Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Volkswagenu Passat byl předčasně odhalen zvenčí i zevnitř, působí mdle už před premiérou
22.6.2022 | Petr Prokopec
Po strhnutí plachty z jakékoli nové generace Passatu dav nikdy nezašuměl překvapením a ani chystaný nástupce zjevně nebude trhat partu. Vizuálně i technicky je to průměr mezi průměrem.
Vůbec bychom se nedivili, kdyby napříč koncernem VW v současné chvíli zavládlo menší zděšení. Německá automobilka se již nějakou dobu hlásí k úplnému přechodu na elektrický pohon, ovšem německá vláda nyní oznámila, že nesmyslný návrh Evropské unie neschválí. I některým politikům tak zjevně došlo, že v současnosti nelze nařizovat razantní na 13 let dopředu jen na základě víry. Stejně jako to, že sázkou na jedinou kartu by byly zcela potlačeny jakékoliv inovace mířící jiným směrem. I kdyby tedy někdo přišel s lepším řešením, měl by smůlu, neboť Brusel by jej předem zakázal.
V případě Němců jde o zásadní obrat, ještě donedávna se totiž zdálo, že hodlají být zelenější než Evropská unie a spalovacím modelům ukončí život dokonce s předstihem. Rostoucí ceny energií je ale nejspíše vytrhly ze snění o papírově čisté budoucnosti. Nově tak politici začínají mluvit i o syntetických palivech či vodíku. A vlastně by nás ani nepřekvapilo, kdyby náhle začal být ve hře i návrat k dieselům.
Pokud skutečně vláda zavelí k diverzitě, bruselský návrh poputuje rovnou do koše. V důsledku toho bychom mohli očekávat mnohé změny ve strategiích mnoha výrobců, nejen Volkswagenu. Byť se dá předpokládat, že elektromobily budou touto značkou i nadále vynášeny do popředí. Investice do jejich vývoje byly totiž enormní, řada novinek je pak navíc již na cestě. Jednou z nich je i nástupce sedanu Passat, který si zatím říká ID.Aero.
S tímto označením nicméně vůz do prodeje v příštím či přespříštím roce nejspíše nedorazí, místo toho se mluví o použití označení ID.7. Automobilka aktuálně začala odhalovat jeho předprodukční verzi s pomocí vágních ilustrací, kolegové z Auto Bildu ale zřejmě nechtěně pustili ven oficiální snímky hotového konceptu, který se navíc od finální produkční varianty příliš lišit nemá. Počítat tedy můžeme s poměrně dlouhou přední kapotou a krátkými převisy. Zadní zavazadelník přitom nepůsobí zrovna objemně, načež je otázkou, zda nebude další i vepředu.
Vůz bude postaven na modulární platformě MEB, která je určena právě elektromobilům. Baterie se tedy nachází v podlaze a mají nabídnout kapacitu 82 kWh. V základu budou spojeny s elektromotorem u zadní nápravy naladěným na 279 koní, zatímco vrchol nabídky bude tvořit verze s přidaným 102koňovým elektromotorem vpředu. Ta by měla nabídnout celkový výkon 340 koní a dojezd 590 km, zatímco u zadokolky má jít dokonce o 700 km.
Oba údaje nicméně vychází z laboratorního cyklu WLTP, realita tak bude o poznání horší. Ostatně taková Škoda Enyaq se stejnými bateriemi a dvěma pohonnými jednotkami nezvládne při běžném komfortu a dálničním tempu ani zpáteční cestu z Prahy do Brna. Nabízí se tak vlastně otázka, jak chce VW přetáhnout zákazníky třeba od Tesly, která se chlubí vyšším dojezdem i výkonem, a tedy také lepší dynamikou. Zvláště když uvnitř ID.Aero kráčí toutéž cestou.
Stejně jako americké elektromobily, i ten evropský totiž hodlá vsadit především na 15,6palcový centrální displej. Tomu pak bude společnost dělat ještě malý přístrojový štít přímo za volantem, ten však ukáže pouze základní údaje. Zbytek dat, třeba těch navigačních, bude mít řidič před sebou v rámci head-up displeje. To je ovšem řešení, které nevyhovuje všem, stejně jako interiér, který se již musí obejít zcela bez tlačítek - i na volantu jsou totiž jen dotykové plošky.
Více si řekneme 27. června, kdy VW představí předprodukční verzi nadále zvanou ID.Aero se vší parádou. Byť s ohledem na zmíněné v úvodu se dá předpokládat, že úsměvy Němců budou spíše strojené. Bez politické tlačenky totiž tento vůz skutečně nemá šanci okouzlit davy, rozhodně ne davy zákazníků dieselového Passatu. Jeho hlavní předností byla totiž každodenní použitelnost všemi a všude. To novinka nemá šanci zvládnout.




Elektrická novinka Volkswagenu zatím nese označení ID.Aero, do prodeje by však v příštím roce měla dorazit pod označením ID.7. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Nová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před hodinouČerný přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
včeraVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva