Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce nejlevnější velkého kombíku od Dacie je venku, jen zatím nemá její logo
12.11.2020 | Petr Prokopec
Vskutku fikaný způsob nahrazení hned několika praktických aut jedním zvolily Dacia a její mateřský Renault. Odhalily totiž auto, které se tváří jako Renault, ve skutečnosti je to ale spíše nová Dacia, kterou se stane teprve posléze.
Před několika málo dny definitivně skončila výroba Dacie Logan MCV. Evropa tak přišla o vůbec nejlevnější kombík, který se na trh již nevrátí. Stejně tak nicméně rumunská automobilka hodlá poslat na věčnost model Lodgy. Ten u zákazníků není příliš úspěšný, byť za vyložené fiasko jej nelze považovat - třeba letošní září bylo lepší než to loňské či předloňské. Nicméně doba vozům typu MPV příliš nepřeje, a právě proto by to Lodgy v blízké budoucnosti mělo zabalit. V té chvíli by ale v nabídce Dacie zela obrovská propast bez jediného dostupného praktického auta konvenčního střihu.
Již v době ukončení výroby Loganu MCV ale Dacia naznačovala, že má v záloze řešení, které se nyní stává realitou. Renault totiž dnes představil novou generaci modelu Kangoo, která ale od pohledu vypadá spíše jako Dacia s jiným logem. Právě rumunská verze Kangoo měla být oním řešením a nyní krystalizuje jeho fikanost - obě auta byla jistě vyvíjena společně a kdyby se nejprve odhalila Dacia, z níž by se stal také Renault, lidé by nad ním ohrnovali nos. Takto budou říkat, jak mají levnější Renault od Dacie, i když už z designu je patrné, že realita je opačná.
Kdyby vám toto přišlo jako divoká spekulace, technika řekne více. Samotné auto totiž dorazilo hned ve čtyřech variantách, které se liší nejen délkou, a tedy využitelným prostorem, ale i zaměřením na zákazníky z řad běžného lidu či naopak živnostníky. Nejpodstatnější ovšem je, že francouzská automobilka u nich užívá hned dvě platformy, přičemž Kangoo a Kangoo Van bude podepírat modulární architektura CMF.
Už tušíte, kam vítr vane? Modely Kangoo Express a Express Van používají starší architekturu B0 známou právě od rumunské automobilky. Právě v jejich případě tak pomalu stačí nahradit logo, a rázem tu máme nepřímého nástupce modelů Lodgy a Logan MCV. A jelikož Express dorazí ve zmiňovaných dvou variantách, vlastně by nás ani nemuselo překvapit, kdyby s ním Dacie nahradila také model Dokker cílící na podobné publikum.
Rumunská automobilka by tak suma sumárum zaplácla tři mouchy jednou dvojitou ranou, která by jí navíc nemusela vyjít draze. Express a Express Van se totiž budou montovat v marockém Tangieru, zatímco ve Francii bude vznikat pouze Kangoo a Kangoo Van. S těmi přitom i díky platformě CMF bude spojena elektrická verze, zatímco dvojice stojící na architektuře B0 vsadí pouze na benzinové a dieselové pohonné jednotky spárované s manuálními i automatickými převodovkami.
Bližší informace o motorovém prostoru Renault do placu nedal, ostatně nové Kangoo se má začít prodávat až na jaře příštího roku. Aktuálně tedy jen dodáme, že v závislosti na karoserii se objem zavazadlového prostoru bude pohybovat mezi 3,3 a 4, metry krychlovými. Osobní verze pak poberou pětici cestujících, ty užitkové se ovšem musí spokojit pouze s předními sedadly. Kangoo Van pak počítá s absencí středového sloupku, boční dveře tak mají rekordních 1 416 milimetrů.
Více si řekneme nejspíše v řádu týdnů, ostatně bychom se vůbec nedivili, kdyby na vizualizaci Dacie již nyní pracovala řada neoficiálních retušérů. Každopádně, jak se nyní zdá, dřívější zvěsti o výraznějším odlišení rumunské a francouzské automobilky v tomto případě dostávají na frak - tady se skutečně šilo hned několik modelů pro obě značky od prvního stehu naráz.



































Renault odhalil novou generaci modelu Kangoo. Současně s tím se ukázaly i verze Kangoo Van, Express a Express Van. Poslední dvě varianty jsou i s ohledem na použité platformy nástupci Dacií Logan MCV, Lodgy a Dokker a fakticky jsou Daciemi, jen si tak zatím neříkají. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 6 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 8 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 9 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 11 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
