kombíku a SUV, který dosud nebyl zrovna zárukou úspěchu, vůz minimálně dle fotek působí přitažlivým dojmem. Zároveň slibuje i dynamiku, o níž si Mondeo mohlo nechat pouze zdát, stejně jako komfort a prostor, za nímž stojí velkorysé rozměry.
Novinka je 4,92 metru dlouhá, Mondeo tak přesahuje o 5 centimetrů. Zároveň disponuje 2,95metrovým rozvorem, vedle nějž působí jako chudý příbuzný i Mercedes-Benz třídy E, kterému mezi přední a zadní nápravou naměříme o 10 cm méně. O platformě se značka zatím nezmiňuje, velmi pravděpodobně však půjde o architekturu CD4, jenž podpírá také čínský Taurus. I ten totiž disponuje 2 949 milimetry rozvoru, přičemž také v jeho případě je partnerem Fordu při výrobě značka Changan.
Podobenství mezi Evosem a klasickým sedanem tím nekončí, dále můžeme poukázat na dvoulitrový motor EcoBoost pod kapotou. Ten byl v případě novinky naladěn na 238 koní a 376 Nm, točivý moment má tedy vyšší než jeho o chlup delší příbuzný. U něj je nicméně možné sáhnout také po šestiválcové dva-sedmě, stejně jako po čtyřválcové jedna-pětce. Evos však bude k mání jen s dvoulitrem, který doplní osmistupňový automat spojený s pohonem předních kol.
I přestože je nabídka motorů skromná, Evos má k dispozici výrazně vyšší výkon, než jakým disponovala jakákoli pohonná jednotka, kterou bylo osazeno Mondeo. Jak jsme tedy zmínili, Číňanům je co závidět. A to nikoliv jen pod kapotou, ale také v interiéru, neboť standardem na všech úrovních výbavy se stává 1,1metrový dotykový panel nahrazující klasickou palubku. Rozdělen je pak na 12,3palcový přístrojový štít a 27palcovou obrazovku multimédií.
Je pochopitelně otázkou, nakolik tento panel ovlivní bezpečnost, zrovna v Číně to ale nejspíše až tak velký problém nebude. Místo toho jej zákazníci budou vnímat jako obrovské pozitivum, zvláště když jej dostanou již u základu, který má startovat okolo 770 tisíc korun. Za takovou sumu přitom Mondeo nabízelo jen 10,1palcovou obrazovku multimédií a dvoulitrový turbodiesel pod kapotou, jenž byl naladěn na nikoli omračujících 150 koní.
Lze už jen dodat, že standardem je také zpětná kamera, přední i zadní parkovací senzory či elektricky ovládaná přední sedadla. Kromě základního provedení pak zákazníci budou moci sáhnout také po variantě ST-Line, která výkon motoru ponechává na 238 koních, ovšem 19palcová kola mění za dvacítky, přihazuje unikátní nárazníky a vevnitř základní klimatizaci nahrazuje dvouzónovou.
Ford Evos se na čínském trhu začne prodávat ještě letos, a to s opravdu bohatou standardní výbavou. Foto: Ford
Varianta ST-Line pak sice výkon motoru ponechá na 238 koních, zvyšuje však vizuální přitažlivost. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz