Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce nejlevnější velkého kombíku od Dacie je venku, jen zatím nemá její logo
12.11.2020 | Petr Prokopec
Vskutku fikaný způsob nahrazení hned několika praktických aut jedním zvolily Dacia a její mateřský Renault. Odhalily totiž auto, které se tváří jako Renault, ve skutečnosti je to ale spíše nová Dacia, kterou se stane teprve posléze.
Před několika málo dny definitivně skončila výroba Dacie Logan MCV. Evropa tak přišla o vůbec nejlevnější kombík, který se na trh již nevrátí. Stejně tak nicméně rumunská automobilka hodlá poslat na věčnost model Lodgy. Ten u zákazníků není příliš úspěšný, byť za vyložené fiasko jej nelze považovat - třeba letošní září bylo lepší než to loňské či předloňské. Nicméně doba vozům typu MPV příliš nepřeje, a právě proto by to Lodgy v blízké budoucnosti mělo zabalit. V té chvíli by ale v nabídce Dacie zela obrovská propast bez jediného dostupného praktického auta konvenčního střihu.
Již v době ukončení výroby Loganu MCV ale Dacia naznačovala, že má v záloze řešení, které se nyní stává realitou. Renault totiž dnes představil novou generaci modelu Kangoo, která ale od pohledu vypadá spíše jako Dacia s jiným logem. Právě rumunská verze Kangoo měla být oním řešením a nyní krystalizuje jeho fikanost - obě auta byla jistě vyvíjena společně a kdyby se nejprve odhalila Dacia, z níž by se stal také Renault, lidé by nad ním ohrnovali nos. Takto budou říkat, jak mají levnější Renault od Dacie, i když už z designu je patrné, že realita je opačná.
Kdyby vám toto přišlo jako divoká spekulace, technika řekne více. Samotné auto totiž dorazilo hned ve čtyřech variantách, které se liší nejen délkou, a tedy využitelným prostorem, ale i zaměřením na zákazníky z řad běžného lidu či naopak živnostníky. Nejpodstatnější ovšem je, že francouzská automobilka u nich užívá hned dvě platformy, přičemž Kangoo a Kangoo Van bude podepírat modulární architektura CMF.
Už tušíte, kam vítr vane? Modely Kangoo Express a Express Van používají starší architekturu B0 známou právě od rumunské automobilky. Právě v jejich případě tak pomalu stačí nahradit logo, a rázem tu máme nepřímého nástupce modelů Lodgy a Logan MCV. A jelikož Express dorazí ve zmiňovaných dvou variantách, vlastně by nás ani nemuselo překvapit, kdyby s ním Dacie nahradila také model Dokker cílící na podobné publikum.
Rumunská automobilka by tak suma sumárum zaplácla tři mouchy jednou dvojitou ranou, která by jí navíc nemusela vyjít draze. Express a Express Van se totiž budou montovat v marockém Tangieru, zatímco ve Francii bude vznikat pouze Kangoo a Kangoo Van. S těmi přitom i díky platformě CMF bude spojena elektrická verze, zatímco dvojice stojící na architektuře B0 vsadí pouze na benzinové a dieselové pohonné jednotky spárované s manuálními i automatickými převodovkami.
Bližší informace o motorovém prostoru Renault do placu nedal, ostatně nové Kangoo se má začít prodávat až na jaře příštího roku. Aktuálně tedy jen dodáme, že v závislosti na karoserii se objem zavazadlového prostoru bude pohybovat mezi 3,3 a 4, metry krychlovými. Osobní verze pak poberou pětici cestujících, ty užitkové se ovšem musí spokojit pouze s předními sedadly. Kangoo Van pak počítá s absencí středového sloupku, boční dveře tak mají rekordních 1 416 milimetrů.
Více si řekneme nejspíše v řádu týdnů, ostatně bychom se vůbec nedivili, kdyby na vizualizaci Dacie již nyní pracovala řada neoficiálních retušérů. Každopádně, jak se nyní zdá, dřívější zvěsti o výraznějším odlišení rumunské a francouzské automobilky v tomto případě dostávají na frak - tady se skutečně šilo hned několik modelů pro obě značky od prvního stehu naráz.



































Renault odhalil novou generaci modelu Kangoo. Současně s tím se ukázaly i verze Kangoo Van, Express a Express Van. Poslední dvě varianty jsou i s ohledem na použité platformy nástupci Dacií Logan MCV, Lodgy a Dokker a fakticky jsou Daciemi, jen si tak zatím neříkají. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. včera 15:00
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 15.12.2025
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry 15.12.2025
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 15.12.2025
Nejnovější články
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
včera
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
včera
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
včera
Živá témata na fóru
- Genesis 12.17. 02:17 - Rose Barton
- Rychlodotazy 12.17. 00:56 - abgx1
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- BMW Divize 12.16. 15:47 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
