Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Donedávna nejdražší nové auto světa se ukázalo v Londýně, je jako ponurý vánoční přízrak
26.11.2021 | Petr Miler
Identita jeho majitele zůstává skryta, sám vůz se ale neschovává. Jde tedy nepochybně o jeho výstavní provedení bez klíčové techniky, vzhled je ale kompletní a ohromit dokáže i ve vánočním prostředí.
Jako nejdražší nové auto světa titulujeme vůz, který se hned po opuštění továrny výrobce dočká historicky nejtučnější cenovky. Nejde tedy o absolutně nejdražší vůz, tento titul obvykle patří některému z historických Ferrari, jejichž ceny v aukcích snadno překonávají i 1 miliardu Kč. Na prvenství mezi novým vozy stačí méně.
Dnes tento primát patří unikátnímu Rolls-Roycu, ještě před ním se jím ale honosilo Bugatti, které se rok před koronavirem představilo v Ženevě Bugatti. Jeho cena se v závislosti na vývoji kurzu a lokálních daní pohybuje kolem 400 milionů Kč, a svého času tak bezpečně překonalo předchozího šampiona s cenou asi o 100 milionů nižší. Dnes už si jej hýčká jeho majitel, stále ale není jasné, kdo to je. Jisté je snad jen tolik, že musí jít o někoho extrémně zámožného.
Tento rébus nyní nevyřešíme, na samotné Bugatti La Voiture Noire, jak si stroj celým jménem říká, se ale můžeme znovu podívat. Francouzský unikát německé národnosti byl totiž převezen do Londýna, kde okouzluje publikum před The Londoner Hotel. Nejde o ono hotové auto, ale jeho předobraz, i tak je na něj zajímavý pohled. Vůz je pro ochranu před okolím schován ve skleněném kontejneru a dokresluje předvánoční atmosféru britské metropole. Působí na jednu stranu ponuře, na tu druhou ale nepochybně dokáže uchvátit. Je to takový vánoční přízrak na kolech.
Smyslem jeho britské návštěvy je propagace unikátního, 15litrového šampaňského značky Carbon nazvaného příznačně La Bouteille Noire. Nás alkohol moc nezajímá, ale auta ano, a tak jsme vám „černý vůz” chtěli znovu ukázat i oním „šampáněm”. K dispozici jsou fotky od Bugatti i video youtubera TheTFJJ přímo z místa.



Bugatti La Voiture Noire působí i ve vánoční atmosféře na jednu stranu ponuře, na tu druhou ale velmi impozantně. V Londýně má za úkol propagovat obří, 15litrové šampaňské v karbonovém obalu. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 11 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejčtenější články
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
