Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlépe ovladatelný Mercedes historie končí bez nástupce, voda se za ním zavře v prosinci
13.10.2021 | Petr Prokopec
Mercedes dělal a dělá spoustu výkonných a rychlých aut, jen málokteré z nich ale umí opravdu nadchnout ty, pro něž je řízení radostí. Model AMG GT je velkou výjimkou, už za pár týdnů ale nadobro skončí.
Před několika málo dny uplynulo přesně sedm let od chvíle, kdy Mercedes-Benz na pařížském autosalonu odhalil nové kupé AMG GT. To má u nás redakci od dob jeho testu výsostné místo, neboť jde o jednoznačně nejlépe ovladatelné AMG historie. To se ostatně potvrdilo loni v listopadu, kdy Maro Engel za volantem verze Black Series zajel na Nordschleife čas 6 minut a 43 sekund. Stanovil tím rekord mezi produkčními vozy, který je vlastně i nadále platný - letos se sice Porsche 911 GT2 RS dostalo ještě níže, ovšem jen díky úpravám firmy Manthey Racing.
Zpět ale k dvoudveřovému Mercedesu, jehož životní dráha se chýlí ke konci. Španělský magazín Motor totiž zjistili, že montážní linky se definitivně zastaví letos v prosinci. AMG GT tak sice překonalo svého předchůdce, jímž byl model SLS, který se vyráběl od ledna 2010 do začátku roku 2014, ve srovnání s „rackem“ tu nicméně máme jeden podstatný rozdíl - aktuálně se totiž neví naprosto nic o nástupci, natož aby se po světě proháněly testovací prototypy. Bezprostředně nedorazí žádný, to už je jisté, další budoucnost je pochopitelně ve hvězdách.
Jak se nyní zdá, může se stát, že sportovní divize z Affalterbachu po více než dekádě nebude mít přímého konkurenta Porsche 911. Za AMG Roadster totiž sice zaskočí nová generace Mercedesu SL, nicméně ta s plátěnou střechou bude jako nástupce kupé fungovat jen stěží. Stejně tak nelze počítat ani AMG One, neboť se jedná o vrcholný hypersport, jenž dorazí pouze ve 275 exemplářích. Všechny jsou navíc již od roku 2017, kdy byl vůz představen, beznadějně vyprodané.
Pokud si navíc uvědomíme, že AMG má v současné době plno práce s elektrifikací, pak je prakticky jisté, že zmiňované SL bude po nějakou dobu jediným regulérním a dostupným modelem divize z Affalterbachu. Odchodu AMG GT lze tedy opravdu litovat, zvláště při pohledu na parametry již zmíněné verze Black Series. Ta totiž sice nadále užívá čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, ten však produkuje 730 koní a 800 Nm, což srazilo sprint na stovku na 3,2 sekundy.
Nejde však pouze o jízdu v přímém směru, pohonná jednotka totiž má i zvýšené maximální otáčky na 7 200. Zároveň se dočkala specifického podvozku, který počítá s karbonovým stabilizátorem vpředu a železným vzadu. Přepracován byl i bodykit, jehož součástí je rozměrné křídlo s aerodynamickou klapkou. Díky tomu vzrostl maximální přítlak na více než 400 kilo při rychlosti 249 km/h. Dále pak lze zmínit karbonové brzdy se specifickými destičkami.
Právě verze Black Series má být přitom tím posledním AMG GT, které bude vyrobeno. Pokud po něm ovšem prahnete, nejspíše máte smůlu. Objednávky již měly být definitivně zastaveny, sáhnout tak budete moci jen po skladových vozech, pokud v případě tohoto modelu něco takového existuje. Jinak vám ovšem nezbývá už nic jiného než návštěva aukce, kde ale evidentně kvůli ukončení výroby budete muset počítat s vyššími cenami než třeba před měsícem.
Verze Black Series se stala labutí písní Mercedesu-AMG GT. Poslední exempláře mají z montážní linky sjet letos v prosinci, poté ovšem zájemci mají smůlu. Navíc kupé nedostane nástupce, s tím může počítat pouze roadster. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Motor.es
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva