Home > Rubriky a sekce > Představení, Život řidiče > Článek
Nejlepší a nejhorší auta pro rok 2020 podle CR: Ne zcela tradiční vítězové, tradiční poražení
22.2.2020 | Petr Prokopec
Pokud chcete vědět, jaká auta jsou dobrá a jaká ne, zeptejte se těch, kteří s nimi každý den jezdí. Na tomto základu stojí tradiční přehled CR.
Americký magazín Consumer Reports pravidelně vyhlašuje žebříček nejlepších výrobců, u nichž byste měli nakupovat. Stejně tak jsou doporučovány i modely, které by ve vašem hledáčku měli utkvět především. A jakkoli sídlí v USA, výsledky pro nás nejsou nezajímavé. Většina aut dnes nabízena po celém světě, a tak jsou obvykle k mání i na starém kontinentu. Jednotlivé modely si ovšem představíme až za moment, nejprve zamíříme k automobilkám i do samotného zákulisí žebříčku.
Magazín Consumer Reports přitom nejspíše již nemusíme nějak sáhodlouze představovat. Víceméně postačí, když zmíníme, že jde o nezávislou organizaci, jejíž verdikty bývají pro americké konzumenty stěžejním. Pokud tedy nějaký vůz dostane palec nahoru, je skoro jisté, že před showroomy dané značky se budou tvořit fronty. Palec dolů naopak představuje pro výrobce nemalý problém.
CR přitom daná auta nakupuje jako běžný zákazník a následně s nimi absolvuje přes 50 testů. Své vlastní hodnocení pak magazín přidává k hodnocením normálních motoristů, kteří své zkušenosti dělí do 17 klíčových kategorií. Mimo to zmiňují i svou spokojenost, a to nikoliv pouze s vozem, ale také s celým prodejním procesem. Zjištěno tak je, zda by tentýž vůz nakoupili u téhož prodejce znovu, pokud by to bylo třeba. Ve finále tu pak máme ještě hodnocení z crash testů.
Prověrka je tedy opravdu důkladná, i proto jsou verdikty CR považovány víceméně za svaté - snad pouze Tesly v minulosti před mizerná hodnocení neztratily veškerou kredibilitu. Pro letošek si právě tato značka polepšila o osm příček, v žebříčku tedy hlavně díky Modelu 3 skončila jedenáctá. Skvělé je ovšem hlavně hodnocení zákazníků, samotný magazín předvídá hlavně špatnou budoucí spolehlivost. Kromě toho vůbec není doporučována koupě Modelu X.
To jsme však sklouzli do středu žebříčku, proto vzhůru na vrchol, kde najdeme Porsche. To dostalo palec nahoru ve všech ohledech, přičemž chváleny jsou všechny modely, které CR otestoval. Podobně je tomu překvapivě také u stříbrného Genesis, což jen dokládá, že luxusní divize Hyundai skutečně byla trefou do černého. Čtvrtá Mazda pak sice byla překonána Subaru, ovšem v jeho případě není doporučované celé portfolio. Totéž lze říci také o Lexusu.
Zajímavá je přitom skladba nejúspěšnější desítky, neboť vrchol automobilové kvality zjevně představuje Evropa se čtyřmi zástupci (kromě Porsche jde o Audi, BMW a Mini). Po třech pak má Japonsko (Subaru, Mazda, Lexus), stejně jako Korea (Genesis, Hyundai, Kia). Amerika přichází na řadu až v následujícím sledu, a to právě zásluhou již zmiňované Tesly. V případě tradičních výrobců bychom ale museli klesnout až k třináctému Lincolnu.
Ještě než se přesuneme k jednotlivým modelům, jen zmíníme dno žebříčku, kde nás mnoho překvapení vlastně nečeká. Již tradičně totiž toto místo patří Fiatu, který má konkurenci v Jaguaru či Land Roveru. Nechybí ani Alfa Romeo, nelichotivé je pak devětadvacáté místo Cadillacu. Stejně jako u britských značek jde totiž o prémiového výrobce - nicméně ani jeden z pěti modelů, které CR otestoval, se od magazínu nedočkal doporučení.



V hodnocení automobilek nepřekvapí hlavně poražení
Tím se dostáváme k jednotlivým modelům, jenž jsou rozděleny do čtyř cenových kategorií. Vítězem do 25 tisíc dolarů (cca 580 tisíc Kč) se přitom stala Toyota Corolla, jenž je velebena za prostornost, spotřebu i bezpečnostní systémy. Oproti minulosti pak zamířila nahoru i jízdní dynamika, aniž by přitom utrpěl komfort. Právě naopak Corolla žehlí nerovnosti nejlépe v dané třídě, přičemž k mání je i ve sportovní verzi s výkonem vyšším o 30 koní.
Toyota Corolla je nejvíce doporučovaným vozem v nejnižší cenové kategorii
Dostáváme se do sféry 25 až 35 tisíc dolarů (580 až 810 tisíc Kč), kde figurují Subaru Forester, Subaru Legacy a Toyota Prius. U prvního a posledního zmíněného je přitom vyzdvihována spotřeba, ten prostřední oslnil dynamikou a prostorností. Kromě toho je chválen i zavazadelník, což u sedanů nikdy není ta nejsilnější stránka. V případě Toyoty je pak možná i překvapivě vyzdvihována jinakost kabiny, která vám umožní se cítit výjimečně.
O patro výše již najdeme Subaru Forester a Legacy, stejně jako Toyotu Prius
Jsme ve spektru 35 až 45 tisíc dolarů (cca 810 tisíc až 1,04 milionu Kč), tedy u Hondy Ridgeline, Kie Telluride a Toyoty Avalon. V jejich případě došlo na vzácnou shodu, jakkoliv tu máme pick-up, SUV a velký sedan. Nicméně pokaždé se pod přední kapotu nastěhoval šestiválec, tedy Evropě již věci pomalu zapovězená, jenž je chválen za akceleraci i zvukový doprovod. Ani u jednoho vozu ovšem nezazní výtka ke spotřebě, ta je spíše nižší než vyšší.
Doporučení se dočkala rovněž Honda Ridgeline, Kia Telluride a Toyota Avalon
Tím jsme na samotném konci, tedy u aut v pásmu 45 až 55 tisíc dolarů (cca 1,04 až 1,28 milionu Kč). Jak přitom již bylo naznačeno, nechybí zde Tesla Model 3, které společnost dělají Lexus RX a Toyota Supra. I sporťák se tedy dočkal doporučení, přičemž nahoru jej vynesl šestiválec, ostré řízení či podvozek, který v očích CR překonává i spřízněné BMW Z4. Tesla je pak chválena za elektrický dojezd, zatímco Lexus oslnil komfortem a tichem v kabině.
V případě nejdražších aut je palec nahoru spojen s Lexusem RX, Teslou Model 3 a Toyotou Supra
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
včeraDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včeraMercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva