Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Veyronu bude lepší ve všem, i v maximálce, říká šéf Bugatti
22.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Více než 431 km/h pojede vůz, o kterém se mluví jako o Bugatti Chiron. A nezvládne jen to, má být lepší vždy a všude, i na závodním okruhu.
Když Ferdinand Piëch svého času avizoval vzkříšení značky Bugatti a její pevní model v 21. století, popsal jej nekompromisně slovy: „Pojede 400 km/h a bude mít přes 1 000 koní výkonu. Z nuly na stovku zrychlí za méně než 3 sekundy a budete moci jet večer do opery v tom samém voze, v němž jste ráno toho dne jeli přes 400 km/h.” Byly to ve své době nesmírně ambiciózní cíle a dnes víme, že jejich naplnění bylo velmi utrápené. Ale podařilo se a svět před 10 léty poznal stroj, který neměl v historii obdoby a v podstatě jí dodnes nemá.
I když šlo o auto jak z jiného světa, jeho cena v řádu desítek milionů korun se zdála být přemrštěná. Málokdo věřil, že tohoto vozu se prodá 300 kusů, které koncern Volkswagen stanovil jako cílové číslo. Podařilo se to a Němci dokázali ještě víc - spolu s otevřenými verzemi dodali zákazníkům 450 aut, z nichž poslední nedávno zamířil do svého domova. Bugatti tak teď stojí před nelehkým úkolem - přijít znovu s něčím, co bude podobně fascinující a nastaví v tak prestižním segmentu nová měřítka, kterým se ostatní budou roky leda blížit.
Za oněch 10 let se sice Veyronu nikdo zcela nevyrovnal, jsou tu ale stroje, které jsou s ním v některých ohledech srovnatelné. LaFerrari, P1 a 918 nezaostávají v akceleraci, Hennessey Venom GT v maximálce. A pak je tu parta Koenigseggů, které by mohly být i v lecčems lepší, jen to nejsou zcela schopné dokázat. Tak či onak, Veyron už dnes „není tím, co býval”, z podstaty nemůže být, a tak automobilka musí přijít s něčím citelně lepším.
To něco si zatím říká Chiron a jeho prototypy už jsme mohli spatřit. Zdálo se, že premiéra je za dveřmi, ale zatím tomu tak není a platnými se zdají být spíše zvěsti, podle nichž se vůz po nespokojenosti šéfa VW s prototypem opozdí. Na každý pád jsme dosud o Chironu - říkejme mu tak - slyšeli v podstatě jen spekulace, teď si konečně můžeme vyslechnout něco od osoby ze všech nejpovolanější, hlavy Bugatti Wolfganga Dürheimera.
Ten na letošním Concours d'Elegance v Pebble Beach věnoval 10 minut svého času kolegům z Car and Driver a pověděl jim alespoň něco z toho, co dosud zůstávalo veřejnosti skryto.
O všech dosavadních spekulací ohledně budoucí novinky značky řekl, že jsou „pouze tím”, tedy spekulacemi, pár oficiálních informací ale přidal. Předně konstatoval, že Bugatti chce být nadále absolutním vrcholem trhu s automobily, a tak musí zůstat „ultra-ostré” ve svém zaměření. Chce tedy vyrábět výjimečné stroje mezi supersporty, a to jsou vždy dvoumístné automobily - nebude tedy žádné SUV Bugatti ani sedan Bugatti, třebaže šéf značky vnímá, že v některých koutech světa by o takové modely byl zájem. „Poměr ceny a prestiže je pro Bugatti jednou ze základních os. Když se podíváte na poslední vyrobené Veyrony, všechny jsme je prodali za cenu přes 2 miliony dolarů - toho není možné docílit v každém segmentu,” řekl Dürheimer.
Už tedy víme, že až nové Bugatti dorazí, bude to dvoudvéřový sporťák a nic jiného. Ale jaký bude? „Všechno v novém Bugatti musíme udělat o poznání lepší než u toho předchozího. Není tu jeden rozměr, na který bychom se měli zaměřit, musíme posunout všechny rozměry, které definují tento vůz. Z tohoto důvodu to bude velké překvapení a mohu říci - neboť jsem už testoval několik vozů - že nové Bugatti bude nejlepší supersport planety, ve všech ohledech,” konstatoval Wolfgang D.
To zní trochu marketingově a šéf jedné z nejobdivovanějších automobilových značek světa chvíli ještě odolával přesnějším vyjádřením: „Interně máme stanoveny konkrétní cíle, ale nechci o nich dnes hovořit. Čas na něco takového ještě nenadešel, ale nadejde brzy,” řekl, pak ovšem dodal: „(Veyron nejvíce potřebuje zlepšit) v řiditelnosti a použitelnosti na závodním okruhu. O tom to je. A nezapomeňte na maximální rychlost. Samozřejmě musí být lepší než předchozí vůz!”
Tím je potvrzeno, že Bugatti Chiron překoná už tak extrémních 431 km/h Veyronu Super Sport a dá se předpokládat, že ne o málo, chce-li být Bugatti opět jasně na vrcholu „potravního řetězce”. Máme se tedy zjevně na co těšit - kdy přesně ale francouzsko-německá automobilka řekne ke své budoucnosti více, zatím netušíme.

Toto je zatím nejlepší pohled na chystané nové Bugatti nazývané zatím Chiron
Dva prototypy byly nafoceny a natočeny i ve chvíli, když opouštěly USA
Starší záběry ukázaly prototyp vozu také zezadu
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Poslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
před hodinouChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
před 3 hodinamiŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
před 4 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 6 hodinamiKupci čínských aut zjišťují, že jejich vozy byly pojištěny ještě dřív, než je vůbec koupili, praskla tak další levárna
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva