Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Lamborghini Huracán byl natočen při testech na silnici, pod kapotou nezůstane kámen na kameni
19.7.2023 | Petr Prokopec
Jedna éra Lamborghini očividně skončila. Proslulé mohutné motory o spoustě litrů objemu a ještě větším počtu válců jsou minulostí, nástupce Huracánu stejně jako větší Revuelto přepřahá na kontroverzní techniku.
Letos v prosinci uběhne už deset let od chvíle, kdy Lamborghini publikovalo vůbec první snímky modelu Huracán. Ten stejně jako předchozí Gallardo vyfasoval atmosférický desetiválec, se kterým byl spjat před faceliftem i po něm. Pohonná jednotka roztáčela všechna či pouze zadní kola nejen základním variantám, ale rovněž speciálním a limitovaným edicím. Jednou z těch posledních je Huracán Tecnica 60 Anniversario, jenž slaví šedesáté výročí založení značky. Od výchozí kupé se však liší v podstatě jen „barvičkami“.
Automobilka nedávno oznámila, že výroba modelu Huracán v příštím roce skončí. Pokud si ovšem jeden kousek chcete objednat, máte smůlu, veškeré výrobní kapacity jsou už rezervované. Na Huracán tak v podstatě už můžete narazit jen v autobazarech či na aukcích. S propadem ceny však u nejnovější produkce příliš nepočítejte, u té limitované je pak vlastně již předem jasno, že do kapsy budete muset sáhnout hlouběji než dosavadní majitel. Stojí za tím i chystaný nástupce.
Stejně jako se větší dvanáctiválcový Aventador dočkal hybridního nástupce, tak kombinace spalovacího a elektrického ústrojí čeká i chystaný menší model značky. Revuelto nicméně alespoň setrvalo u atmosférického V12. Desetiválec se však vrátit nemá, a to ani v přeplňované formě. Místo toho zřejmě bude nahrazen koncernovým osmiválcem, nejspíše pak stejnou čtyřlitrovou jednotkou, jaká pohání i SUV Urus. Doplněna však rovněž bude plug-in hybridním ústrojím.
Je otázkou, zda nástupce Huracánu dostane do vínku stejně malé baterie jako jeho příbuzný, který si musí vystačit s 3,8 kWh a desetikilometrovým dojezdem. Jisté nicméně je, že změny v rámci techniky vyústily také v některé podstatné designové novinky. Tak jako Revuelto totiž i tato novinka počítá s posunutím výfuku do horní poloviny zádě, jen tentokrát u toho nejsou dvě koncovky, nýbrž jediná. Spodek pak okupuje rozměrný difuzor.
I přes menší počet válců a nižší objem se nicméně nové Lambo po vzoru většího sourozence vydá do vyšších výkonových sfér. V případě Huracánu se končilo na 640 koních, plug-in hybridní ústrojí by ovšem mělo nabídnout dalších zhruba dvě stě navíc. To je jistě vítané, jakkoli tu bohužel máme i stinnou stránku celé věci. Stejně jako nabralo na hmotnosti Revuelto, lze čekat více kil i od menšího vozu. Hmotnost navíc bude ale věčná, na rozdíl od dodatečného výkonu.



Huracán Tecnica 60 Anniversario je jednou z posledních rozlučkových edic. Automobilka navíc již potvrdila, že veškeré volné výrobní kapacity jsou až do skončení produkce zabrané. Pokud byste tedy zatoužili po zcela novém desetiválcovém voze ze Sant'Agata Bolognese dle svých vlastních představ, máte smůlu. Foto: Lamborghini
Zdroj: CarSpyMedia@YouTube
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Nejčtenější články
Nejvíc „funky” Škoda se dočkala novodobého nástupce. Designér firmy ji stvořil ve volném čase, možná by si měl najít jinou práci
31.8.2025První hybridní Porsche 911 je ještě větší nesmysl, než by vás napadlo, kvůli omezením spojeným s bateriemi je téměř nepoužitelné
31.8.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025Porsche modernizovalo nechtěný elektrický Macan, z jeho klíčových problémů ale nevyřešilo vůbec nic
31.8.2025McLaren zničil dva vzácné prototypy legendárního F1, tento ale s enormním úsilím znovu ožil, aby dokreslil prázdné místo na mapě
31.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva