Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější Kia vypadá po druhém faceliftu jako ministr války, přišla ale o jediný silnější motor
6.7.2023 | Petr Prokopec
Tohle auto působí na svou velikost, cenu a vůbec zaměření až komicky agresivně, navíc dostalo vylepšená multimédia či možnost větší individualizace. Jistě tedy podraží, nabídka motorů navíc nevzkvete.
Kia Picanto u nás sice možná nepatří mezi vyložené bestsellery, i tak jde ale o důležitý vůz v nabídce značky. Jako jeden z mála totiž stále ještě startuje pod metou 300 tisíc korun. Otázkou nicméně je, jak dlouho tomu ještě bude. Korejská automobilka totiž u třetí generace, která je na trhu od roku 2017, přistoupila již ke druhému faceliftu. Ten je přitom o poznání výraznější než modernizace, ke které došlo před třemi lety, vzhled vozu činí až komicky agresivní. Na druhou stranu, následujících pár let bude nejspíše tím nejzazším obdobím, kdy si Picanto budete moci koupit. I Kia totiž v Evropě touží po elektrifikaci.
Zhruba 3,6metrový hatchback bude i nadále pokračovat pouze se spalovacími motory. V tomto ohledu Korejci data spíše tají, tisková zpráva ale ani slovem nezmiňuje přeplňovanou verzi litrového motoru, která produkovala 100 koní, který je zjevně ze hry. Vrátí se tedy pouze atmosférický tříválec, stejně jako čtyřválcová jedna-dvojka. Ta dosud produkovala 84 koní, zatímco s litrovou jednotkou jich bylo spojeno 67. Přenos výkonu na přední nápravu pak měl na starosti manuál, který bylo možné vyměnit za robotizovanou převodovku.
Zamířit tedy můžeme k venkovnímu designu, který se měnil nejvíce. Kia nám zatím ukázala pouze výbavový stupeň GT-Line, který sází na agresivní notu opravdu notně. Základ totiž mj. počítá jen se 14palcovými koly, zatímco u tohoto provedení jsou standardem lité šestnáctky. Nově je pak doplňují přepracované světlomety ve tvaru písmene Y, které lze pořídit i v plně diodové verzi. V návaznosti na to pak byl přepracován i nárazník, stejně jako maska, která někdejší poměrně elegantní tygří čumák připomíná už jen z rychlíku.
Změny jsou spojené rovněž se zadními partiemi, kde taktéž najdeme pozměněné lampy, nyní navíc propojené horizontálním pruhem. I přes jeho přítomnost ale Picanto stále vypadá spíše jako úzký a vysoký vůz než jako nízký a široký. V oné výbavě GT-Line tak připomene malé ostré SUV namísto klasického hot hatche. O to překvapivější je skutečnost, že v tiskové zprávě není zmíněn ani návrat výbavy X-Line. Ta se přitom odlišovala stříbrně lakovanými kryty pod předním a zadním nárazníkem, ač skutečný terén ji byl spíše zapovězen.
Zatímco v případě exteriéru je novinek hodně, uvnitř zůstává Picanto věrno dosavadnímu stylu. Počítat lze pouze s kvalitnějšími materiály či novými barvami čalounění, v případě multimédií se pak měnila hlavně technika. Systém tedy bude zvládat aktualizace online, zároveň je kompatibilní s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. A stejně tak je osazen hlasovým ovládáním. V podstatě už jen kvůli těmto změnám vůz nezůstane pod metou 300 tisíc korun, ale bude startovat nad ní.
Naši domněnku v tomto ohledu potvrzuje fakt, že zapracováno bylo také na asistenčních systémech. Kia zároveň nabídne i balíčky Glossy Black, Adventurous Green a Rich Brown, díky nimž jinak zbarvené detaily umožní lidem větší individualizaci. Z toho důvodu se ostatně o čtyři nové odstíny Signal Red, Smoke Blue, Sporty Blue a Adventurous Green rozrostla také paleta barev karoserie. Do finálního období svého života tedy Picanto vstupuje ve své nejvyspělejší formě, podle všeho ale hlavně vizuálně.















Picanto třetí generace prošlo druhým faceliftem, který z něj dělá skoro ministra války. Pod kapotou se ale spíše kosilo. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách 08:17
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa včera 15:00
- Bulega zůstal v neděli neporažený včera 14:00
- Öncü vyhrál nedělní Supersporty, 17. Vostatek včera 12:00
- Vítězem Superpole Sprint Race se stal Bulega včera 07:30
Nejnovější články
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
před hodinouNezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
před 3 hodinamiVW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
včeraPo fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
včeraCeny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva